Sivu 4/5

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 29 Touko 2014, 20:06
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
Toi on semmonen juttu kans toi öljynpainemittari että kunnossa tarttis olla. Yhdellä 500 vallulla tullu täs jonkun verran ajettua, ja siinä ei ölpin paine mittari häälähdäkään, painetta kyllä koneessa on. Mutta aina vaan miettii sitäkin että jos koneesta paineet alkaa laskea... Sitten huomaa kun kosahtaa...

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 29 Touko 2014, 20:24
Kirjoittaja AnDre_
Ruudinkeksijä kirjoitti:Toi on semmonen juttu kans toi öljynpainemittari että kunnossa tarttis olla. Yhdellä 500 vallulla tullu täs jonkun verran ajettua, ja siinä ei ölpin paine mittari häälähdäkään, painetta kyllä koneessa on. Mutta aina vaan miettii sitäkin että jos koneesta paineet alkaa laskea... Sitten huomaa kun kosahtaa...
Juu, nyt kun rempan jälkeen tietää että pumppu toimii niin on luottoa pyöritellä ilman mittaria, mutta kyllä siihen jatkoa ajatellen vähintään varoitusvalo on laitettava. :!:

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 29 Touko 2014, 22:17
Kirjoittaja jusape
Omassa orkkis ja varoiksi tarvike-mekaaninen. Orkkiksessa kun on apouttia kilo pohjilla jo, mutta 2,5-3 kiloo eteenpäin näyttelevät molemmat aika samoja.

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 30 Touko 2014, 13:59
Kirjoittaja AnDre_
Tuollaista voisi harkita
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... el=&cPath=

Käynee varmaan suoraan tuohon vaikka kymppi-kuuskymppiin on alunperin tarkoitettu?

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 30 Touko 2014, 14:04
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
AnDre_ kirjoitti:Tuollaista voisi harkita
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... el=&cPath=

Käynee varmaan suoraan tuohon vaikka kymppi-kuuskymppiin on alunperin tarkoitettu?
Ei ainakaan sovi orkkis mittaritauluun, on meinaan sen verran isompi halkasijaltaan...

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 26 Elo 2014, 07:58
Kirjoittaja AnDre_
Sepä olisi projekti taas rymissyt eteenpäin. Käytelty on lämpimäksi ja todettu että kurkistusluukusta oikealta puolen vähän tihkuu nimeksi öljyä, mutta muutenpa pysyy nätisti kuivana kone. Nätistihän tuo pyörii. Vesiletkut joutuu myös uusaamaan.

Kuviapa alla. Sähköhommia on vielä tiedossa, samoin asetelman säätöä(kö)? koska kytkin ottaa tosi ylhäältä. Uusi levyhän sinne laitettiin. Peräöljyt tyhjentelin juuri, banjot vielä pitää laskea. Siellähän muhi melkoiset mömmöt. :S

Laturi oli seisomisesta mykistynyt, kaivelin tallista Ford Orionista peräisin olevan boschin joka näytti toimivan.

Magneettiin oli tarttunut pieni kaareva kappale joka näpeissäni tuossa kuvassa näkyy, mistähän lienee peräisin? Alimpana kuva josta ilmenee että aika valmista alkaa kohta olla. :)

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 26 Elo 2014, 10:29
Kirjoittaja jusape
Ittellä oli vastaava sokanpala... Se oli peräisin voa-akselin laakerin lukkorenkaasta ... ( tää sokka estää akselin ulostulon laakerilta )
Ota vielä se iso messinkiroppu auki ja putsaa siittä se imusihti....

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 26 Elo 2014, 16:29
Kirjoittaja AnDre_
Ok. Kellään tietoa mistähän tuohon saisi öljynpaine- ja vedenlämpömittarit suurin piirtein alkuperäisen näköiset?

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 26 Elo 2014, 19:39
Kirjoittaja kari t
AnDre_ kirjoitti:Ok. Kellään tietoa mistähän tuohon saisi öljynpaine- ja vedenlämpömittarit suurin piirtein alkuperäisen näköiset?
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahton Maurilla on ainakin palantolla kunnostettuja lämpömittareita, varmaan uusiakin, muistaakseni myös öljynpainemittareitaki.
Marjakankaalta löytyy myös uutta. http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=51" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 29 Elo 2014, 22:36
Kirjoittaja AnDre_
Juu, täytyypi jossain välissä kysellä. Hommat jatkuu sähköjen uusimisella, sulakkeita kun ei ollut olemassakaan ja kaikki toimi vain osittain. Ensi töikseni revin kaikki vanhat johdot mäelle ja aloin vetää uusia. Akun kaapelit laitoin uudet ja solenoidin starttiin. Kokonaan uudet sähköt tosiaan tulee, kuuden kappaleen porsliinisulakerasian kävin hakemassa muiden tarvikkeiden lisäksi. Ehdotuksia minne sen piilottaisi ilman että orggishenki kärsii :?:

Vilkkurele (hehkulanka) ei ilmeisesti noilla 5w putkipolttimoilla jaksa välkyttää, kun palaa koko ajan mitä nyt katsoin kun kerkesin ennen pimeää jo vilkkuja testailla. Voi kyllä olla testimaadoituksetkin huonot.

Kuvia taas tulee jahka jaksan laitella.

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 10 Syys 2014, 19:11
Kirjoittaja AnDre_
Siinäpä vähän kuvia taas asennuksista. Sähköt on valmiit ja kaikki pelaa. Sulakerasian vetäisin tuohon sivupeltiin kiinni kun en muutakaan keksinyt.. Motonetin kuuden euron elektroninen vilkkurele lähti pelaamaan loistavasti. Ohjaus on niin jäykkä johtuen varmastikin noista sektoriakselin uusista puslista, ettei ole tottakaan. :evil:

Otin etupyörät irti kun muutenkin uudet eturenkaat on jo liikkeessä valmiina, pukkien päällä ollessa sitten koetin ääriasennosta toiseen sitä pyöritellä josko puslat vähän vertyisi ja öljyyntyisi, ei juuri vaikutusta. Jotain hyvää sentään, eipähän oo väljää. :mrgreen:

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 21 Syys 2014, 09:47
Kirjoittaja AnDre_
Seuraavaksi mietin sähköisten öljynpaine- ja lämpömittarien laittoa. Talviteloille vienti olisi edessä eikä uskalla jättää noita asioita arvailujen varaan. Kaikki tarvikemittarit joita olen katsellut on antureilla joiden kierteet on 1/8" npt eli tarvitsisi sovitenipat väliin. Löytyneekö nippoja mistään vai täytyykö hommata unf-kierteiset anturit? Tuossa öljynpainemittarin alkuperäisessä lähdössä lohkossa on 3/8" kierre, mutta mikä lienee vedenlämpömittarin reiässä, hieman isompi on, oisko 1/2"? Ei jaksaisi aukoa kun ei ole oikein sopivaa avainta ja nesteet koneessa. Anturit kenties saisi jostain uudemmasta leukusta jossa on jo sähkömittarit?

Nippelit.fistä löysin nipan joka olisi kierteiltään 3/8" npt --> 1/8" npt mutta tuo putkikierre on tietenkin eri kuin unf. Sieltä löytyi myös yksi 3/8" unf-kierteinen öljynpaineanturi.

Mikähän neuvoksi?

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 21 Syys 2014, 11:17
Kirjoittaja jusape
Joissain mittareissa tulee mukana jotain sovitenippoja, motonetis on kan ainakin ollut sovitenippoi. Alkuperäinen nippa, tai jokin reikään kierteeltään sopiva mukaan malliksi ja selaamaan hyttlyjä.

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 21 Syys 2014, 13:42
Kirjoittaja lisenssi
R 1/2" ja 3/8" ovat aika isoja... Muistaakseni omassa on R 1/4" ainakin tuossa öljypuolella ja lämpömittarissa oli muistin mukaan normaali R 1/8".

Re: Nuffield DM4 Moottoriremontti

Lähetetty: 21 Syys 2014, 14:16
Kirjoittaja AnDre_
Öljypuolella oli minulla 9,6mm halkaisijaltaan nippa, joten kai se 3/8" silloin aika lähellä on?