Jees. Jospa sitä ensi viikolla hankkisi henkilökohtaiseen käyttöön momenttiavaimen, onhan nuo muutkin työkalut tullu haalittua mitä ei ennestään löytynyt ja tähän projektiin on tarvittu.
On kyllä aika mukava ja rehellinen tuo nelosen moottori kunnostaa kun ennen vanhaan osattiin tehdä asiat yksinkertaisemmin. Nyt jää pikki tauolle homma, pitäisi lähteä opiskelemaankin välillä.
Universal Four -61 kunnostus
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Just, joo, tarttuhan ne, ja pysyy kiinni, kun suositeltuihin momentteihin kiristää, olipa sitten kierteet öljyttynä, jopa kuivanakin, kunhan vain varmistaa ensin ettei kierteet ahista missään vaihessa ennen kiristystäjusape kirjoitti:Mitä ite kasaillut joitan värkkejä, niin vaikka kierteet on olleet öljytty, ja lukitetta laittanut lisäksi, kyllä se kohtuullisesti on tarttunut silti....
Elkää tehkö kuten minä teen
Jos kiertee ahistaa, puhdistan kierteet tapilla / pakalla, tämän jälkeen hieman öljyä, tarvittaessa, jos esim. asiakas haluaa laita lukituslevyt, jos on saatavilla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkoitin tuolla sitä, että öljyttyjä ja lukitetta laitettuihin kierteisiin on jäänyt sitä lukitetta avatessa, eli jotenkin käsittääkseni on kyllä tarttunut "liima" vaikka on ollut öljyttykkin kierre...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Nytpä ois taas päivittämisen aihetta sen verran että alkaisi olla pata valmis. Kiristelin kannen paikalleen, kasasin venttiilikoneiston, suuttimet ja loput kilkkeet, lopuksi maalia niskaan.
Joitain pisteosia kuten suodattimen jalka ja pa-putket on vielä maalailtava ja nyt kun tuota maalattua moottoria silmäilee niin omituisellehan se näyttää jos ei loppua traktoria maalaa joten sekin homma pitänee toteuttaa.
Joitain pisteosia kuten suodattimen jalka ja pa-putket on vielä maalailtava ja nyt kun tuota maalattua moottoria silmäilee niin omituisellehan se näyttää jos ei loppua traktoria maalaa joten sekin homma pitänee toteuttaa.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Laitanpa vielä kuvan traktorista, kun ei ole tullut lisättyä aiemmin. Etukuormaajallinen tosiaan joskus ollut ja hyttikin on jonkunnäiköinen. Ohjaustehostinkin on ollut mutta nykyään teillä tietymättömillä. Konepeltikin on, tosin kuvassa jo irroitettu.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kovinhan tuo traktori itsessään näyttää siistiltä ja kolhimattomalta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Onpa tosiaan siistin näköinen koko traktori.
Joko sait ensisavut otettua
Joko sait ensisavut otettua
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Muuten millä värillä maalasit tuon motin? Olisi vain sopivan "oranssi" sävy kun ajattelin alkuun maalailla ja korjailla vain peltiosat ja maalailla ne.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Joo on se kuvassa kun on pesty niin ihan mukiinmenevä, maalattu on aiemminkin ihan meillä ollessa joskus 90-luvun lopulla ja siksi pysynyt ruoste loitolla. Aika hyvin ryhtinsä pitänyt minustakin.kolmetonnine kirjoitti:Kovinhan tuo traktori itsessään näyttää siistiltä ja kolhimattomalta.
Ei vielä, moottori ihan noilla sijoillaan tallissa, pitäisi joku nostovehje kehittää ja odottaa vähän pihan sulamista kun koivun alla joutuu värkkäilemään.Nuhvikalle kirjoitti:Onpa tosiaan siistin näköinen koko traktori.
Joko sait ensisavut otettua
Väri on sparexin työkonemaalia ja purkissa lukee "nuffield orange". Ei kai tuo ollu maksanu kuin reilun pari kymppiä litra. Kelpaa pensselillä sudittavaksi ihan ohentamatta. Kolme kerrosta vedettiin ja viimeistä ohennettiin ihan nimeksi vain että saatiin sutimisjäljet pois. Kelpo soppaa minusta.kolmetonnine kirjoitti:Muuten millä värillä maalasit tuon motin? Olisi vain sopivan "oranssi" sävy kun ajattelin alkuun maalailla ja korjailla vain peltiosat ja maalailla ne.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jaahas, eli toukokuussa pellit ja toinen etuvanne saavat tuon sävyn päälleen.. On vaan niin justiinsa tuohon vanhaan maaliin allerkirjoittaneella. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 961094.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Koko koneen maalaukseen ei ole resursseja irroitettavissa tämän vuoden puolella..
Koko koneen maalaukseen ei ole resursseja irroitettavissa tämän vuoden puolella..
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Juu suosittelen! Kyllähän se heti näköään muuttaa... Eikä se oo niin nuukaa, pikku virheet pitää hyväksyä jos niitä tulee kun ei varmasti näin vanhojen vehkeiden pintakäsittely ole uutenakaan mitään täysin priimaa ollut.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oman 46kympin maalausta en tälle kesälle ajattele, ainakaan alustavasti.... On senverran vielä monennäköistä paikkaa siinä tiivistelelvänä ja testijuttua tekemättä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Projekti jatkuu. Kone on odottanut tallissa asentamistaan jo tovin ja eilen koitti päivä jolloin pata nostettiin kotiinsa entistä ehompana. Alla kuvia. Näyttää siltä että pakko se on maalata koko laite, ei mahda muuta. Kytkinakseli oli ihan huolella kiero, se piti hommata uusi, kertojan stefa samoin meni vaihtoon. Oli muuten kertojassa ihan stefa-merkkinen ruotsalainen eikä mikään halpatyöläiskopio.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Siitäpä sitten otettiin eilen savut klo 19.42. Ei ollut toimivaa öljynpainemittaria eikä valoa niin starttasin polttoainepuolen ilmauksen jälkeen sammutin päällä venakoppa auki niin kauan että ylös asti tuli öljy. Sittenpä kun vapautin sammuttimen niin heti hyrskähti käymään. Pitää taas laitella kuvia kunhan näpit on seuraavan kerran puhtaat.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Virkistää askartelua huomattavasti kun laitos pärisee uudestaan huoltoseisokin jälkeen.