Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

11 Helmi 2014, 15:45

Mitä toi sokka sit tekee ja mitä sen hajoaminen aiheuttaa? Entä, mikä on pää- ja apujärjestelmä?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

11 Helmi 2014, 16:37

Sokan hajoaminen aiheuttaa koiranluun tulemisen perärepusta läpi, joka varmasti joka ess.. unionin baarissa erityisesti hankkija-aatteen miesten tiedossa on :lol:

Pääjärjestelmä = nostolaitteet
sivujärjestelmä = mahdolliset lisähydrauliikat, kippiventtiili
stls
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2012, 21:35

11 Helmi 2014, 16:38

Sokka jos menee poikki niin nostosylinterin pää putoaa kupistaan ja sylinteri puskee reiän peräreppuun.

Nuo sokat on meidän koneissa vuosien varrella hyvin kestänyt. Ainoa on jos työkone pääsee nousemaan yli nostolaitteen liikevaran niin saattaa nykäistä sen sokan poikki. Ei silti hyvä se on vaihtaa kun puhutaan vuosikymmeniä vanhasta koneesta.

Nuo hienot viralliset termit pää- ja apujärjestelmä tarkoittaa nostolaitetta ja ulkopuolista hydrauliikkaa, tässä järjestyksessä.

kolmetonnine ehti ensin...
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

11 Helmi 2014, 22:03

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Helmi 2014, 23:39

ahven kirjoitti::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Ahven on taas keksinyt jotain hauskaa, kun noin nauruun tukehtuu :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

12 Helmi 2014, 08:55

jos mikä alakaa huvittoo niin tuo nuhvin sokka, lie joskus vi----anna ihan tarpeeks :lol: :wink: :wink:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

12 Helmi 2014, 08:56

muistaakseni perehtynyt tuohon peräreppuun..

http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... ppu#p45389" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... ppu#p13828" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Helmi 2014, 13:41

Muokkasi vähän paremmin ymmärretäväksi noita hienoja virallisia termiä, oikein kuvan kera, näet ulostulotkin, kuva on tosin vanhemmasta nuhvista :wink:
kari t kirjoitti:
Osmo_ kirjoitti:
Mitenkä nostolaitteiden venttiilipöytä? Siellä vissiin on joku kulutustavaraa oleva sokka?
Mitä kaikkia hantaakeita tuolla hytissä on? Oikealla on käsijarru, tasauspyörästön lukko ja nostolaitevivut. Mitä ne kolme vipua ovat? Lisäksi askarruttaa vasemman puolen banjon etupuolella oleva poljin ja sen vieressä oleva hantaaki. Nämä ovat Leyland 270:n hytistä mutta eikös noi ole kytkimestä taaksepäin samoja?

E: Ei anna avata tota Tractordatan linkkiä. Mitä eroa on Mark I:llä ja II:llä?
Repun kannessa tuo surullisen kuuluisa sokka on. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+per ... us+005.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nostolaitevivut, oikealla etummainen päärynän mallinen nuppi, hydraulisen nostolaitteen, pääjärjestelmän käyttövipu, takimmainen, pyöreä, hydraulisen nostolaitteen, apujärjestelmän käyttövipu, sisimmäinen, kanttinen, hydraulisen nostolaitteen, syvyydensäätövipu.
Pääjärjestelmän ja apujärjestelmän ulostuloliitimien paikat : http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo hantaaki on kaksoiskytkimen kytkinvipu ( riipumaton voiman ulosotto ), viereinen poljin lienee sitten kytkinvivun kevennyspoljin, tuota kevennyspoljinta ei ainakaan minun 4/65:sessa ole, vuosimalli 68.
Vasemalla akselin takapuolella on voiman ulosottoakselin käyttövipu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

12 Helmi 2014, 13:59

Eli pääjärjestelmän vivulla liikkuu nostolaitteet, apujärjestelmän vivulla kippiä ja syvyydensäätövipu on "kyntövipu"?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

12 Helmi 2014, 18:09

Yleensä taitaa pääjärjestelmän vivulla olla kippikin käytettävissä (pikaliitin kipin ulostulossa takana alhaala vasemmalla). Silloin voi käyttää vaikka etukauhaan tuon lisähydrauliikan. Omassa 4/65:ssa näin. Tervetuloa vaan 4/65:n seuraan. Sillä on mukava tehdä töitä (edellyttää ohjaustehostinta).
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Helmi 2014, 18:28

Kipin / takakuormaajan letkun liitän yleensä pääjärjestelmän ulostuloon, mielestäni nopeampi mitä sivujärjestelmä, ainakin minusta tuntuu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

12 Helmi 2014, 20:58

Tää kapine kun on talousmalli, niin mitenkä kaksoiskytkimen asennus luonaa? Jos meinaan haluaisi hifistellä riippumattomalla VOA:lla :D Entäs tehostajan asennus? Mitä edellyttää?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Helmi 2014, 21:06

Menis aika paljon uusiksi laatikosta ja kytkimestä kaikki=unohda.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Helmi 2014, 21:12

Ohjaustehostin vaatii ainakin:

Etupään sylinterisarja
Pumpullinen jakopää
Pumppu

Mitenkäs tuo vaihdeloota, loppupeleissä ei mahdoton...

Jakolaatikko vaihteiston etuposkeen, ala-akseli, kytkin ja kytkinakselit ja eturunko, jos ei ole valmiita koneistettuja paikkoja, joskus on.Jos löytyisi sopiva kaksoiskytkinpurkukone ja harrastemieltä niin mikäettei.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

12 Helmi 2014, 22:26

Täytyy kai unohtaa ainakin kaksoiskytkin... Ei oo varaa värkätä semmoista näin opiskelijan rahoilla :roll: Eikä sitä laahavannaskylvinkonetta nosteta paikallaan :lol: Onkos muuten noi kuivat levyt miten mielenkiintoinen aukaista kun tod. näk. ovat jumineet?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin