Universal four.

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Helmi 2014, 00:17

Monis uudemmis, -8/90 alken on välillä takanakin.
Ei sitä ole laissa säädetty mihin osoittaa, yksi kilpi kun riittää, periaatteessa voi olla vaikka sivulle tai ylöspäin, kun "näkyvillä" vain on
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

28 Helmi 2014, 00:21

Metsäkoneissa näkee usein että se kilpi keikkuu siellä kopin sisällä mitä erinäisemmissä asennoissa, vaikkapa paperikasan painona. Noh onpahan mukana edes :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

28 Helmi 2014, 01:18

Ferguissa ainakin 6100 -sarjasta eteenpäin ja uusimmissa Valumöteissä on takana.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Helmi 2014, 01:33

Mönkkäreissä ja traktorisellaisissa ja motokelkoissa monasti on sivulle päin, riiittää kun kilpi jossain edes on......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

28 Helmi 2014, 18:47

nelosnuhvi kirjoitti:
jusape kirjoitti:Ja rek-kilven ei ole mikään pakko olla edessä .....
Saakos se olla taakkepäinkin? Ei ole kyllä vastaan tullut, mitä nyt ulkomailla.
MarkII Voorteissakin on kilpi takana,ja sille on jopa valotkin :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

28 Helmi 2014, 21:49

Kilpiteline eteen näyttäis aika simppelille tehdä. Harmi ettei saa enään puna-keltaista kilpeä mistään uutena.. Taaksekkin sais ite tehtyä, täytyis vaan päästä englanninpyörän ääreen tekemään "pokkaukset" :)
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

31 Maalis 2014, 14:31

Pitäisi saada simpukka tiiviiksi. O-rengas mehii öljyä niin että lattialle asti tullut öljyä. Välystä on myös vähän sektoriaksilalla, löytyykö tähän valmiita holkkeja miltään varaosatoimittajalta :?: Mikäli korjaantuisi stefalla, holkeilla ja rattiakselin laakerilla.

Toinen kysymys, mikä holkki sopii saranatappiin :?: Joku olkatapin holkki oli samankokoinen :?:
Saisin varmaan vietyä lähiaikoina itse tapin täytehitsuuseen+sorviin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Maalis 2014, 15:20

Simpukas sellanen n. 5mm langalla oleva O-rengas, jotkut kuulemma laittanut jotain stefaa... Juuri edellispäivänä sen vaihdoin....
Keinun taaempi hela sama kuin olkatapin ylempi. Niitä kait mahtuu kaksikin peräkkäin sen yhden sijaan olalle.

Leypartilta tilasin ittelleni o-renkaan simpukkaan. Holkkeja en ottanut, kun epäilen että joutuu olkatappia täytehitsaamaankin. RT-päissä kans tappi-holkkisysteemi, itelle messingistä sorvasin uudet holkit niihin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

31 Maalis 2014, 15:39

Olka-akselit vaikutti ihan tymäköiltä kun pukkien päällä heiluttelin etuakselia..

Pahimmat viat löytyy tosiaan tuosta simpukasta ja keskitapista, keskitappi oikein klonksahtaa mennessään väljästä väljään. Ja on siellä touhuvälys rt;n päissäkin. Ja migillä kiskaistu varmistus oikeaan olkatappiin-> silti heiluu kuin hullun m*lkku mielettömän p*rseessä :mrgreen:

Eikös se että rattia voi vetää ylös alas tarkoita juurikin sen ratinlaakerin vikaa, joka aiheuttaa väljää taas simpukan päähän. Mikäli oikein käsitin... Joutuiko sen o-renkaan purkuun tekemään ihmeempiä kommerverkkejä Jussi.. :)
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

31 Maalis 2014, 17:13

Itsekin vaihdoin O-renkaan tilalle stefan.. Toivottavasti loppuu öljyn tihkuminen, jossei lopu niin tungen vaseliinia täyteen :mrgreen:

Erittäin yksinkertainen vaihtaa, ei tarvi simpukkaa edes purkaa vaan ohjauksen tanko kotelon kyljestä irti, otat sen holkin takaa pois ja kaivat O-renkaan sieltä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Maalis 2014, 18:23

Juuri noin, varsi irti ja prikka pois, meisselillä o-rengas ulos ja uus tilalle....
Tosin varren takaisinlaitto ahdisti, kun uusi pullea O-rengas oli paikoillaan, vartta meinannu millään saada painettua senverta syvälle että kiristyspultin takaisin sai... Vartti-20min ainakin meni tapellessa, että sai pultin koloonsa, siis varren senverran syvälle.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

03 Huhti 2014, 17:14

Suuttimet penkissä, yksi kärki sekunda ja menee uusiksi. 8)
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

03 Huhti 2014, 23:11

Vesipumppu räjäytetty ja miltei kasattukkin tämän illan aikaan. Ihmettelin uusien laakereiden kinnaamista, kunnes tajusin akselissa olevan prikan unohtuneen.. Ja öljyt laskettu takaisin 10l monitrapyttyyn öljypropun tiivisteen ja etustefan vaihtoa varten.

Etelä Karjalasta löytyi toinen alkuperräis umpio eteen jota vartoillaan postista, kiitoksia Alpolle vaan näin julkisestikkin. Kun moottori saadaan kasaan niin keulan pellit nuffield orangella ja simpukan tiivistelyä.

Huomenna illalla olisi tarkoitus metsätöiden jälkeen jatkaa tätä loputonta taivalta.. :cry: :P :oops:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

04 Huhti 2014, 14:44

Vesipumpun käyttöpyörä paskaks... ****** ***** Kysellään kylänmieheltä jolla yksi nuhvi osina että löytyykö, mutta jos jollain on risa pumppu nurkissa niin saa tarjota. Se hihnapyörä laakeripesineen+akseli joka tulee pumpun vesitilan runkoon täytyis löytyä ehjänä.. Oli ennenkin annettu lekaa sille akselille ja ulosvetäjää ei kestänyt :|
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Huhti 2014, 18:25

Mites sen muka rikki oikeen saa?? :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin