Sivu 4/5

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 20 Elo 2013, 18:02
Kirjoittaja kari t
Suutimien kiinityspultit 12 lb. fr. ( 1,6 kg m )
Kuparitiivistettä ei tietojeni mukaan ole, korjatkaa jos olen väärässä.

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 21 Elo 2013, 12:33
Kirjoittaja napakymppi
Joko en nyt tajua jotain vai mitenkä 12lb on newtoneina 53N. ja 1.6kg on 15N.. :lol:
Kuinkakohan pieneen mun momentti avain menee :P

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 21 Elo 2013, 12:44
Kirjoittaja kari t
12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen :wink:

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 21 Elo 2013, 13:30
Kirjoittaja napakymppi
kari t kirjoitti:12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen :wink:
Hups, unohtu toi "ft" tuosta :)

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 00:39
Kirjoittaja napakymppi
Nyt olis sitten nuffi ajokunnossa jo osittain, nyt liikkuu mutta vielä pitää jarrut korjata että saa pysähtyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwumD-l52yI" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 07:58
Kirjoittaja anglia67
Hyvä hyvä :)

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 16:17
Kirjoittaja napakymppi
Nyt tuli uusia "ongelmia" vaiko ominaisuuksia.. :?:

Nuffi savuttaa tavallista enempi, ei tasakierroksilla, mutta kiihdyttäessä/rasituksessa tulee valkoista savua hieman, käyntiääni on välillä oikein mukavan pehmeä, ja välillä muuttuu kiihdyttäessä hetkellisesti aavistuksen "nakuttavammaksi/kovemmaksi"

Ajattelin sitten että uudet sueampi reikäset suuttimet antavat enemmän ruokaa koneelle mitä vanhat, vähensin sitten syöttöä suhteellisen reilusti, Noh, Vedot katosivat ja musta savu loppu mutta tuli harmaata? Löpö haisi.

Laitoin sitten syötöt takasin "tappiin" :mrgreen: ja voimat tulivat takaisin mutta savuttaa vieläkin kun voimaa otetaan. :roll:

Oma mielipiteeni on että suutinrungot tulivat väärään momenttiin, tai reilusti käyttämäni asennusöljy palaa.

Tässä nuffeltti "Dynossa"
Kuva

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 16:41
Kirjoittaja jusape
Harmaa savu johtuu usein liian myöhäisestä pumpun ajoituksesta.....

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 16:49
Kirjoittaja napakymppi
Ajoituksen säädin viimevuonna kohdilleen, mutta mietin että olisiko suutinrungot tulleet väärään momenttiin ja se neula nyt takertelee siellä sisällä, ja suuttimet aukeavat liian myöhään

Vai voiko asennusöljyt "palaa" vielä sen 30min ajon jälkeen mitä olen sitä suunnilleen nyt käyttänyt

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 17:15
Kirjoittaja jusape
Ei nuo rungot nyt ihan helpolla taipuile, ja jos taipuisi, tuskin toimisi lainkaankaan.....

"asennusölpit" palaa kyllä pois ekojen minuuttien aikana....

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 17:19
Kirjoittaja napakymppi
No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..

Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"

Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään :mrgreen:

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 21:35
Kirjoittaja Jooseppi 1
Ei kai ne "säädöt" kovin pahasti pielessä ole kun kerran käyntiin on lähtenyt.. :?: :wink:

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 21:38
Kirjoittaja napakymppi
Hmm. kävin kahtomassa sitä syöttöpumpun akselin ruuveja joista sitä ruiskuhetkeä säädetään, ne olivat sen loven toisessa päässä :?:

Ensiviikonloppuna vois pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen, ja katsoa että onko ajoitus väärässä..

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 21:57
Kirjoittaja jusape
napakymppi kirjoitti:No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..

Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"

Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään :mrgreen:
Jos kierrosten nousu ja kaasupolkimen vaikutuksen "herkkyys" on tahmeaa, ja hidasta, niin pielessä on, myöhässä.......

Re: Nuffield DM4 Koneremontti

Lähetetty: 28 Elo 2013, 17:03
Kirjoittaja napakymppi
Onko muuten kellään räjäyteskuvaa nuffin jarruista? kun vasemmanpuolen jarrusta takaapäin kahtottuna lähtenyt jokin pieni raudanpala sieltä sisältä irti, enkä nyt tiedä minne se oikein käy.

Keksisikö kukaan muuten syytä miksi samainen jarru vuotaa öljyä? Stefa on vaihdettu, ja 2 kertaan tiivistepinnat moottorisilikoonilla tiivistetty.
Perässä on piraxia tällä hetkellä kun muu vuotaa ulos :P voisi seuraavaksi ottaa perän stefojen ja tiivisteiden vaihdon, ja samalla tarkistaa "sokka" :)

Ja onko normaalia että jarruakseli liikkuu päittäin suhteelisen paljon? 1-2cm muistaakseni kun viimeksi avasin.

Otan kuvia ensiviikolla jarruista.