Projekti: Leyland 272 Q-cab -78
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 13:25
NOniin, pikkasen raporttia aijemmin foorumilla mainitun "nettikoneen halvin 272" -tiimoilta. Vehje on toiminut syksyisen nostolaite/peräremontin jälkeen ihan ok. Korjasin kaikki nostolaitteen käyttövivuston välykset.
Kannen alta tarkistin sen pahamaineisen sokan, oli kunnossa eikä se ollut tavallinen putkisokka, vaan jotenkin monikerroksinen? Ehkä alkup.varaosa. Kansi itsessään oli ehjä ja varmaan vaihdettu, koska itse reppu on ollut halki (ylä-takakulma). Hitsaus repussa näytti hyvältä. Entinen Keskon korjaamosetä kertoili että täälläpäin Keskolta lähetettiin haljenneet reput jollenkin sepälle joka pajotti reppuja ahjoa apuna käyttäen jopa niin hyvin että Keskolla uskalsivat laitella niitä takaisin koneisiin.
Samalla kun reppu oli lattialla, niin vaihdoin tasauspyörästöön väliaksilan, pikkurattaiden helat ja laitoin uudet käytetyt rattaat, sen verran oli linjavika niitä kerinnyt syömään. Olisi varmaan pian tapahtunut kamaluuksia, onneksi sain täältä foorumilta vihiä vaarasta! Laatikon (10vaiht.) kannen avasin ja tutkin välilaakerin kunnon hammaslääkärin peilillä. Välikannankset näyttivät hyviltä ja kuulat oikeilla paikoillaan. Varmaan tehty remonttia, entinen ek. kone kyseessä. Myös kertojan neulalaakerit ok.
Ulosoton kytkin ei pelaa, ulosotto toimii. Jotenkin se on omituinen: kun ulosoton kytkinhantaakia vetää ja katsoo kytkimeen luukusta niin ulosoton kytkimen haarukka ottaa ajokytkimen haarukkaan ja painaa ajokytkintä auki! Ajokytkin toimii normaalisti, irrottaa ja pitää. Löytyykö tähän apuja vai pitääkö onkia kytkin veke?
Moottori vaatinee huomiota. Lähtökohdat: Käynnistyy kohtuullisesti, pakkosyötöllä jopa hyvin. Vedot ok. Lievää sinistä savua kun on enempi kierroksia, tyhjäkäynnilla pakokaasut siistit.
Öljynpaine on kovassa ajossa hitusen vajaa mittarin puoliväli. Öljyä kuluu n.1litra/päivä ajoa (ei maahan!)
Enempi hämmästyttää jäähdytysneste: ei tee painetta syyläriin, ei sekoitu öljyyn, likaantuu nopeasti, ei mene näkyvissä määrin taivaalle, ei valu maahan, mutta sitä kuluu n.4litraa/20tuntia ajoa.
Kysynkin siis:
sopisiko esim. 384, 270, 702 leukun kiuas suoraan 272:seen? Entä 4/65 nuhvin pata?
Tollasen moottoriremontin osien hinta rukkastuntumalta, ~1500EUR?
Mitä katsella/tarkastaa koneremonti/vaihdon yhteydessä?
Mitä muuta tuommosta "hyvä tarkistaa ennenkuin räjähtää" -tyyppisiä kohteita on ko. leukussa?
Saako kuvatuksia vielä näkymään tämän foorumin palvelun kautta?
kesäterveisin BS
Kannen alta tarkistin sen pahamaineisen sokan, oli kunnossa eikä se ollut tavallinen putkisokka, vaan jotenkin monikerroksinen? Ehkä alkup.varaosa. Kansi itsessään oli ehjä ja varmaan vaihdettu, koska itse reppu on ollut halki (ylä-takakulma). Hitsaus repussa näytti hyvältä. Entinen Keskon korjaamosetä kertoili että täälläpäin Keskolta lähetettiin haljenneet reput jollenkin sepälle joka pajotti reppuja ahjoa apuna käyttäen jopa niin hyvin että Keskolla uskalsivat laitella niitä takaisin koneisiin.
Samalla kun reppu oli lattialla, niin vaihdoin tasauspyörästöön väliaksilan, pikkurattaiden helat ja laitoin uudet käytetyt rattaat, sen verran oli linjavika niitä kerinnyt syömään. Olisi varmaan pian tapahtunut kamaluuksia, onneksi sain täältä foorumilta vihiä vaarasta! Laatikon (10vaiht.) kannen avasin ja tutkin välilaakerin kunnon hammaslääkärin peilillä. Välikannankset näyttivät hyviltä ja kuulat oikeilla paikoillaan. Varmaan tehty remonttia, entinen ek. kone kyseessä. Myös kertojan neulalaakerit ok.
Ulosoton kytkin ei pelaa, ulosotto toimii. Jotenkin se on omituinen: kun ulosoton kytkinhantaakia vetää ja katsoo kytkimeen luukusta niin ulosoton kytkimen haarukka ottaa ajokytkimen haarukkaan ja painaa ajokytkintä auki! Ajokytkin toimii normaalisti, irrottaa ja pitää. Löytyykö tähän apuja vai pitääkö onkia kytkin veke?
Moottori vaatinee huomiota. Lähtökohdat: Käynnistyy kohtuullisesti, pakkosyötöllä jopa hyvin. Vedot ok. Lievää sinistä savua kun on enempi kierroksia, tyhjäkäynnilla pakokaasut siistit.
Öljynpaine on kovassa ajossa hitusen vajaa mittarin puoliväli. Öljyä kuluu n.1litra/päivä ajoa (ei maahan!)
Enempi hämmästyttää jäähdytysneste: ei tee painetta syyläriin, ei sekoitu öljyyn, likaantuu nopeasti, ei mene näkyvissä määrin taivaalle, ei valu maahan, mutta sitä kuluu n.4litraa/20tuntia ajoa.
Kysynkin siis:
sopisiko esim. 384, 270, 702 leukun kiuas suoraan 272:seen? Entä 4/65 nuhvin pata?
Tollasen moottoriremontin osien hinta rukkastuntumalta, ~1500EUR?
Mitä katsella/tarkastaa koneremonti/vaihdon yhteydessä?
Mitä muuta tuommosta "hyvä tarkistaa ennenkuin räjähtää" -tyyppisiä kohteita on ko. leukussa?
Saako kuvatuksia vielä näkymään tämän foorumin palvelun kautta?
kesäterveisin BS