nuffield 3dl käyttökunnostus

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

21 Syys 2013, 22:02

tonip kirjoitti:yritin etsiä täältä sähkökaaviota,mutta laihoin tuloksin.jos joku pystyisi siinä asiassa vähän auttamaan,niin olisin kiitollinen.
Englannin kerhon sivuilta löytyy...http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tarter.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tarter.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta startin mallin mukaan valitset :wink:
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

23 Syys 2013, 12:59

kiitoksia!
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

03 Loka 2013, 20:56

https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
mitä virkaa tuolla releellä on.onkohan se jälkeenpäin asennettu?se näyttää kovin alkuperäseltä asennukselta
https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
sähköjä olen nyt yrittänyt selvittää,etuvalot sainkin jo toimimaan ja muutenkin alkaa tuo sähköpuoli vähän avautumaan.muutama tyhjä johdonpää vielä törröttää vapaana.itselle ainakin aiheuttaa ongelmia,kun ei ole mitään värejä noissa johdoissa.alkuperäiset johdot,niin on hankala seurata mikä johto menee minnekin.töötin johdot oli kovin kiinni,avatessa ne liittimien ruuvienpäät korkkasi,sain ne kuitenkin pois mutta en haluaisi niitä enään uudelleen laittaa,koska niitä ei varmasti enää saa uudelleen auki.laitoinkin niistä ostoilmoituksen,mutta jos joltain löytyisi se torven katkaisijan sisäosa niin olisin kiitollinen.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Loka 2013, 08:50

Asiantuntiat vastatkaa releeseen liityvään kysymykseen, olen Tonille oman arvioni kertonut, katsotaan menikö metsään :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

04 Loka 2013, 11:05

karille kiitos sähköjen selvittelyssä.nyt itsellekin vähän aukesi mistä nappulasta pitäisi mitäkin tapahtua.jäi vaan vaivaamaan tuo rele,kun se metalliliuska missä tuo kuppi on,niin on saman oranssi kuin tuo muu traktori.ja tuolle releelle meni alkuperäinen kangaspäällysteinen johto,jossa oli sulake välissä.itseasiassa sulakkeen toiseen päähän meni tuo alkuperäinen johto ja toisesta päästä sininen johto releelle.releen toisesta navasta lähtevä johto oli irti,niin en tiedä mihin pitäisi mennä.onko näihin pistetty joitain vilkkuja sitten jossain vaiheessa esim.kärryä varten?traktorin takana on meinaan jollekin pistokkeelle varmaan ollut paikka.
https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
varaosa mittaritaulussa oli samanlainen rele kiinni.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Loka 2013, 14:10

Releen napojen numerointi ym tiedot viittaisi vilkkureleeseen, sehä on 2-napainen, ja toiseen nastaan tulee virta, toisesta viiksen kautta maadoitetaan polttimoiden kautta sitten maihin, rele toimii (vilkuttaa) vastukseen perustuen.....

Eli tuo 1x18w olis yhden polttimon systeemille....

Tää mun arvio kuvien perusteella..... ( vilkuthan on saattanut olla ehkä alkuperäisissä äärivaloissa siis myös, eli eteen valkoinen ja taakse punainen tuikku ??? )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Loka 2013, 19:07

Keskohan asensi näitä vaneri / peltiohjaamoja nuhveihin ja siinä vaihessa myös vilkut tuli mukaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Loka 2013, 19:18

Tuossahan näkyy myös releen kyljessä kytkentäkin, +49 on releelle tuleva virta, 49a lähtevä ja senjälkeen (jälkimmäinen kuva, releen alareunassa) siinä näkyy katkaisijakin piirrettynä, joka on keskiasennossa, ja molemmin sivuin on sitten polttimoille lähtevä piuha....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

08 Loka 2013, 08:26

eilinen päivä tuli touhuttua startin kanssa.ei jaksanut pyörittää ja johdot kärysivät.purin startin osiin ja pesin kaikki osat naftassa,oli aikamoista öljyistä puuroa sisällä.hyllystä sattui löytymään uudet puslat,ne tuli vaihdettua eteen ja takakanteen.kollektorin sorvasin puhtaaksi.kasaus ja kokeilu,aika kova ero vanhaan,nyt pyörii.vielä pitäisi saada uusi solenoidi,kun tuo vanhan takakansi on halki.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

20 Loka 2013, 21:13

tämäkin projekti edistyy hitaanlaisesti osittain siksi,etten ole saanut tarvitsemiani osia ja tämän tänään kotiutuneen uuden projektin takia https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
tämän takia en ole viitsinyt laittaa ihan osiksi tuota nuffia.etuakselin kunnostuskin jäi niitten holkkien ja uusien eturenkaitten vaihtamiseksi.sähköjä jatkan heti kun saan vaan puuttuvat katkasijat.etuakseliin pitäisi vielä kunnostaa olka-akselit ja keskitappi ja vaihtaa ne puslat,mutta ne joskus tulevaisuudessa nyt haluan pitää tuon vain ajokuntoisena ja yrittää laittaa tuota miniä kasaan.kaksi oranssia https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false; eikö näilläkin jotain yhteistä ole historiassa?
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Loka 2013, 08:19

Onhan niillä.

Olen itsekkin salaa haaveillut mini vanista, jonka kunnostelisi nuffi-huoltoautoksi asiankuuluvin logoin. Kesko, Allis-Chalmers, Nuffield ja Clayson kun lukisi kupeessa ja väri nuffin punainen nam 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

27 Loka 2013, 12:18

joo ei näitä taida hirveästi tuolla myyntipalstoilla olla ja jos on niin aika kovia hintoja tuntuu olevan.ei tämäkään mikään ilmainen ollut,samalla rahalla olisi saanut jo komia nuffin.oranssina tuo tulee luultavasti pysymään ja mahdollisimman alkuperäsessä kunnossa.hommaa tulee riittämään vaikka kaikki hitsaustyöt on kokolailla tehty.menee muuta ehtoo rattoisasti kun yrittää löytää kaikille nippeleille oikea paikan.yllättävän paljon kaikenlaista osaa ja nippeliä noinkin pieneen autoon mahtuu tai ainakin itsestä siltä tuntui,kun niitä edelliseltä omistajalta autoon kannettiin.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Loka 2013, 14:14

Austin mini 850:nen oli ensimmäinen autoni, toisena oli sitten Morris mini van.
Tuossa kolmannessa kuvassa näkyy mini purettuna.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Mini/Class ... 13+044.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

25 Joulu 2013, 22:58

jotain pientä täälläkin saatu aikaan,mittaritaulu alkaa olemaan valmis.puuttuu vielä kierroslukumittari (löytyy kyllä)vaijeri vaan pitäisi löytää jostain ja keskeltä ne kaksi natsaa,mitkä lie nimeltään.mistä muuten niitä saisi hommattua? https://plus.google.com/u/0/photos/1100 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false; tuollaiset pultit tuli tuunattua astinlautoihin,kun vanhojen pulttien kannat oli niin huonossa hapessa https://plus.google.com/u/0/photos/1100 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false; jarrut tuli aukaistua ja putsattua kun olivat jumissa.mites tuo säätö?kun ohjekirjassa sanottiin että,vapaa liike 25mm ja oikea puoli säädetään ensin.vasemman puolen polkimen,astin laudan alla stoppari estää polkimen nousun astinlautaan saakka.https://plus.google.com/u/0/photos/1100 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false; kuuluuko näin olla, jos tuota stopparia ei ole poljin nousee astinlautaan saakka ja siitä säätää sen tuuman,niin ei yllä hammastus seisontajarruun saakka.nyt säädin niin että polkimet painettuna samassa tasossa,muttä ylhäällä oikea poljin nousee ylemmäs.eli säädin eka vasemmanpuolen.mistä tuo vapaaliike pitäisi mitata?itse mittasin polkimen päältä.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Joulu 2013, 17:25

Minun kästtääkseni vasemman jarrupolkimen ei tarvitsekaan nousta astinlautaan saakka, eikä voikaan nousta tuon topparin takia, molempien polkimien vapaaliikkeen pitäis ohjekirjan mukaan olla tuo 25 mm, mutta miten se käytännössä on mahdollista, tapahtuisko vasemman polkimen vapaaliikkeen säätö tuolla stopparimutterilla :?:

Säädä vain oikeanpuoleisen polkimen vapaalike 25 mm, sitten vasen poljin samaan tasoon oikean kanssa, siten että jarrutus tapahtuu tasaisesti, polkimien lukitus salvan ollessa kytkettynä.
Polkimen vapaaliikkeen voit mitata polkimen päältä takalaidasta, kuten oletettavasti teitkin.

Itellä olis 61:sessä jarrujen säätö edessä, mutta odotellaan ensikesään asti, edellisestä jarruremontista on kymmenkunta vuotta :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin