Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Helmi 2014, 22:36

Ei kai ne nyt vielä ole jumineet.....Noin lyhyes ajassa.
Ja ei ne mitkään pahat avata ole
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

12 Helmi 2014, 23:42

Osmo_ kirjoitti:Täytyy kai unohtaa ainakin kaksoiskytkin... Ei oo varaa värkätä semmoista näin opiskelijan rahoilla :roll: Eikä sitä laahavannaskylvinkonetta nosteta paikallaan :lol: Onkos muuten noi kuivat levyt miten mielenkiintoinen aukaista kun tod. näk. ovat jumineet?
:?: jokainen tietysti kylvää tyylillään mutta ainakin minä polkasen laahakoneen ensin jarruilla seis ja sitten nostatan ylös peruuttamisestahan se ei tykkää :lol: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

13 Helmi 2014, 09:05

Ei se kaksoiskytkin kylvötyössä välttämätön ole, ainakaan hinattavalla koneella kun kuski on asialla :mrgreen:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

13 Helmi 2014, 11:00

Ei kylvötyössä kaksoiskytkimestä ole minusta mitään iloa, mutta auttaa pirusti paalatessa kuivaheinää tai lingotessa (siis nuhvissa, ei esim. fergussa niin hyvä). Samoin joskus perälevytyöskentelyssä ja toki ek:n kanssa huippuvaruste.

Paalatakkin voi ilman kaksoiskytkintä, mutta pikkasen enempi teetättää työtä. Urakoinutkin olen yksöiskytkinkoneella paalausta, asiakkaalle liki sama kun paalitaksa.

Esmes jos joutuu isompaa mälliä syöttämään koneelle, pitää ennakoida. Sopivasti kaasulla höllää vaihteen vapaalle ja jarruttaa siihen pattiin jotta kone saa sen nieltyä. Kun patti nielty, kone seis (kestää jonkin aikaa), pakki päälle, jarrutus vaihde päällä (jarruttaa samalla paalaimenkin pysäyksiin). Sitten eteenpäinajovaihde sisään ja pakitetulla matkalla kerkeää kone taas työkierroksille kiihtymään ja eikun eteenpäin... Sama jos mutkissa pitää peruutella, vaihteella jarrutus niin paalain ei jää pyörimään tyhjää.

Kylvössähän ei pysähdytä, eikä tarvita kytkintä kuin erikoistilanteissa, jos tarvitaan niin ajosuunnitelmassa virhe.

Hinattavalla koneella kerkeää nuhvin lootalla pykältämäänkin vauhdissa ylös ja alas, ilman kytkintä 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

13 Helmi 2014, 18:05

Ohjaustehostin vaatii ainakin:

Etupään sylinterisarja
Pumpullinen jakopää
Pumppu
Tuohon kun lisätään vielä vääntiö, niin tehostin toimii. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... in+002.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

13 Helmi 2014, 22:34

Noniin. Lauantaina menen katsomaan kyseistä "munapäätä". Olisiko jollakulla heittää yksityiskohtaista listaa että mitä on suositeltavaa tarkastaa kun ostopäätöstä tekee? Voin sitten kirjoittaa listan muistiin että mikä kriittinen paikka tarvitsee mitäkin.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

13 Helmi 2014, 23:06

tullee olemaan pitkä lista :lol:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

13 Helmi 2014, 23:38

Ahven hei, jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa niin kannattasko olla sitten sanomati? Kun ei h*lvettiäkään kiinnosta lukea tälläisiä kommentteja.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
stls
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2012, 21:35

13 Helmi 2014, 23:42

ahven kirjoitti:tullee olemaan pitkä lista :lol:
Mulla oli sama kommentti mielessä mutta jätin sanomatta :lol:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

13 Helmi 2014, 23:54

"ahven" on oma persoonansa.... Mukava mies ja persoonalline murre....

Se tarkistuskohteiden lista, kuinka laajan siittä haluaakin, voi mahtua joko 10 tai 20€ setelin kokoiselle lapulle tai hyvin kattavana ja laajana täyttää 2kpl A-4 arkkeja......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

14 Helmi 2014, 00:19

stls kirjoitti:
ahven kirjoitti:tullee olemaan pitkä lista :lol:
Mulla oli sama kommentti mielessä mutta jätin sanomatta :lol:
:lol:


No asiaan, ensinnäkin masteri kirjoitteli edellisellä sivulla pisteosista yms, ne voit katsoa. Sitten ihan perusjuttua, esim. öljytikuista näät vähän tilannetta sisuksiin, onko vettä seassa tai edes öljyäkään olleskaan.

Liikkuuko vivut, polkimet, napit/kytkimet mittaristossa. Yleisilme, onko pellit nähneet miten rujoa elämää, puuttuuko miten paljon em. osia yms yms.

Näkemästäsi voit sitteen jo vetää karkeaa suunnitelmaa kunnostuksen budjetista/työmäärästä ja tietysti traktorin hinnasta.

Voithan sinä myös ottaa akun mukaan ja koita varovasti pyöriikö moottori+startti, tosin tässä on vaarana se että moottori pyörii nätisti ja myyjäkin näkee sen, johan alkoi hinta rakkineella nousta, joten tarkemmat testailut vasta kotitontilla :mrgreen:

Mutta kannattaa muistaa että muutaman satasen traktorista nyt ei voi kovin kummoista odottaa, toki voi helmikin löytyä hyvällä tuurilla. Itse jos tuohon hintaan traktorin saisin, se saisi olla minkäkuntoinen (kunhan rullaavana on edes) tahansa, kyllä kelpaa :)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2014, 00:51

Niin... Eihän mullakaan vasta ole mennyt kuin 2x hankintahinta lisää tuon 460pin lievän kunnostuksen kans, eikä loppua näy vielä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

14 Helmi 2014, 09:44

Voihan sitä katsella vaikka kuinka, se kunto on silti aivan arvoitus.
Kaikki ne asiat mitkä on tärkeitä ei ole nähtävillä
olet kuitenkin ostamassa romua, muista se
Pisteosat on tärkeitä vasta sitten kun myyt nuffin osina... ;-)
Mukana kuin peräpukama!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

14 Helmi 2014, 10:03

Käyt hakeen halliin, ja jos vaikuttaa toivottamalta niin eiköhän joku nuhvipurkaja sen käy hakeen samalla rahaa mitä oot ite maksanut :lol:

Patanokat on senverta harvinaisia että kyllä niidenkin osille on menekkiä..

Mutta edelleenkään en uskoisi että perään tarvis kovasti tiivisteremppaa enempää tehdä, ja moottori menis parilla putkella ja männänrenkailla

Jos itselle tekee niin tekee hyvin, semmoisia koneitahan nämä on että jos tuumakokoiset perusavaimet pysyy kourassa niin paljon pystyy tekemään.

Jos kaikkea rahanmenoa rupiaa laskemaan niin.... :? Tosin etelänmatkasta ei jää kuin krapula ja emännän räpsätys mieleen, nää pysyy tallissa jossei niitä vaihda majureihin 8)
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

14 Helmi 2014, 14:57

Ei muuta kun kaupan tekoon.
Parhaiten se on opiskella noiden halpojen vehkeiden kanssa :mrgreen:
Tohtii sen jälkeen ropeloida kalliimpiakin rakkoreita :P
Kerholaisilta tulee hyviä vinkkejä, kun rasvapeukalo menee suuhun :oops:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Vastaa Viestiin