Nuffield DM4 Koneremontti

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Elo 2013, 20:00

napakymppi kirjoitti:Onko muuten kellään räjäyteskuvaa nuffin jarruista? kun vasemmanpuolen jarrusta takaapäin kahtottuna lähtenyt jokin pieni raudanpala sieltä sisältä irti, enkä nyt tiedä minne se oikein käy.

Keksisikö kukaan muuten syytä miksi samainen jarru vuotaa öljyä? Stefa on vaihdettu, ja 2 kertaan tiivistepinnat moottorisilikoonilla tiivistetty.
Perässä on piraxia tällä hetkellä kun muu vuotaa ulos :P voisi seuraavaksi ottaa perän stefojen ja tiivisteiden vaihdon, ja samalla tarkistaa "sokka" :)

Ja onko normaalia että jarruakseli liikkuu päittäin suhteelisen paljon? 1-2cm muistaakseni kun viimeksi avasin.

Otan kuvia ensiviikolla jarruista.
Tässä räjäytyskuvat / osaluettelo. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nähtävästi jarruakseli kulunut stefan kohdalta, täytehitsaa ja sorvaa / sorvauta, ei mootorisilikooni pidä tuollaisessa paikassa.
Toinen syy, laakeri rikkountunut, taikka laakerin lukkorengas pois paikaltaan, normaalisti jarruakselilla ei ole päittäisvälystä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

31 Elo 2013, 17:58

Katsoin tänään ajoituksen ja merkit olivat kohdallaan eli ruiskuhetki pitäisi olla kunnossa.

Mutta nytkun ihmettelin että miksi kampi aina yhden sylinterin kohdalla menee paljon helpommin mitä muissa, niin imusarjassa kuuluu kevyt tusahdus aina kun 4 sylinterin kohdalla.
Mitä yritin katsoa venttilein päitä, olivat ne "narua hyödyntäen" silmämääräisesti oikealla korkeudella, keinuvivutkaan eivät jää kantamaan :P

Voihan olla niin että ohjurissa jotain tai olin liian hätäinen venttiilejä istuttaessani :( pitää varmaan kansi ottaa uudestaan irti.

No kuiteskin siinä pikku vitutuksessa tein kyhäelmäjalkakaasun nuffiin kun parempaakaan tekemistä keksinyt.
Eisiinä, hyvin toimii ja se on tärkeintä :lol:

Kuva
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

13 Syys 2013, 21:09

Käytän tota kantta vielä irti, en vielä tällä viikolla mutta sitten jahka saan korjaamon siivottua vähän parempaan kuntoon, päässyt repsahtamaan pikkusen..
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

14 Syys 2013, 14:20

napakymppi kirjoitti:
No kuiteskin siinä pikku vitutuksessa tein kyhäelmäjalkakaasun nuffiin kun parempaakaan tekemistä keksinyt.
Eisiinä, hyvin toimii ja se on tärkeintä :lol:

Kuva
Joskus kun tuota rattoria entisöit tai joku muu entisöi niin silloin kiitellään näitä kemppi-asennuksia :lol: :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

14 Syys 2013, 14:50

Tuo kulmarauta oli jo tos, toisella puolen on samanlainen, lokasuojat pysyy osin niillä kasassa.

siitä on joku 10 vuotta kun isäni nuo tohon hitsas.
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

11 Loka 2013, 21:36

Nonniin, nytten kun rupeaa sesongit olemaan ohitte kotona ja koululla on aikaa jälleen säätää tuota nuffia.
Olen koneen ympäritä nyt kantta lukuunottamatta ottanut kaiken turhan pois joka haittaa kannen irrottamista.

Semmosta kysysisin että kun nuffini kierrokset varsinkin tyhjäkäynnillä leijailee, joka kielisi että alipainekalvo on parhaat päivänsä nähnyt.
Niin että onko siinä kalvon vaihtamisessa mitään mitä pitäisi muistaa/ottaa huomioon kun sen kotelo hässäkän avaa ja rupeaa vaihtamaan.


Luvassa olisi vielä pumpun irroitus, lohkon paikkaus sekä fiiberilevyn vaihto (sitä kalkatusta jaksakuunnella)

sitten jossain välissä tuo kaasupatentti lähtee ja tulee kunnollinen pedaali :)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Loka 2013, 19:03

Kalvon vaihdon yhteydessä tarvii huomioida myös kaivon säätö, tuossa säätöohjeita.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... usohje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

12 Loka 2013, 20:04

Kiitos ohjeesta.

Nyt tuli taas takapakkia.. avasin öljynsuodattimen kotelon, ja vaihtaeesani uuttasuodatinta en saanut vanhaa tiivistettä mitenkään irti, no irrotin sen kannan mihin suodattimen hylsy kiinnitetään ja sain ruuvipenkissä vanhan tiivisteen pois ja uuden tilalle.
Mutta kun asensin uuden suodattimen, ja rupesin asentamaan hylsy+kanta+suodatin kokonaisuutta lohkon kylkeen, huomasin että suodatinpatruuna heiluu hylsyn sisässä.

Niin että luulen että minun suodattimestani puuttuu jonkimmoinen levy+ jousi yhdistelmä joka tiivistää suodattimen toisesta päästä:P
Olisiko karilla räjäytys kuvaa nuffin öljyn suodattimesta? tietäisi minkä näköistä osaa /osia lähtisi etsimään.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Loka 2013, 20:29

Löytyy kyseinenkin kuva, elikkä OMC tyypisen mootorin öljynsuodattimen räjäytyskuva:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... odatin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
> puralaator > ja vokes suodatin, sinulla lienee tuo ensimmäinen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

13 Loka 2013, 22:06

Tupla varmistus ja eihän siellä tarvittavia osia ole, puuttuu jousi sekä se levy joka tiivistää suodattimen alapään..

Löysin n 3cm pitkän 2cm halkasijaltaan olevan suhtkoht "löysän" jousen, jos tekisin jonkimmoisen lyhyen tapin+levyn jotka tulisvat suodattimen alle/hieman sisälle ja jousi painamaan kokonaisuuden tiiviiksi?

Tässä muutama kuva.
Kuva

Kuva
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

21 Joulu 2013, 12:29

Ei ole aika eikä innostuskaan oikein riittänyt nuffin laittoon kun tässä nyt on aluksi 110 fiiatti meni siihen kuntoon että kärähtää lopullisesti jos ei huolleta, sitten kun sain fiiatin melkein kuntoon demoni koira sai kohtauksen ja repi 996 taavetin kylestä jokasen johon ja vaijerin jonka irti sai, virtaa ei tullut kuin polttoaine mittarille :P
Ja jos tämäkään ei olisi ollut tarpeeksi tuli vielä autoa kolhittua toiseen autoon...

Ja navetassa odottaa toinen auto laittoa, että nyt olis 3 rattoria ja 2 autoa korjattavana että ei ainakaan homma lopu :lol:

Nuffissa tosiaankin pitäisi vielä yksi venttiilin ohjuri vaihtaa ja istuttaa venttiilit paremmin.
Miten muuten kannattaisi tehdä kun seetipinnat ovat kannessa kuluneet niin että vain puolet enään pinnasta kohtaa mitä alunperin (jos ymmärrätte)
Olen nähnyt jonkimmoisen kartiohöylä systeemin millä on aluksi otettu enemmät pois ennen varsinaista hienohivomista niin että millä nimellä kyseinen systeemi kulkee vai kannattaako seetipinnoille tehdä mitään?
Otan kuvaa tässä joskus
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Joulu 2013, 13:23

Joulunajaksi puuhastelua siis tiedossa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Joulu 2013, 17:59

Mitä kapeampi on pinta istukan ja venttiilin välillä, niin pitää paremmin
On kylläkin herkempi palamaan
Mukana kuin peräpukama!
napakymppi
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet

08 Huhti 2014, 00:00

Nyt on nuffi piiiitkän remontin jälkeen kunnossa... tai se oli 10min kunnossa :evil:
Kuva

Elikkäs syystä taikka toisesta keinu napsahti poikki, tiedä oliko syynä ennen liian korkeat venttiilein kupit vaiko tuliko säädettyä liian pieni välys..

Mistään muuhalta kuin marjakankaalta tunnu löytyvän nuffiin keinuja ja nekin on 80/kpl..
Oisko kellään ylimääräsiä keinuja nurkissa myytävänä kohtuu hintaan?
Vastaa Viestiin