Nuffield DM4 Koneremontti

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Elo 2013, 18:02

Suutimien kiinityspultit 12 lb. fr. ( 1,6 kg m )
Kuparitiivistettä ei tietojeni mukaan ole, korjatkaa jos olen väärässä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

21 Elo 2013, 12:33

Joko en nyt tajua jotain vai mitenkä 12lb on newtoneina 53N. ja 1.6kg on 15N.. :lol:
Kuinkakohan pieneen mun momentti avain menee :P
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Elo 2013, 12:44

12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

21 Elo 2013, 13:30

kari t kirjoitti:12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen :wink:
Hups, unohtu toi "ft" tuosta :)
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

25 Elo 2013, 00:39

Nyt olis sitten nuffi ajokunnossa jo osittain, nyt liikkuu mutta vielä pitää jarrut korjata että saa pysähtyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwumD-l52yI" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

25 Elo 2013, 07:58

Hyvä hyvä :)
Hattu päähän ja hyvästi!
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

25 Elo 2013, 16:17

Nyt tuli uusia "ongelmia" vaiko ominaisuuksia.. :?:

Nuffi savuttaa tavallista enempi, ei tasakierroksilla, mutta kiihdyttäessä/rasituksessa tulee valkoista savua hieman, käyntiääni on välillä oikein mukavan pehmeä, ja välillä muuttuu kiihdyttäessä hetkellisesti aavistuksen "nakuttavammaksi/kovemmaksi"

Ajattelin sitten että uudet sueampi reikäset suuttimet antavat enemmän ruokaa koneelle mitä vanhat, vähensin sitten syöttöä suhteellisen reilusti, Noh, Vedot katosivat ja musta savu loppu mutta tuli harmaata? Löpö haisi.

Laitoin sitten syötöt takasin "tappiin" :mrgreen: ja voimat tulivat takaisin mutta savuttaa vieläkin kun voimaa otetaan. :roll:

Oma mielipiteeni on että suutinrungot tulivat väärään momenttiin, tai reilusti käyttämäni asennusöljy palaa.

Tässä nuffeltti "Dynossa"
Kuva
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2013, 16:41

Harmaa savu johtuu usein liian myöhäisestä pumpun ajoituksesta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

25 Elo 2013, 16:49

Ajoituksen säädin viimevuonna kohdilleen, mutta mietin että olisiko suutinrungot tulleet väärään momenttiin ja se neula nyt takertelee siellä sisällä, ja suuttimet aukeavat liian myöhään

Vai voiko asennusöljyt "palaa" vielä sen 30min ajon jälkeen mitä olen sitä suunnilleen nyt käyttänyt
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2013, 17:15

Ei nuo rungot nyt ihan helpolla taipuile, ja jos taipuisi, tuskin toimisi lainkaankaan.....

"asennusölpit" palaa kyllä pois ekojen minuuttien aikana....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

25 Elo 2013, 17:19

No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..

Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"

Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään :mrgreen:
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

25 Elo 2013, 21:35

Ei kai ne "säädöt" kovin pahasti pielessä ole kun kerran käyntiin on lähtenyt.. :?: :wink:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

25 Elo 2013, 21:38

Hmm. kävin kahtomassa sitä syöttöpumpun akselin ruuveja joista sitä ruiskuhetkeä säädetään, ne olivat sen loven toisessa päässä :?:

Ensiviikonloppuna vois pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen, ja katsoa että onko ajoitus väärässä..
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2013, 21:57

napakymppi kirjoitti:No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..

Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"

Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään :mrgreen:
Jos kierrosten nousu ja kaasupolkimen vaikutuksen "herkkyys" on tahmeaa, ja hidasta, niin pielessä on, myöhässä.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

28 Elo 2013, 17:03

Onko muuten kellään räjäyteskuvaa nuffin jarruista? kun vasemmanpuolen jarrusta takaapäin kahtottuna lähtenyt jokin pieni raudanpala sieltä sisältä irti, enkä nyt tiedä minne se oikein käy.

Keksisikö kukaan muuten syytä miksi samainen jarru vuotaa öljyä? Stefa on vaihdettu, ja 2 kertaan tiivistepinnat moottorisilikoonilla tiivistetty.
Perässä on piraxia tällä hetkellä kun muu vuotaa ulos :P voisi seuraavaksi ottaa perän stefojen ja tiivisteiden vaihdon, ja samalla tarkistaa "sokka" :)

Ja onko normaalia että jarruakseli liikkuu päittäin suhteelisen paljon? 1-2cm muistaakseni kun viimeksi avasin.

Otan kuvia ensiviikolla jarruista.
Vastaa Viestiin