Universal Four -61 kunnostus
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
toteuttanu sähköisen lämpömittarin asennuksia nuhviin poraamalla viereiseen messinkitulpaan reiän ja väääntämällä anturille sopivan kierteen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Laitettaanpas kuvaa vähän talvipuuhastelusta. Rempan jälkeen toiminut hyvin, jos sais vielä jossain vaiheessa kevään tullen siirrettyä ommaan pihaan niin voisi lisääkin repostella.
Onko syöttöruuville jotain patenttisäätöä olemassa? Ruuvailin vähän perstuntumalta, savua näkyi saavan lissee ja paremman kierrosherkkyyden kun viänti ruuvia auki. Niin ja onhan siinä uudet eturenkaat, sen verran lisää panostettu.
Onko syöttöruuville jotain patenttisäätöä olemassa? Ruuvailin vähän perstuntumalta, savua näkyi saavan lissee ja paremman kierrosherkkyyden kun viänti ruuvia auki. Niin ja onhan siinä uudet eturenkaat, sen verran lisää panostettu.
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Vehje siirrettiin viimein ommaan pihhaan kun löytyi lainaan sopivaa kalustoa.
Tarkoitus ois ottaa peräreppu auki (lukkotappi poikki, pumpussa jotain häikkää/varo jumissa, joku sokanpalanen tuli öljyn mukana pois yms yms.) Sitten ois vetokoukun lukituksen korjausta kun se on räpelletty toimimattomaksi.
Ai niin ja ohjaus, sektoriakselin puslat ahistaa pitää vissiin hioa vähän väljemmiksi, samoin rt-päät puslittaa ja olkatapit myös.
Naftaa myös vuottaa tankin lähöstä joten siinäkkiin pieni operaation paikka.
Milläs pakkasilla tämän myllyn pitäis teidän mielestä vielä lämmittämättä käynnistyä? Savua alkaa tulla melko noppeesti mutta -10 astetta niin on jo aika hankala tapaus. Lie tuo tarvikemallin kannentiiviste liian korkea tms..
Mää nyt tiiä kuinka isoksi tämä paisuu, hallitus haluas kiiltävän pihakoristeen ja minä 60-luvun rujon telamonsterin metsään, pitännöö jotain molempia miellyttävää siltä pohjalta suaha aikaseks..
Tarkoitus ois ottaa peräreppu auki (lukkotappi poikki, pumpussa jotain häikkää/varo jumissa, joku sokanpalanen tuli öljyn mukana pois yms yms.) Sitten ois vetokoukun lukituksen korjausta kun se on räpelletty toimimattomaksi.
Ai niin ja ohjaus, sektoriakselin puslat ahistaa pitää vissiin hioa vähän väljemmiksi, samoin rt-päät puslittaa ja olkatapit myös.
Naftaa myös vuottaa tankin lähöstä joten siinäkkiin pieni operaation paikka.
Milläs pakkasilla tämän myllyn pitäis teidän mielestä vielä lämmittämättä käynnistyä? Savua alkaa tulla melko noppeesti mutta -10 astetta niin on jo aika hankala tapaus. Lie tuo tarvikemallin kannentiiviste liian korkea tms..
Mää nyt tiiä kuinka isoksi tämä paisuu, hallitus haluas kiiltävän pihakoristeen ja minä 60-luvun rujon telamonsterin metsään, pitännöö jotain molempia miellyttävää siltä pohjalta suaha aikaseks..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Pystyykö tuota keskustelun otsikkoa muuttamaan kun eihän tämä ennee pelkkää moottoria käsittele..?
Sisällä odottamassa vuoroa jahka vaggilainen saa leiman ja pari konesahaa papattaa jälleen. Näpit oikein syyhyää..
Sisällä odottamassa vuoroa jahka vaggilainen saa leiman ja pari konesahaa papattaa jälleen. Näpit oikein syyhyää..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
kerro vain millaiseksi otsikko muutetaan niin teen muutoksen, muistaakseni sitä ei itse pysty muuttamaan kuin ylläpitäjät.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pystyy ketjun aloittaja otsikon muuttamaan, menet ensimmäiseen viestiin ja valitset vaan muokkaa.
Sitten vaan muutat otsikon.
Sitten vaan muutat otsikon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin, kunhan sitä otsikkoa ei jatkuvasti muokata toiseksi.
Esim "kunnostus vm -xx 4DM koneelle " tms muu , kattaa kyllä sitten kaiken kyseiseen koneeseen liittyvän aihepiirin.
Esim "kunnostus vm -xx 4DM koneelle " tms muu , kattaa kyllä sitten kaiken kyseiseen koneeseen liittyvän aihepiirin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Jep, vaihdettu on vähän paremmin todellisuutta vastaavaksi. Uus lukkotappi nostolaitteeseen 119€, joku raja pitäs rosvouksellakin olla..
Kaivelin tuossa niin löytyihän sitä akseliterästä, pitää ottaa sorvissa lastua niin pääse kärryille vähän alkuperäsen kovuudesta..
Kaivelin tuossa niin löytyihän sitä akseliterästä, pitää ottaa sorvissa lastua niin pääse kärryille vähän alkuperäsen kovuudesta..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Entinen etukuormainkone kun on niin etuakselisto sen mukainen... Joka reikä horoväljä..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuohon kylmäkäynnistykseen hyvä ja vaaraton vinkki. Kuumailmapuhaltimella kuumaa ilmaa imusarjaan, eli se kumiletku irti ja siitä suoraan sisään, lähtee pakkosyötöllä melko heti jos vaan startti jaksaa pyörittää.
Älä käytä pilottia, se on koneen surma.
Älä käytä pilottia, se on koneen surma.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
No en hemmetti, kerta omin kätösin koneen remontoin.. Kyllä meikäläisen munniin aikana aasinpotku pietään tästä vehkkeestä kaukana!Älä käytä pilottia, se on koneen surma.
Totta tosiaan, tuota kuumailmapuhallinta on pakko kokeilla.. Hieman jatkojalostettuna toimii vielä metsässäkin, agri vaan mukaan. Täydellinen "kenttähehkutuslaitteisto"..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kenttäoloissa voi polttaa paperinpalaa imuputken suulla, ajaa saman asian.
Ei haittaa vaikka imasee paperintuhkat sisään, sieltä ne lentää pakarista pihalle
Ei haittaa vaikka imasee paperintuhkat sisään, sieltä ne lentää pakarista pihalle
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
pienekokoinen kaasupoltin on agrikaattia kätevämpi mukana kuljettaa kuutosleukkua joskus kiusannu ja rapia -15 vielä lähtee liekki vaan sopivalla etäisyydellä imusarjan reijästä startatessa.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Loka 2013, 08:49
- Konekalustoani: Nuffield Universal Four -61
- Paikkakunta: Pöljä
Hyviä havaintoja kaikki.. Puusavotan ja autonosturin asennuksen taatta nuhvi vähä tauolla mutta kohta tuas joottaa raploommaan enempi..
Ragga runt är jag och det finns råttan i min pottan. Ja hadde köpt mej en termosen.