Projekti: Leyland 272 Q-cab -78

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

28 Maalis 2014, 18:46

eli näin tein, holkkivirityksellä painatin putkea alas, venäläisen mittapalikan päälle magneettijalka+kello ja palikkaa liu'uttamalla sitten niitä lukuja metsästämään. Kolmen uuden tarvikeputken korkeudet mahtuivat 0,01 sisään ja yksi oli 0,02 korkea. Tämän sovitin matalimpaan reikään. Putkien loppukorkeuksiksi sain: 0,06 0,07 0,06 ja 0,07.
Liitteet
20140328_085941.jpg
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Maalis 2014, 02:12

No aika hyvin sitten on . Parin satkun sisään niiden kait pitäis ohjeen mukaan olla, ja aika alarajalla kokonaiskorkeudessa taidetaan tuossa kyllä olla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

29 Maalis 2014, 10:48

270 mallin korjauskirja antaa putken korkeudeksi 0,05-0,15. Onko putkien korkeuden vaikutuksesta kannentiivisteen kestävyyteen palstalaisilla mitään kokemuksia, tms. Em. korkeuksiin ei simmilevyjen kanssa tarvinnut pelata, riitti kun sekoitteli putkia keskenänsä. Kannentiiviste on tullut Leypartin kautta eli ehkä laadukas?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Maalis 2014, 12:39

Ei ole kaiketi hirveästi muuta väliä, kuin että keskenän ovat samoissa lukemissa, siis 0.02mm sisään.
Onkos kansitiiviste PAYEN merkkinen ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

02 Huhti 2014, 01:14

Kannentiivisteessä ei näy valmistajan nimeä, musta väriltään, pakettina vain ohut muovikelmu..

Ja putkien korkeuden oikeat mitat ovat 0,12 0,13 0,12 ja 0,13. Riitti kun otti silmän käteen ja mittasi oikeasta kohdasta putkea.

Tarjous tuli kansitöistä: kannesta pieni lastu pois, venttiilit hiotaan, istukat koneistetaan, vaihdetaan yksi ohjuri, asennetaan uudet suutinholkit ja koeponnistus. Lisäksi laitetaan uudet kiertokankien helat+kalvaus oikeaan mittaan. 650,-
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

20 Touko 2014, 00:27

Kone menossa kasaan... Ongelmia aiheutti yksi uusista sylinteriputkista, jossa oli valuhuokosia yläpään tiivistepinnalla. Putkea vaihdellessani kävi ilmi että mulle on myyty lyhyet putket (218,4mm) ilman keskikohdan paksunnosta sekä viisirenkaiset männät. Kuulemma on ensimmäisten turbojen putki. Sopiiko putket ja männät yhteen jos kasaan ilman alinta öljyrengasta?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

22 Touko 2014, 22:08

vois hyvinkin toimia alin öljyrengashan pitäisi muutenkin jättää pois jossei ole erityisen kevyellä käytöllä oleva kone 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Velu

23 Touko 2014, 08:06

Kyllä ainakin mulla tuli niin jumalattomasti sitä öljyä pakoputkesta, ettei kyllä tulisi mieleen kokeilla ilman kahta öljyrengasta. Ei ole vissiin nämä nykyiset renkaat kovin pyöreitä.
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

10 Heinä 2014, 02:31

Alakaa näkyä valoa tunnelin päässä...
20140709_204228.jpg
Kone kasassa lyhyillä putkilla ilman alinta ö-rengasta, saas nähdä mitä tuli.. Keskolla laiteltu aikoinaan sekä-että. Toki uudet renkaat on jotakin tarvikehitihatia

Kannentiiviste on Payen ja made in England. Varmaan Marjakankaan viimeinen, jostain hyllyn takaa löytyi, oli väärässä paketissa... Tiivistesatsin mukana tuli merkitön musta lärpyke.

Kytkimen asennuksessa ja säädössä oli huoltomies auttamassa... Sen homman vaikeustaso: neljä jakoavainta viidestä.

Johtosarjan kanssa kamppailen... alkup. systeemi on selvästi helposti käyttösavut päästävää mallia... Sain hommattua Q-hyttisen NOS johtosarjan, siihen hyvä räplätä omia näkemyksiä.
Viimeksi muokannut British Steel, 10 Heinä 2014, 02:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Heinä 2014, 02:45

Noita PAYEN-tiippareitahan saanee LEYPARTin kautta... Ainakin GLASER ym muut on ainakin yleisesti nuffin kansitiivisteinä "ylipaksuja" ( 1,7-2,1mm vs Payen 1,4mm )
Ja mikä sen tuossa tapauksessa muuksi muuttaisi...... Tuolla tiivisteellä puristukset alkaa olla lähellä siellä missä pitäisi, eli käyntiinlähtö pakkasilla on parempi, kuin jollain halpis-tiivisteellä ja "bensakoneen puristuksilla" .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

10 Heinä 2014, 02:56

Marjiksen muut hyllyssä olleet tiivisteet olivat juurikin noita Sparex, Glaser-juttuja. Eipä kuuleman mukaan niistäkään valituksia ole tullut, mutta silti alkuperäisen oloinen tiiviste tuntuu jotenkin paremmalta idealta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Heinä 2014, 03:05

Tuolla eräässä toisessa ketjussa näistä ollut juttua, kun ilmi moisia eroja tuli......

On kaiketi merkitystä, jos tiiviste on 2,1 tai 1,7 ellei jopa 1,4mm paksu, saati ohuempikin..... Käyntiinlähdössä varsinkin kylmänä, ja muutenkin miten savuttelee sinistä.....

Itse en huoli omaan nuffiin edes 1,7mm paksuista tiipparia sen jälkeen, kun/jos saan tuon nykyisen siittä käräytettyä, mikä olisi kyllä tavoite, posauttaa se, tuolla kiristysasteella mikä nyt on.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

11 Elo 2014, 20:45

Nonniiin, kone on kasassa ja seurauksena aivan hirviä sininen savu. Nyt vaihdatan suuttimen kärjet. Pumpun kyljessä olevassa amuliinilätkässä on merkintä P4801 ja TT. Onko kyseessä turbon pumppu? Avautumispaineet?
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

12 Elo 2014, 11:05

Avautumispaine 175bar ja 5bar lisää jos uudet kärjet. :)
One thistle, maybe two among the roses.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

12 Elo 2014, 22:21

Turboissa on jakajapumppu.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin