Sivu 15/16

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 26 Marras 2017, 16:57
Kirjoittaja nuhvi63
Taitaa tulla ahdasta, joutunee tuon paluuputsarin ainakin siirtämään sivummalle :shock:
Hyvät noi pajan valot, mutta kuvista tulee tämmösiä turhan vaaleita :evil:

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 15:26
Kirjoittaja nuhvi63
Päivitystä tähänkin.
Kävin tänään rengaskaupoilla, tuli 16.9-38 misukat 8)
Vanteet menee levitettäväksi, ja lokasuojia joutuu vähän avartamaan että mahtuu ketjut väliin :mrgreen:
Viitisen senttiä tulee maavaraa lisää...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 30 Touko 2019, 10:55
Kirjoittaja nuhvi63
12 vuotta se kesti.
Saa nähä onko uus yhtä vahva...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 29 Helmi 2020, 18:09
Kirjoittaja nuhvi63
Mitähän tämän ohjaussimpukassa on vialla kun se jää jumiin vasemmalle kääntäessä.
Sitten kun kääntää vähän takaisin niin suostuu taas kääntymään...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 02 Maalis 2020, 18:16
Kirjoittaja jamppi
Onkos noi kuulamutterilla? Nehän osaa olla oikukkaita kuluneina.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 03 Maalis 2020, 01:30
Kirjoittaja nuhvi63
jamppi kirjoitti:
02 Maalis 2020, 18:16
Onkos noi kuulamutterilla? Nehän osaa olla oikukkaita kuluneina.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.
Kulumaa minäkin epäilen..

Kuulapäänuhvin simpukka vissiin käy tähänkin :?:
Yks sellanen on tiedossa, osina.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 02 Elo 2020, 18:59
Kirjoittaja suparta
384 tuli juuri tontille. VOA:n käyttövipu ei liiku , eli nostolaite ei pelaa. Mitä toimenpiteitä on edessä?

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 02 Elo 2020, 20:04
Kirjoittaja nuhvi63
suparta kirjoitti:
02 Elo 2020, 18:59
384 tuli juuri tontille. VOA:n käyttövipu ei liiku , eli nostolaite ei pelaa. Mitä toimenpiteitä on edessä?
Jotainhan sielt on sitten rikki jos vipu jumissa.
Ei muuta kuin peräreppu irti ja tutkimaan.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 02 Elo 2020, 21:19
Kirjoittaja Kerkänmatti
Onko täysin jumissa, vai ei vain kytkeydy päälle? Noissa alkupään Leukuissa tahtoo olla vaikea kytkeytymään, eli nämä mallit joissa pumpun saa vielä kytkettyä irti. Kannattaa tällöin useamman kerran polkea voa-kytkintä että boorit saa sattumaan kohdalleen. Tai kuten itse toisinaan joutuu 255:n kanssa tekemään, sammuttaa moottori ja kytkeä sitten.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 03 Elo 2020, 07:19
Kirjoittaja kari t
Minulla 10/42:sessa 255:sen leukun hydraulipumppu hammaspyörineen, ei mene helposti päälle. Vedän vo kytkentävipua hyd asentoa kohden ja nostan varovasti kytkintä, silloin menee pälle, vähäisen rutinan saatelemana. Olisko näin, että on hammaspyörien moduli vähän turhan tiukka.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 06 Elo 2020, 19:38
Kirjoittaja suparta
Tänään sain voimanoton päälle pysäytin päällä käynnistäessä. Alhaalla olleet vetovarret nousivat, mutta nyt ne eivät laske. Nostolaitteen käyttö vipuja heiluttelin. Yhden vivun heiluttelu aiheutti muutaman sentin liikkeen vetovarsiin.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 06 Elo 2020, 20:02
Kirjoittaja nuhvi63
suparta kirjoitti:
06 Elo 2020, 19:38
Tänään sain voimanoton päälle pysäytin päällä käynnistäessä. Alhaalla olleet vetovarret nousivat, mutta nyt ne eivät laske. Nostolaitteen käyttö vipuja heiluttelin. Yhden vivun heiluttelu aiheutti muutaman sentin liikkeen vetovarsiin.
Mekaaninen lukitus meni päälle.
On se tappi siinä nostolaitekotelon päällä, osoittaa taakse yläviistoon.
Nosta vetovarret ylös ja käännä tappi toiseen asentoon.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 06 Elo 2020, 20:08
Kirjoittaja kari t
Ohje edelliseen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... itus.1.PDF
Pienenä vinkkinä suparta, tee oma topiikki oman leukkusui kysymyksiin liityen. Uskoisin että kysymyksiä tulee lisääkin.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 06 Elo 2020, 20:12
Kirjoittaja Kerkänmatti
Jos Leyland on suparta:lle uusi tuttavuus ja nostolaitteen toiminta näin ollen myöskin...

Niitä vipuja ei saa ihan summanmutikassa heilutella, on vaarana, että vivustossa oleva hammaskaaren kohdistus menee sekaisin. Lähempänä penkkiä oleva vipu on päävipu, jolla nostetaan ja lasketaan nostolaitetta.
Ulompi etumainen vipu on valintavipu, jolla vaihdetaan päävivun toiminto joko "position" asennonsäätö tai "draught" eli kyntösyvyyden säätö.
Asento "position" on se, jossa valintavivun tulee normaalisti olla, ja tuota vipua saa liikuttaa VAIN päävivun ollessa täysin ylhäällä, lisäksi sen on oltava joko ylhäällä tai alhaalla, ei puolivälissä.
Kolmas vipu "aux" on apujärjestelmälle, eli sillä ohjataan paine hydrauliikan ulosottoon.

Leukuissa on tosiaan nostoakselin mekaaninen lukitsin, tarkista ensin sen tilanne kuten edellä neuvottu :wink:

Minä myös suosittelen oman viestiketjun aloittamista tälle koneelle. :)

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 07 Elo 2020, 07:59
Kirjoittaja kari t
Onkohan 384 nostolaitteen vivustossa mitään hammaskaarta ?
Taitaa olla vasta jossain 255:sesta lähtien, en ole satavarma, mutta kuva kertonee tarkemmin, kuva on 384:sen omistajan käsikirjasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... G_0331.JPG
Samanlainen vivusto kuten 3/45 ja 4/65 nuhveissa.