Huomattiin, huomattiin, eikö lassella ollut alkuperäistä takavaloa Samasta paikasta tilasin tiistain 3/45:seen akkukotelon sivupeltitkolmetonnine kirjoitti:Samapa tuo vaikka lipsuukin sivuraitelle kunhan tyyli pidetään asiallisena.. Eikö kukaan huomannut mun työvaloa katkaisijoineen ja jalkoineen katkaisija liikkuu ja napsuu, klasi on täysin ehjä. Nyt täytyy sitten investoida niihin originaalin näköisiin sivuvamoihin ja lucas takavaloon
Universal four.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kolmetonniselle sen verran että sori kun sun topikilla sössitään...mutta asiaakin sen verran että nuffiosaa esim työvaloa,merkkejä,ym. myypi joku kaveri nettikoneessa.Tuntuu olevan purkuosaa että uutta tavaraa!!
Hintoja en tiedä enkä muutakaan,mutta Hämeenkyrö näkyy osoitteena..
http://www.nettikone.com/fordson/major-53/1270002" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintoja en tiedä enkä muutakaan,mutta Hämeenkyrö näkyy osoitteena..
http://www.nettikone.com/fordson/major-53/1270002" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tössitään ja sössitään vaan. Tuolta hämeenkyröstä on pärekopallinen osia haettu.. Ei moittimista
Kari, olis ollu, jossei muuten niin tilaamalla. Sanoin että palataan asiaan kun on budjettia, tuo työvalo on ehkäpä hankalimpia saatavuudeltaan työkalulaatikon lisäks. Ja sen suoralasisen lucas etulyhdyn kanssa
Kari, olis ollu, jossei muuten niin tilaamalla. Sanoin että palataan asiaan kun on budjettia, tuo työvalo on ehkäpä hankalimpia saatavuudeltaan työkalulaatikon lisäks. Ja sen suoralasisen lucas etulyhdyn kanssa
Viimeksi muokannut kolmetonnine, 20 Helmi 2014, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vielä sotken tätä aihetta, pahoitteluni.
Ohessa listaus mitä tehdas on tarjonnut lisävarusteiksi 460 ja 342 malleihin, kyseessä englanninkielinen 460 ja 342:n käyttäjän käsikirja.
mm.
Käsijarru (vain vienti, eli tarkoittaa on vakiona uk:ssa, mutta ei pakollinen välttämättä muualla)
Traktorimetri eli kierroslukumittari ja tuntimittari
Valaistuslaitteet sis. äänimerkki, äänimerkin painin ja kojetaulunvalaisin
Pidennykset imu ja pakoputkisto (britti)
De-luxe istuin ja istuintyyny.
Kilpitelineet
Jäähdyttimen säleikkö, ohjain sille ja lämpömittari (vain 342, 460:ssä vakiona)
Hihnapyörän takakäyttö (460 vain)
Käsikäyttöinen kytkinmekaniikka (ajo) neljäkuuskymppiseen vain.
CD paineilmajarrujärjestelmä perävaunulle jne
Ohessa listaus mitä tehdas on tarjonnut lisävarusteiksi 460 ja 342 malleihin, kyseessä englanninkielinen 460 ja 342:n käyttäjän käsikirja.
mm.
Käsijarru (vain vienti, eli tarkoittaa on vakiona uk:ssa, mutta ei pakollinen välttämättä muualla)
Traktorimetri eli kierroslukumittari ja tuntimittari
Valaistuslaitteet sis. äänimerkki, äänimerkin painin ja kojetaulunvalaisin
Pidennykset imu ja pakoputkisto (britti)
De-luxe istuin ja istuintyyny.
Kilpitelineet
Jäähdyttimen säleikkö, ohjain sille ja lämpömittari (vain 342, 460:ssä vakiona)
Hihnapyörän takakäyttö (460 vain)
Käsikäyttöinen kytkinmekaniikka (ajo) neljäkuuskymppiseen vain.
