384sen persremontti ja muutakin korjailua

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

24 Tammi 2017, 18:10

Tuntu olevan tiukassa tuo syöttöpumpun ns koplinki akselin päässä, kartio ja kiilahan siinä vissiin on. Miten ootte irrottanu?
Liitteet
IMG_20170124_162542.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

24 Tammi 2017, 19:43

muistelisin että sopiva levy noitten kolmen pultin alle ulosvetäjäksi tiukalle kiristettynä ja tarvittaessa napautus päälle 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

24 Tammi 2017, 20:04

Kyllä se noilla kolmella pultilla ja paksulla levyllä tulee mukavasti irti kartiosta... meinaan vaan, että sen suostutteluvasaran voisi jättää pois. Kuvat lätkästä alla.
Liitteet
250120171485.jpg
250120171485.jpg (73.7 KiB) Katsottu 9293 kertaa
250120171486.jpg
250120171486.jpg (77.72 KiB) Katsottu 9293 kertaa
Viimeksi muokannut lisenssi, 25 Tammi 2017, 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Tammi 2017, 21:11

Kolmiolevyllä ( paksuutta vaikkas 10mm ) pänni päälle vedettynä ja vaikka kevyesti toholla lämpöä kylkeen.
Mahdollinen pikkuvasaran napautus nyt tuskin mitään rikkoo, mutta välttäisin sitä kuitenkin, jollet tässä tiivisteiden vaihdon yhteydessä kenties, muutenkin ehkä samassa puljaamisessa ole uusimassa sitä etulaakeria.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Tammi 2017, 21:32

Mulla on tuollainen Bahgon ulosvetäjä, lähti kyseinen "koplinki" helposti irti. 47 mm leveä.
Liitteet
IMG_0696.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

24 Tammi 2017, 22:07

Täytyy tehä se levy...
Modasin oman pikku ulosvetäjän sopimaan tuohon, ei inahtanutkaan.

Purin joutessani sitten jakopään auki, ja siellähän se pilkisti toinenkin puolikuu päittäisestä öljypohjassa...
Saa nähä onko jakopään puolella pysyneet paikoillaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Tammi 2017, 22:13

Periaatteessa taaemmat liuskat ei pääse pois, jollei etupuolen liuskat ole karkuteillä ...... Tai kampuran etusiivan mahdollisesti irtiollessa, ( esim etutsefan vaihdossa ) siivaa asentaessa takaisin mennään ja koputellaan siivaan paikoileen menemiseksi, vasaralla ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Tammi 2017, 21:25

Hyvin irtosi koplinki latanpätkällä ja pulteilla. Yhtä kovettuneet tiivisteet oli tehostajanpumpussakin.
Apulaitteet alkaa olla nyt kunnossa, pääsee kokoamaan konetta kasaan hiljakseen.
Liitteet
IMG_20170126_171607.jpg
IMG_20170126_163747.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Tammi 2017, 23:40

Mistähän löytys ehjempikantasia banjopultteja tuohon siirtopumppuun? Nuo saattaa vielä saada papukaijoilla tiukalle tai sitten ei...
Liitteet
IMG_20161230_170708.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

27 Tammi 2017, 12:06

Mulla 270:ssä samannäköiset nuo banjopultit, kiitos raktorin lainaajien joskus 80-luvulla. Niillä oli loppunu siitä polttoaine, ja ilmeisesti noista olivat onnettomat s..tanan tunarit yrittäneet sitä ilmata ja saaneet ne samalla tuohon kuntoon. Muistan kun kattelin noita silloin pikkupoikana heti kun palauttivat että ei hyvää päivää.
Tuossa muutama vuosi sitten rupes sitten tuloputken liitin vuotaan ja piti saada auki, niin hakkasin vaan vasaralla siihen sopivan kokoisen hylsyn ja sain sillä sen auki, no toinenkin pultti auki samalla metodilla, siirtopumppukin meni vaihtoon siinä samalla. Kuparitiivisteet laitoin uudet entisiin banjopultteihin, entiset oli jotakin muuta materiaalia. Saatoin kysellä jostain uusia pulttejakin muuta ei löytynyt sopivia niin laitoin entiset samalla konstilla kuin otin poiskin. Tiivistepinta oli kuitenkin entisissä ehjä, kyllä ne pitämään rupesi. Nehän on tosi pehmeää tavaraa, pihdeillä murenee vaan lisää.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Tammi 2017, 16:25

Muotoilet laikkakoneella sihen pienemmän 6-kulmaisen kannan, vaikka avainkoolle 13 tai 12mm ( olikos tuo 9/16" alkujaan ? ) .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Tammi 2017, 21:34

Näin varmaan täytyy toimia, öljypropulle pitää tehä sama temppu.
Kuka osais ja pystyis tekemään noita öljyproppuja, niin olis varmaan ostajia, varmaan joka Nuhvissa propun kannat pyöreinä, aukee ku putkitongeilla...
Uudet messinkiset aika kalliita :shock: :)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Tammi 2017, 12:45

http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt" onclick="window.open(this.href);return false;

alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita) :!: :lol:

ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

29 Tammi 2017, 21:26

Nuffieldmaster kirjoitti:http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt

alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita) :!: :lol:

ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
Niin no, Leylandeissa banjoliittimet, Valmeteissa pl. tsekkipumpuilla olevat (ja lisäksi esim. Fordeissa) helmiliittimet :wink: 8)
Eikäpä tuo iso yllätys ollut että uusia alkuperäisiäkin leukkuun saatavana 8) Noh entisetkin omalla kohalla ainakin vielä asiansa ajaa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Helmi 2017, 13:32

Kytkin olikin jo kovasti huomiota vailla, kaikki laakerit ja levyt vaihdetaan, vielä kun löytyisi tuo ajopuolen painelevy ehjä jostain, oli vähän tapit tehneet itelleen pesää tuonne :evil:
Liitteet
IMG_20170212_132322.jpg
IMG_20170212_132304.jpg
IMG_20170212_132315_1.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin