Universal four.
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tänään haettu mäntä renkaineen ja kankineen, kuin uus. Mukaan tarttui leukun sivurajoitin toiselle puolen, ratin mutteri ja 50% 7.50-18 eturengas virheettömällä vanteella..
Viimeksi muokannut kolmetonnine, 25 Heinä 2013, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Taas pitkästä aikaa projekti pyörähti eteenpäin, tässä kuvina tän päivän askareluja..
Jatkokierrokselle selviytyneet..
Ja jatkosta karsiutuneet..
Peseskelyä
Kyllä kiiltää..
Kaikki sylinterinreikien väliset kannakkeet ovat lohkon yläpäästä halki, aiheuttaako toimenpiteitä Loput putket saa irti kun setämies saa ulosvetäjätyökalun sorvattua niin näkee
lohkon kohtalon... Optimistina tilailin putkien O-renkaat ja kk;n 0,20 laakeriliuskat. Tiivisteet ja vesipumppu sitten vielä pitäis taikoa kanssa.
Edit, puhtaasta lohkosta kuvia..
Jatkokierrokselle selviytyneet..
Ja jatkosta karsiutuneet..
Peseskelyä
Kyllä kiiltää..
Kaikki sylinterinreikien väliset kannakkeet ovat lohkon yläpäästä halki, aiheuttaako toimenpiteitä Loput putket saa irti kun setämies saa ulosvetäjätyökalun sorvattua niin näkee
lohkon kohtalon... Optimistina tilailin putkien O-renkaat ja kk;n 0,20 laakeriliuskat. Tiivisteet ja vesipumppu sitten vielä pitäis taikoa kanssa.
Edit, puhtaasta lohkosta kuvia..
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tarkastakaa noi venttiilin nostimet....aika useassa koneessa ollu poikkinaisia tai murtuneita
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ja viimein päästy askartelemaan taas.
Ulosvetäjä 100mm putkille.
Pientä syöpymää kahdessa putkessa havaittavissa-> Uusintaan..
4-3 pytyn olake.
2-1 olake.
Keskiolake.
Luultavasti kahden putken uusinnalla, o-renkailla sekä holtzin ihmeaineella lohko pitää sen mitä tarvetta tulee minun käytölläni olemaan. Osat tilattu, tavoitteena vkl alkaa kasaamaan moottoria.
Ulosvetäjä 100mm putkille.
Pientä syöpymää kahdessa putkessa havaittavissa-> Uusintaan..
4-3 pytyn olake.
2-1 olake.
Keskiolake.
Luultavasti kahden putken uusinnalla, o-renkailla sekä holtzin ihmeaineella lohko pitää sen mitä tarvetta tulee minun käytölläni olemaan. Osat tilattu, tavoitteena vkl alkaa kasaamaan moottoria.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Uudet kk-liuskat, moottorin ylä- ja alapääntiivistesarjat, sylinteriputkia 2kpl, äänenvaimennin, korokerengas-sarja, sarja uusia o-renkaita vartoovat kotona.
Marjakankaalta tulossa uusi vesipumppu, termostaatti, suodattimet ja jäähdyttimen hihna.
Iikoohoolta pitäisi hakea laturi siivapyörineen ja kasata moottori loppuun asti, nesteet sisään ja kokeilukäynnistys.
Jampilta raudasta ja pedroolista noudettu stefasarja vasempaan takapyörään, tämä taitaa mennä paukkupakkasten aikaan tehtäväksi työksi.
Marjakankaalta tulossa uusi vesipumppu, termostaatti, suodattimet ja jäähdyttimen hihna.
Iikoohoolta pitäisi hakea laturi siivapyörineen ja kasata moottori loppuun asti, nesteet sisään ja kokeilukäynnistys.
Jampilta raudasta ja pedroolista noudettu stefasarja vasempaan takapyörään, tämä taitaa mennä paukkupakkasten aikaan tehtäväksi työksi.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Suoraan sanottuna v*tuttaa kun toiselle traktorille olisi käyttöä ja tätä ei saa kasaan sitten millään..
Millä noita putkien korokerenkaita ootte tämmänneet paikoilleen, onko millaisista koneista löytynyt niitä yms ja mikä on putkien korko.
Tuli kokeiltua toholla lämmittää ja putkea kylmäämällä laittaa niitä renkaita paikoilleen, kamalaa touhua.
Toimisiko että pistää renkaan uuniin ja tipauttaa sitten putkeen
Millä noita putkien korokerenkaita ootte tämmänneet paikoilleen, onko millaisista koneista löytynyt niitä yms ja mikä on putkien korko.
Tuli kokeiltua toholla lämmittää ja putkea kylmäämällä laittaa niitä renkaita paikoilleen, kamalaa touhua.
Toimisiko että pistää renkaan uuniin ja tipauttaa sitten putkeen
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Varmin tapa lienee viedä lohko koneistamoon, pinta suoraksi ja siittä sitten koneistaa joka reiän olake samaan korkoon, ja sitten putket mitata ja tarvittaessa sorvia jokaisen putken olakkeelle alapuolelle.....
Jää säätö ( shimmi ) levyt pois. Ei tietenkään halvin ratkaisu, mutta ehkä varmin ja kestävin.....
Harrastekoneisiin ajateltuna, vaan taitaa hinta mennä liian suureksi ko. operaatiossa.....
Jää säätö ( shimmi ) levyt pois. Ei tietenkään halvin ratkaisu, mutta ehkä varmin ja kestävin.....