CD paineilmajarrujärjestelmä perävaunulle jne
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jos koneessa ei ollut käsijarrua,silloin oli pysäköinti lukko,kuten universal 3 mallissa Suomessakin.Samoin kolmosiin oli vakiovarusteena "haravakoneenistuimen"näköinen istuin Lontoon murteella:basic panseat.Suomessa yleensä oli isompi peltipenkki eli de-luxe istuin kolmosissakin.Yhden koneen olen nähnyt "pannupenkillä"ja se oli alkusarjan lukoton kolmonen.Nuffieldmaster kirjoitti:Vielä sotken tätä aihetta, pahoitteluni.
Ohessa listaus mitä tehdas on tarjonnut lisävarusteiksi 460 ja 342 malleihin, kyseessä englanninkielinen 460 ja 342:n käyttäjän käsikirja.
mm.
Käsijarru (vain vienti, eli tarkoittaa on vakiona uk:ssa, mutta ei pakollinen välttämättä muualla)
Traktorimetri eli kierroslukumittari ja tuntimittari
Valaistuslaitteet sis. äänimerkki, äänimerkin painin ja kojetaulunvalaisin
Pidennykset imu ja pakoputkisto (britti)
De-luxe istuin ja istuintyyny.
Kilpitelineet
Jäähdyttimen säleikkö, ohjain sille ja lämpömittari (vain 342, 460:ssä vakiona)
Hihnapyörän takakäyttö (460 vain)
Käsikäyttöinen kytkinmekaniikka (ajo) neljäkuuskymppiseen vain.
CD paineilmajarrujärjestelmä perävaunulle jne
3DL -60,4DM-61
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juurikin kuten ESM sanoi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kilpitelineet kohta otti silmiin, meinaakohan tuo että on pakko ollut ottaa sekä eteen että työvalon päälle.
JA aloitukseen liittyen. Oliskohan tuommoinen takakilpiteline paha tehdä itse.. Tai sitten tekisin kolmiolle telineen siihen. Mikäli haluaa joskus työkalulaatikonkin niin kolmio istuu huonosti mihinkään..
Sinällään pisaralamppuiset on helpompia kun ei tarvii huomioida kakskammiovalaisimen peittymistä vasemmalla puolella.
JA aloitukseen liittyen. Oliskohan tuommoinen takakilpiteline paha tehdä itse.. Tai sitten tekisin kolmiolle telineen siihen. Mikäli haluaa joskus työkalulaatikonkin niin kolmio istuu huonosti mihinkään..
Sinällään pisaralamppuiset on helpompia kun ei tarvii huomioida kakskammiovalaisimen peittymistä vasemmalla puolella.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ole takakilpiteline paha tehdä, sinullahan on jo työvalo, tuosta näet mallia, > oikealle toinen kuva.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... lo+004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... lo+004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kiitos. Näköjään hieman epäkeskeisesti. Kyselen mittoja kun pääsen pellinvääntöön jossakin vaiheessa kesää..
Takakilpitelineeseen hitaanajoneuvonkolmio passaa varmaan hyvin mutta, silloin ei varmaan tarvitse välittää alkuperäisistä mitoista.Enemmän minua häiritsee,kun on hienosti maalattu Nuffi ja sitten rekisterikilpi on ruuvattu johonkin kohtaan maskia.kolmetonnine kirjoitti:Kilpitelineet kohta otti silmiin, meinaakohan tuo että on pakko ollut ottaa sekä eteen että työvalon päälle.
JA aloitukseen liittyen. Oliskohan tuommoinen takakilpiteline paha tehdä itse.. Tai sitten tekisin kolmiolle telineen siihen. Mikäli haluaa joskus työkalulaatikonkin niin kolmio istuu huonosti mihinkään..
Sinällään pisaralamppuiset on helpompia kun ei tarvii huomioida kakskammiovalaisimen peittymistä vasemmalla puolella.
3DL -60,4DM-61
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Mun 4/65:ssa on kilventeline ja siinä kolmio. Vasen lokari on kolmiolle paras paikka.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja rek-kilven ei ole mikään pakko olla edessä .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Saakos se olla taakkepäinkin? Ei ole kyllä vastaan tullut, mitä nyt ulkomailla.jusape kirjoitti:Ja rek-kilven ei ole mikään pakko olla edessä .....
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!