384sen persremontti ja muutakin korjailua

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

08 Tammi 2014, 20:46

Ei ollenkaan paha projekti kyllä sinällään, kuitenkin saa vielä alkuperäiseksi ettei ole siunattu pelkästään metsäkäyttöön. :)
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

08 Tammi 2014, 20:53

Luultavasti on siunattu metsään vielä moneksi vuodeksi,on toki muutettavissa takaisin nostolaitteelliseksi,jos joskus lähtee pois kärryn edestä.
Josko ens talvena ottas öljypohjan pois ja kattos laakerit,sekä tihittelis ohjauksen.
Nyt saa mennä noin vuoden ainakin,jos ei mitään säry...
Kytkinkään häävi kyllä ole enää :?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

08 Tammi 2014, 21:00

Olikos tää talous vai kartanomalli.. :?:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

09 Tammi 2014, 18:43

Kartanomalli tavallisen pikkutilan käytössä :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

09 Tammi 2014, 19:08

Sittenhän oikein luxusta tehostimen muodossa.. :D Kyllä se kytkin varmaan kannattaa samaan vaivaan fiksailla, maksaa helvetisti rahaa koko asetelma, traktorin hinnan verran jos sattuu särkyyn. :(
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

10 Tammi 2014, 06:27

Talousmalliinki sai lisävarusteena ohjaustehotimen ,meillä oli aikoinaan
uutena ostettu 270 vm.-73 josa oli tehostin ,mutta ei parikytkintä.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

14 Tammi 2014, 11:51

nuhvi63 kirjoitti:https://plus.google.com/u/0/10995992595 ... ut8uX6YUbj
Tuossa noita nyt on,ovat kaikki samassa nipussa,kun en oikein hallitse tota kuukkleplussaa :shock:
Koppiin tehä vielä lisää lippaa taakse,sataa käsille ikävästi :(
Huomatkaa Nuhvin kaihtimen vipu uusiokäytössä :D
Niin ja miulla on suojalasit päässä noissa kuvissa,en kulje julkisilla paikoilla moiset Jamespotkukelkat päässä,enkä kyllä noin mustalla naamallakaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kyllä virvoitusjuomateline pitää olla, itselle pitäisi olla laukun kokoinen teline, jos joku ei menekään niinkuin piti.. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Tammi 2014, 16:38

Nyt on käyty uusi ohjaamojärjestely testaamassa,polvet ei tule enää kipiäksi kun kuormailee,ja nosturikin liikkuu liukkaammin :D :D
Eikä puske Leukku enää,kääntyy suosiolla 8)
Huomenna lähteä tekemään lisää rankoja ajettavaksi,alkaa kasa kummasti kasvaa varikon laidalla :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

23 Tammi 2014, 16:40

Vielä kun takaosaston sulkisi että saisi hyttiin lämpimän 8)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Tammi 2014, 16:44

Äähhh,pilkkihaalarit päälle vaan,yhtään ei ollu kylmä,ajoviima kun ei pääse naamalle,se riittää...
Enkä tuohon takalasia huoliskaan,näkee paljon paremmin ilman mitä tekee. Sivupeltien ansiosta kuitenkin lämpöäkin tulee koppiin sen verran että muut ikkunat auki pysyy.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Marras 2014, 19:35

Jatkanpa nyt tähän: Kampiakselin stefa olikin ehjä, öljy lentää etukannakkeen pultinreiästä sieltä hihnapyörän takaa :cry:
Masensi kun sain juur stefan vaihettua ja koekäyttö päälle niin öljyä tippuu pohjapanssarin päälle ihan lorinalla :evil:
Täytyy ottaa huomenna hihnapyörä uudelleen irti ja laittaa irronnut pultti takaisin (löyty öljypaskan seasta panssarin päältä) ja tiukata toisetkin.
Viikonloppuna ketjut päälle ja kärryn eteen takasin, pääsee taas puunajoon talveksi :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

14 Marras 2014, 19:35

Remontti suoritettu onnistuneesti, etukannakkeen kahdeksasta pultista viisi löysällä ja yks kokonaan irti :shock:
Nyt ei tule öljyä enää siitä kohasta :D
Huomenna vielä kahtoo suihkun paluuputkien vuoto ja syöttöpumpun öljyt.
Kärryssäkin on parin ratkeaman hitsaus ja nosturissa jalan korvakkeen hitsaus, niitä kun ei aina muista nostaa ylös :oops: :oops:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

14 Marras 2014, 22:02

Omassani en tiedä että oliko ajeltu pultit löysällä vai mitä mutta koko kylän pojat oli opetellu hitsaan siihen kiinnikkeeseen.. Samoin jakopään valukoppa oli lohkeillut niiden pulttien ympäristöstä että taitaa olla kerran 40 vuoteen tarkasteltava paikka. :lol: :roll:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

14 Marras 2014, 22:05

Juu, Jampin kanssa juttelin aiheesta, sanoi ettei ole tavatonta että löystyvät.
Tietääpähän Nuhvin konetta kasatessa että mihin ainakin pannaan kierrelukitteet väliin...
Miten se kannake oli murunut että oli hitsausta pitäny siihen opetella :shock: :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

14 Marras 2014, 22:08

Ne reunimmaiset pultinreiät oli aivan tohjona, samoin oli vahvistettu niitä päätyjä jollain polttoleikatuilla palasilla.. Nähtävästi moottori päässyt liikkumaan pystysuunnassa siitä kannakkeestaan :?
Vastaa Viestiin