Sivu 11/15

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 19:43
Kirjoittaja Warpu
muistelisin että sopiva levy noitten kolmen pultin alle ulosvetäjäksi tiukalle kiristettynä ja tarvittaessa napautus päälle 8)

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 20:04
Kirjoittaja lisenssi
Kyllä se noilla kolmella pultilla ja paksulla levyllä tulee mukavasti irti kartiosta... meinaan vaan, että sen suostutteluvasaran voisi jättää pois. Kuvat lätkästä alla.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 21:11
Kirjoittaja jusape
Kolmiolevyllä ( paksuutta vaikkas 10mm ) pänni päälle vedettynä ja vaikka kevyesti toholla lämpöä kylkeen.
Mahdollinen pikkuvasaran napautus nyt tuskin mitään rikkoo, mutta välttäisin sitä kuitenkin, jollet tässä tiivisteiden vaihdon yhteydessä kenties, muutenkin ehkä samassa puljaamisessa ole uusimassa sitä etulaakeria.....

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 21:32
Kirjoittaja kari t
Mulla on tuollainen Bahgon ulosvetäjä, lähti kyseinen "koplinki" helposti irti. 47 mm leveä.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 22:07
Kirjoittaja nuhvi63
Täytyy tehä se levy...
Modasin oman pikku ulosvetäjän sopimaan tuohon, ei inahtanutkaan.

Purin joutessani sitten jakopään auki, ja siellähän se pilkisti toinenkin puolikuu päittäisestä öljypohjassa...
Saa nähä onko jakopään puolella pysyneet paikoillaan.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 22:13
Kirjoittaja jusape
Periaatteessa taaemmat liuskat ei pääse pois, jollei etupuolen liuskat ole karkuteillä ...... Tai kampuran etusiivan mahdollisesti irtiollessa, ( esim etutsefan vaihdossa ) siivaa asentaessa takaisin mennään ja koputellaan siivaan paikoileen menemiseksi, vasaralla ......

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 21:25
Kirjoittaja nuhvi63
Hyvin irtosi koplinki latanpätkällä ja pulteilla. Yhtä kovettuneet tiivisteet oli tehostajanpumpussakin.
Apulaitteet alkaa olla nyt kunnossa, pääsee kokoamaan konetta kasaan hiljakseen.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 23:40
Kirjoittaja nuhvi63
Mistähän löytys ehjempikantasia banjopultteja tuohon siirtopumppuun? Nuo saattaa vielä saada papukaijoilla tiukalle tai sitten ei...

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 12:06
Kirjoittaja Leukkumies
Mulla 270:ssä samannäköiset nuo banjopultit, kiitos raktorin lainaajien joskus 80-luvulla. Niillä oli loppunu siitä polttoaine, ja ilmeisesti noista olivat onnettomat s..tanan tunarit yrittäneet sitä ilmata ja saaneet ne samalla tuohon kuntoon. Muistan kun kattelin noita silloin pikkupoikana heti kun palauttivat että ei hyvää päivää.
Tuossa muutama vuosi sitten rupes sitten tuloputken liitin vuotaan ja piti saada auki, niin hakkasin vaan vasaralla siihen sopivan kokoisen hylsyn ja sain sillä sen auki, no toinenkin pultti auki samalla metodilla, siirtopumppukin meni vaihtoon siinä samalla. Kuparitiivisteet laitoin uudet entisiin banjopultteihin, entiset oli jotakin muuta materiaalia. Saatoin kysellä jostain uusia pulttejakin muuta ei löytynyt sopivia niin laitoin entiset samalla konstilla kuin otin poiskin. Tiivistepinta oli kuitenkin entisissä ehjä, kyllä ne pitämään rupesi. Nehän on tosi pehmeää tavaraa, pihdeillä murenee vaan lisää.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 16:25
Kirjoittaja jusape
Muotoilet laikkakoneella sihen pienemmän 6-kulmaisen kannan, vaikka avainkoolle 13 tai 12mm ( olikos tuo 9/16" alkujaan ? ) .....

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 21:34
Kirjoittaja nuhvi63
Näin varmaan täytyy toimia, öljypropulle pitää tehä sama temppu.
Kuka osais ja pystyis tekemään noita öljyproppuja, niin olis varmaan ostajia, varmaan joka Nuhvissa propun kannat pyöreinä, aukee ku putkitongeilla...
Uudet messinkiset aika kalliita :shock: :)

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 12:45
Kirjoittaja Joonas Potkonen
http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt" onclick="window.open(this.href);return false;

alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita) :!: :lol:

ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 21:26
Kirjoittaja Leukkumies
Nuffieldmaster kirjoitti:http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt

alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita) :!: :lol:

ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
Niin no, Leylandeissa banjoliittimet, Valmeteissa pl. tsekkipumpuilla olevat (ja lisäksi esim. Fordeissa) helmiliittimet :wink: 8)
Eikäpä tuo iso yllätys ollut että uusia alkuperäisiäkin leukkuun saatavana 8) Noh entisetkin omalla kohalla ainakin vielä asiansa ajaa.

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 12 Helmi 2017, 13:32
Kirjoittaja nuhvi63
Kytkin olikin jo kovasti huomiota vailla, kaikki laakerit ja levyt vaihdetaan, vielä kun löytyisi tuo ajopuolen painelevy ehjä jostain, oli vähän tapit tehneet itelleen pesää tuonne :evil:

Re: 384sen persremontti ja muutakin korjailua

Lähetetty: 13 Helmi 2017, 00:39
Kirjoittaja jusape
Nii että hyvin menee, mutta menköön ..... Eiköhän tollasta kilpukkaa luulis joltakulta löytyvän ......