384sen persremontti ja muutakin korjailua

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

14 Marras 2014, 22:16

No justiinsa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

18 Tammi 2015, 19:24

Jarruremppa taas esissä, kumpikin puoli jättää päälle,erittäin rasittava ajaa metässä kun jarruilla kääntelee :evil: :evil:
Onko marjakankaan jouset hyvälaatusia? Kuulat ajattelin uusia tällä kertaa myös, viimeksi laitoin vanhat...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Tammi 2015, 21:43

Ehkä kantsii Verholta tilata..... Ei ne silläkään paljoa maksa....

( tosin, jos kiire osilla on, niin Jussin toimitukset voi lähiajat olla vähän hitaita, koska on vähän reissun päällä viikottain )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Tammi 2015, 22:34

Samasta paikasta tulee niin Marjakankaalle, Verhon Jussiille kuin myös Hahton Maurille nuo paisuttimien jouset, kuulat, ym. osat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Tammi 2015, 22:36

Heidän osatoimittajistaan en tiedä, mutta jos Karilla asiasta parempaa tietoa, niin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Tammi 2015, 00:26

ilman sen parempaa kokemusta noista jousista niin näissä osahommissa on hyvä muistaa että vaikka kotimaan toimittajilla sattuisikin olemaan sama toimittaja voi silti varsinainen valmistaja vaihdella eli erien välillä olla eroja 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Tammi 2015, 09:56

jusape kirjoitti:Heidän osatoimittajistaan en tiedä, mutta jos Karilla asiasta parempaa tietoa, niin.....
Warpu kirjoitti:ilman sen parempaa kokemusta noista jousista niin näissä osahommissa on hyvä muistaa että vaikka kotimaan toimittajilla sattuisikin olemaan sama toimittaja voi silti varsinainen valmistaja vaihdella eli erien välillä olla eroja 8)
Jusapalle sen verran, olen tilaillut varaosia noilta kaikilta kolmelta, lisäksi Kultavuoren Lasseltakin ja kylläpä niissä pakkauksissa näkyy olevan saman valmistajien lokot.

Tiiä sitten, noista valmistajista eri erien välillä, voi ollakin että on useampiakin, mutta eipähän ne sitten suomalaiseta varaosamyyjätkään taida tietää mikä osa missäkin maassa on tehty :wink:

http://www.charnleys.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuoltahan ne pääasiassa tilailevat varaosat nuo neljä mainitsemaani.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Tammi 2015, 21:24

Riittää kunhan ovat parempia kuin Ikh:n vieterit, pitäis kai pitempään kestää ku 7 vuotta kuitenkin :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Maalis 2015, 17:50

Nyt katos hydrauliikasta voima, ja osittain nopeuskin, ennen sai ottaa kouran täyteen kuitupuita ja nousi ilman ongelmia, nyt tekee tiukkaa jo pelkkä puomikin.
Huomiseksi saan painemittarin, se kertoo sitten lisää.
Onko hyviä veikkauksia mikä on porsinut systeemistä?
Pumppuunhan laitoin viime talvena uudet tiivisteet, ja katsoin pumpun kunnon olevan ihan ok.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

18 Maalis 2015, 18:55

Paineet mitattu: Kylmänä n.140 bar, kuumana enää 110 bar. Ja nämä kierroksilla, tyhjäkäynnillä n.50 bar :cry: :cry:
Koitettava vielä käydä myynti puut ajamassa, sen jälkeen alettava purkaa syyllistä näkyviin :?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Maalis 2015, 19:35

Voisko se varoventtiili olla rikki?
Jousi poikki tai jotain?
Tuostahan se olis helppo ottaa esille kun nostolaitekantena on 6mm plootunpalanen :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Maalis 2015, 20:34

Varoventtiilihän on pumpun päätylaipassa, siihen et pääse käsiksi repun kannen irroitamisella, joten tarkoittanet varman korkeapaineventtiiliä, siintä kannataa tarkastaa kuulan / istukan kulumiset, tarkasta myös istukan alla oleva o-rengas / tukirengas, lisäksi tarkasta korkeapaineventtiilin jousi onko ehyt, jousen vapaan pituuden pitäis olla vähintään 48,8 mm.
Matalapainejousen vapaa pituus 42,9 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Maalis 2015, 18:17

Kiitos taas Karille faktoista, täytyy tutkia nyt viikonloppuna.

Sahatukit jäi vielä metsään, ei pystynyt kuin maata vasten laahaamaan, ei toivettakaan saada edes pää kerrallaan kyytiin :(
Pienien puiden kanssakin olis ehtinyt tupakin polttamaan kun odotteli puomin nousua :evil:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Maalis 2015, 13:20

Matalapainejousi 42mm, korkea painejousi 54mm, eli ei taida selvitä muuten kuin reppu irrottaen :(
Ei auta, pakko se on purkaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Maalis 2015, 13:21

nuhvi63 kirjoitti:Matalapainejousi 42mm, korkea painejousi 54mm, eli ei taida selvitä muuten kuin reppu irrottaen :(
Ei auta, pakko se on purkaa.
Nyt vien kyllä repun hydrauliikkakauppaan, ja pumpun tuotot yhdistetään syöttämään kaikki pikaliittimelle, saa nosturiin vauhtia 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin