384sen persremontti ja muutakin korjailua

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Maalis 2015, 19:05

Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi :evil:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Maalis 2015, 19:35

nuhvi63 kirjoitti:Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi :evil:
Joo aika v...mainen tosiaan on tuo jousipaketti kasata varsinkin repussa paikoillaan ollessa, itse olen käyttänyt normi puristinta / finkaa apuna, mutta tätähän ei pysty hyväksikäyttämään muuloin kuin silloin kun venttili ja sylinteriryhmä on irroitettuna perärepusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

30 Maalis 2015, 15:01

Syyllinen on kaivettu esiin: tiivisteet riekaleina, laakeripesät kuluneet 0,2-0,3mm verrattuna pumpun runkoon.
Eli uudet o-renkaat ei auta, rungot koneistettava. En taida alkaa lasin päällä hiomaan, joko uusi pumppu tai sitten koneistamoon...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

31 Maalis 2015, 18:56

Pumpun rungot käytetty sorvarilla, uudet o-renkaat haettu, huomenna pannaan kasaan ja otetaan uusi painemittaus :D
Sanoivat hydekaupassa että hyvä tuosta vielä tulee. Kustannukset 70 eur, kannatti vielä laittaa 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

01 Huhti 2015, 19:42

Pumppu kasattu, reppu laitettu takaisin, ei oikein silikooni tuntunu kuivavan ulkolämmössä, jäi öljytäyttö ja painemittaus huomiseksi.
Paluusuodatinkin tuli eilen hankittua, tänään löysi sekin paikkansa.
Jospa jatkaisi pumpun ikää kun ei kaikki kävystä pienemmät ole enää kierrossa, vaan jäävät putsariin :D
Kopin kattooon tein 30cm jatkoa taakse, ei sada enää käsille kuormatessa 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

01 Huhti 2015, 22:50

Kun tuo repun purku ja kasaus on kohtuullisen iso työ, niin pumpun testaus irrallisena saattaisi olla hyvä vaihtoehto.

Paineaukkoon painemittari kiinni ja tippakannusta öljyä imupuolelle (imu käännetty ylöspäin) ja avaimella käsin pyörittämällä akselista pitää alkaa paine nousta. Uusi pumppu tuottaa täyden paineen hyvin hitaasti pyörittämällä. Se ei vuoda öljyä takaisin päin, kun ilmat ovat ensin tulleet pois. Paine estää pyörittämisen. Tämä on helppo testi ja kannattaa tehdä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

03 Huhti 2015, 16:03

Ennen korkeapainejousen tiukkausta antoi 160 bar, 1,5 kierrosta kun tiukkasin niin antoi 180 bar n. puolella kaasulla, eli hyvä tuli.
Kävin hakemassa metsään jääneet tukit, sai tyvipölkynkin nostaa suoraan kyytiin :D :D
Jospa tuo nyt pelaisi taasen :?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

04 Huhti 2015, 09:07

Eikös täysin terve pummpu tuota kevyesti täydet paineet joutokäynnillä?

Mutta jos puolella kaasulla tuottaa paineet, niin saahan sillä työt tehtyä; ja laittaa vähän paksumpaa öljyä, niin paine nousee paremmin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Huhti 2015, 09:14

Nuffikin pumpun vaihdon jälkeen, paineita säädellessä, meinas totaalisesti nuokahtaa kun tyhjäkäynnillä otti 190+bar .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Huhti 2015, 10:41

Niin, täysin terve pumppuhan tuo ei enää ole, pesät on kuluneet.
Mutta saa nyt olla siellä toistaiseksi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Huhti 2015, 21:01

Nyt kun on päästy tästä vaivasta yli niin tuli mieleen tuo ohjaussimpukka.
Mikä sieltä on hajallaan kun ohjaus jumittuu silloin tällöin, eli ei käänny muistaakseni vasemmalle ennenkuin kääntää vähän ensin oikealle?
Vika on nimenomaan simpukassa, ei etupään nivelissä tai tehostajassa, toki sielläkin on välyksiä, pitäs laittaa nekin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Huhti 2015, 20:45

Jospa kuitenkin yrittäisit ensimmäiseksi säätää tuosta tehostajan päällä olevasta vanttiruuvista, aika ranttu säätää, ainakin jos ei ole apumiestä pyörittämässä rattia.
Liitteet
465sen ohjauksen väännin 002.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

07 Huhti 2015, 21:34

Kuten jo yllä sanoin, vika on simpukassa, ei etupäässä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

08 Huhti 2015, 07:11

Tuossa karin kuvassa näkyy hyvin tuo vanttiruuvi ,joka käyttää venttiiliä ,sen pääty
tapit väljenee ,jonka seurauksena tehostimen toiminta vaikeutuu ja säätäminen myös, mistä
karikin mainitsi.
Omassa 270 tihitin vantin tapit vaihtamalla ne muistaakseni kuuden millin putkisokkiin melko
tarkasti 30 vuotta sitten , ajettu on sen jälkeen noin 5000 tuntia ja edelleen on täysin tihiä
kyseinen kohta.
Ilmeisesti putkisokan puristava voima pitää välykset edelleenkin poissa ja koska poikittainen
liike on olematon ,niin ei senkään takia väljene ,joten suosittelen muillekin vastaavaa helppoa
korjausta kyseiseen kohtaan.(tietenkin porata joutuu ,jotta sokka olisi sopiva) :wink:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

13 Helmi 2016, 16:42

Vaihdoin öljyt...
Proppua takasin laittaessa katoin että mikä siellä reiässä pilkistää :shock:
No päittäislaakerihan se siellä :evil: :evil:
Liitteet
IMG_20160213_163627.jpg
IMG_20160213_163647.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin