Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

14 Marras 2017, 01:02

Painelaakeripaketti asetettu putkiakselin päälle, joka on lukittu seegerillä asetelmaan. Riukuakseli booriholkkeineen putkiakselin sisällä ja ajolevy kiinni akselissa. Pirunnyrkin takalaippa ja kotelon alaosa asennettu. Mutta kun tuo hiton vauhtipyörä vielä :( Kai sitä menee vielä kampiakseli ja startti vaihtoon...
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Marras 2017, 10:18

Kuva
Sinne putos. On muuten mielenkiintonen asentaa yksin. Sorkkarauta on kätevä apu. Alkuun ajolevy ei meinannut keskittyä, mutta kyllä sekin sitten meni silmälaakeriin. En löytänyt mistään 3/8x1 1/2" UNF kuusiokolopultteja huoltotiedotteen mukaan. Tälläsin sitten kuusiopulteilla kiinni ja tajusin että miksi se huoltotiedote on olemassa :mrgreen:
On muuten suhteellisen mielenkiintoinen kapine toi kaaveliin tuleva osakasa. Pitäis vielä tällätä kytkinhaarukat kiinni niin sitten saa laittaa kirstun kannen kiinni.
Pitääkö muuten käpäliä säätää erikseen kun ei oo koskenut tankojen säätöihin ja vauhtipyörä-asetelma on alunperinkin pari?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

05 Joulu 2017, 12:29

Noniin. Nyt Nuhvi on viimeinkin ajossa :) Kolinat ja räminät pysyivät ennallaan, mutta kierrosherkkyys kärsi vähän. Mutta toisaalta, helpottaa vaihteenvaihtoa kun kierrokset eivät putoa heti. Käsikytkimen irrotuksessa on pientä hämminkiä, sillä poikkiakselin helat ovat hieman liian tiukat, eli palauttamisessa on oma mielenkiintoisuutensa.
Onkos kaksoiskytkinmallin astinlauta hieman erilainen kuin yksöiskytkimellisen? Asetelma on säädöissä, mutta liikevaraa ei tunnu olevan riittävästi ja astinlaudassa on reiän paikka.
Alkuperäinen keulamerkkikin tuli korjattua. Muutenkin koneessa on muovimerkit, niin en viitsinyt ostaa kallista metallimerkkiä. Ohut peltilevy taustalle, merkki hetipitiliimalla yhteen ja liimalla tukilappuun. Mistään ei huomaa että siellä on peltilevy.
Alkoi ärsyttämään koneen pieni polttoainevuoto ja ostin uuden kraanan. Sepäs sattui sopivasti leikkaamaan itsensä. Joten uudesta kraanasta sisikalut vanhaan. Ainakin yön ajan piti. Polttoaineputkien välinen teräspäällysteinen gummiletku oli kans murtunut niin uusin senkin. Enää ei tarvitse kuin lähettää mittaristo korjattavaksi, niin saa mittariston valot toimintaan. Mittaristoon jää tyhjä paikka, kun ilmanputsaria ei ole. Laittaisiko siihen vaikka latauksen merkkivalon. Mutta mitä keksisi kojelautaan jälkiasennettuihin merkkivaloihin? Öljynpaineen valon pidän, vaikka etsinkin mittarin letkun nurkista
Vielä pitäisi löytää 16.9-30 renkaat, ehjä tuntimittari ja maski ja tällätä peili pidemmän varren päähän.
Ainiin, asia minkä takia Nuhvi hankittiin, eli amkin päättötyö. Se on esitetty ja viikko sitten palautin teoriaosuuden hyväksytysti :D
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin