384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Olikos Joonaksella olemassa ne koukut parikytkimen purkua varten?? Joutasko ne lainaan, aattelin joulun pyhinä nostaa pannun pois nokalta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Oli tai ei, tuommoset koukut osaa vääntää itekin, tartte auttaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
https://www.youtube.com/watch?v=lGPAWrY4ap0" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös Rick Cobleyllä ole muitakin vastaavia remppavinkkivideoita vuosien varrelta, jokunen .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
mulla vain on semmonen mielikuva että jos nostat paketin kytkimen kanssa pois paikoiltaan niin ei koukkuja tarvi
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nii ei niit vissiin tarvii kuin ajokytkimen purkamisessa. Vaikka onnistuu tuo kaiketi ilmankin .....Ainaka sillo kun sen 245:sen laitoin, ei mulla mitään koukkuja ollu koko asetelman purkamiseen ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuvitteletteko ettei sitä kytkintä nyt tässä remontissa kunnosteta vai?
Avattava se on, ajopuolen levy ainakin vaihdettava, haissut monta kertaa kun oltu ahdingossa...
Painelaakerikin kahisee, paremmin starttaa kytkin ylhäällä jne...
Avattava se on, ajopuolen levy ainakin vaihdettava, haissut monta kertaa kun oltu ahdingossa...
Painelaakerikin kahisee, paremmin starttaa kytkin ylhäällä jne...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tietty se kunnostaa tarvii, tarvittavin osin.
Siinä 245-rempassa en kytkimen kanssa mitään koukkuja käytellyt.....
Siinä 245-rempassa en kytkimen kanssa mitään koukkuja käytellyt.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
täällähän kiukutaan kuin pikkutenavat konsanaan, hienoa esimerkillistä käytöstä ja vielä ihmettelette, miksi foorumi hiljenee ja sosiaalinen meedio ottaa valtaa
Eipä tule jokaista viestiketjua luettua, varsinkin ne joissa on vain viritysjuttuja, eikä alkuperäisyyden vaalimisjutskia, luen vasta myöhemmin jos ollenkaan pintapuolisesti.
sain tästä kiukuttelusta soiton palstamme lukijalta, että täällä on minua huudeltu niin osasin tulla.
koukkuja ei tarvitse jos ei pakettia ota moottoripaikallaan irti. jos nykäisee koko paketin moottoreineen päivineen.
purkaessakaan ei koukkuja tarvitse, koska paketti kuitenkin kasataan oletettavasti irtaallaan olevaan moottoriin. jos mylly on jo takasin nokalla niin saahan sen sitten painettua takaisin kasaan mm. prässillä ja sitten koukut kiinni.
tarvittaessa koukkuja kyllä miulta saa lainaan, mutta ketjun aloittaja on kyllä tosiaan tekijämies, että ne koukut tulee vaikka neljäntuuman rautanauloista tuossa hujauksessa. ei ne kovin monimutkaiset ole.
Eipä tule jokaista viestiketjua luettua, varsinkin ne joissa on vain viritysjuttuja, eikä alkuperäisyyden vaalimisjutskia, luen vasta myöhemmin jos ollenkaan pintapuolisesti.
sain tästä kiukuttelusta soiton palstamme lukijalta, että täällä on minua huudeltu niin osasin tulla.
koukkuja ei tarvitse jos ei pakettia ota moottoripaikallaan irti. jos nykäisee koko paketin moottoreineen päivineen.
purkaessakaan ei koukkuja tarvitse, koska paketti kuitenkin kasataan oletettavasti irtaallaan olevaan moottoriin. jos mylly on jo takasin nokalla niin saahan sen sitten painettua takaisin kasaan mm. prässillä ja sitten koukut kiinni.
tarvittaessa koukkuja kyllä miulta saa lainaan, mutta ketjun aloittaja on kyllä tosiaan tekijämies, että ne koukut tulee vaikka neljäntuuman rautanauloista tuossa hujauksessa. ei ne kovin monimutkaiset ole.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuka täällä on kiukunnut??
Löysin noitten koukkujen kuvat juurikin juutuupista ja totesin etten tarvi niitä keltään, jäykkä lanka tai just naulat käy tarpeeseen hyvin.
Kaikkine kytkimineenhän tuo pitää pois nostaa tuolta, helpompi alkaa sit vasta purkamaan eteenpäin.
Löysin noitten koukkujen kuvat juurikin juutuupista ja totesin etten tarvi niitä keltään, jäykkä lanka tai just naulat käy tarpeeseen hyvin.
Kaikkine kytkimineenhän tuo pitää pois nostaa tuolta, helpompi alkaa sit vasta purkamaan eteenpäin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo, onhan niitä, tuoreempiakin, hyviä videoita ovat. Kuten esim. tuokin: https://www.youtube.com/watch?v=KQ_to67Sqbg" onclick="window.open(this.href);return false;jusape kirjoitti:Eikös Rick Cobleyllä ole muitakin vastaavia remppavinkkivideoita vuosien varrelta, jokunen .....
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mitenkäs tämä pirunnyrkki nyt purkeutuu helpoiten tuosta eteenpäin???
Tuli vähän purettua tuota vapaapäivän ratoksi
Tuli vähän purettua tuota vapaapäivän ratoksi
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
No onhan tuota näköjään vähän saatu purettua Helpottaa noiden loppujen laipanpulttien avaamista kun vetää ulosotonkytkimen päälle siksi aikaa, jos ne ovat vielä paikoillaan. Tuota alempaa puoliskoa ei muistaakseni tarvinnut irrottaa, muistanenko sitten väärin. Sitten koplingin lukitukset ja pultit auki ja puolikuut pois. Booriholkki eteenpäin, reikäpultit pois jne.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]