Harrastekoneisiin ajateltuna, vaan taitaa hinta mennä liian suureksi ko. operaatiossa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ikänsä kotimaisia korjanneen mielipide oli että nipsnaps poikki renkaat, jollain liimalla kiinni ja kone kasaan. Volvon koneissa niitä tullut vastaan.. Tässähän siis tosiaan oli shimmit valmiina paikoillaan kun purjin koneen, tilasin briteistä uusia 6kpl.
En ainakaan tässä vaiheessa vielä vie lohkoa koneistettavaksi..
En ainakaan tässä vaiheessa vielä vie lohkoa koneistettavaksi..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Putket paikoilleen hyvin puhdistettuihin reikiin ilman mitään tiippareita, tms.....
sitten heitokellolla mitata jokaisen korkeus (paras jos saisi parilla kansipultilla+väliholkilla painettua piukkaan) ja senjälkeen sitten shimmailemaan....
Olikos (hämy muistikuva) että putken kansipahvia vasten tuleva pinta olisi lohkopintaa ylempänä jotain kympin luokkaa, keskinäinen heitto putkien korolle oli kait 0.02mm (voi olla että meni ihan metsään, tai ainakin liki, kari ainakin varmaan tarkentaa, tästä oli josain ketjussa juttua noista mitoista)
Ja levyjähän lienee saatavana eri paksuuksiakin....
sitten heitokellolla mitata jokaisen korkeus (paras jos saisi parilla kansipultilla+väliholkilla painettua piukkaan) ja senjälkeen sitten shimmailemaan....
Olikos (hämy muistikuva) että putken kansipahvia vasten tuleva pinta olisi lohkopintaa ylempänä jotain kympin luokkaa, keskinäinen heitto putkien korolle oli kait 0.02mm (voi olla että meni ihan metsään, tai ainakin liki, kari ainakin varmaan tarkentaa, tästä oli josain ketjussa juttua noista mitoista)
Ja levyjähän lienee saatavana eri paksuuksiakin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jees. Ensi vkl tavoitteena saada nesteet sisään.. Kyllä mää korkkaan konjakin kun tää romu käy niin että vesi ja öljy on eri konttoreissa..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jusapella "hämy muistikuva" kohillaanjusape kirjoitti:Putket paikoilleen hyvin puhdistettuihin reikiin ilman mitään tiippareita, tms.....
sitten heitokellolla mitata jokaisen korkeus (paras jos saisi parilla kansipultilla+väliholkilla painettua piukkaan) ja senjälkeen sitten shimmailemaan....
Olikos (hämy muistikuva) että putken kansipahvia vasten tuleva pinta olisi lohkopintaa ylempänä jotain kympin luokkaa, keskinäinen heitto putkien korolle oli kait 0.02mm (voi olla että meni ihan metsään, tai ainakin liki, kari ainakin varmaan tarkentaa, tästä oli josain ketjussa juttua noista mitoista)
Ja levyjähän lienee saatavana eri paksuuksiakin....
Sylinteriputkien ulkonema 0,05 - 0,127 mm, korkeusero 0,02 mm.
Jaa, sullahan olikin 10/60:sen kone, siinä tuo ulknema 0.08 - 0,15 mm, korkeusero 0,02.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
En nyt nopeasti tietenkään löytänyt, mutta mikäs on 10/60 uudemman kk-kiristysmomentti.. Putkien laitto paikoilleen menossa nyt, ja saahan ne kiristettyä momenttiin kansi paikallaankin kunhan männät ovat pesässään..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiertokankien pultit 8,3 kpm.
Runkolaakerien ja sylinterikannen mutterit 13,8 kpm.
Runkolaakerien ja sylinterikannen mutterit 13,8 kpm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tiedosta kiittäen.
Putket paikoillaan uusien o-renkaiden kanssa, huomenna yrittää saada siihen kuntoon että nesteet pysyisivät sisällä. Jännittää niin perkeleesti mitä tapahtuu kun starttaa tässä joku päivä.
Laturia ja niitä suutinten ylivuotoputkien nippoja vailla. Laturi hakea ensi viikolla, kaveri tekee oppilastyönä tuon lucacin tasavirtaskan uutta vastaavaksi vartoomaan parempia aikoja.
Putket paikoillaan uusien o-renkaiden kanssa, huomenna yrittää saada siihen kuntoon että nesteet pysyisivät sisällä. Jännittää niin perkeleesti mitä tapahtuu kun starttaa tässä joku päivä.
Laturia ja niitä suutinten ylivuotoputkien nippoja vailla. Laturi hakea ensi viikolla, kaveri tekee oppilastyönä tuon lucacin tasavirtaskan uutta vastaavaksi vartoomaan parempia aikoja.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tälläiseen vaiheeseen tänään tehokkaan 9 tunnin tallissa puuhastelun jälkeen
Pistin vanhan vesipumpun vielä paikoilleen, jos vaikka pitäis. Sparex laadusta saisi ottaa tavaraa jonkun verran pois että menee paikoilleen, 3 tiivistettä ei riittänyt että olisi mennyt paikoilleen pohjaamatta.
Putket korossa +0,08mm, kaikki. Toivotaan että kannentiiviste pitää.
Laturi on ihan vaan hollillaan, ja tulee olemaan koekäynnistyksen ajan vesipumpun pyörittäjänä.
Pistin vanhan vesipumpun vielä paikoilleen, jos vaikka pitäis. Sparex laadusta saisi ottaa tavaraa jonkun verran pois että menee paikoilleen, 3 tiivistettä ei riittänyt että olisi mennyt paikoilleen pohjaamatta.
Putket korossa +0,08mm, kaikki. Toivotaan että kannentiiviste pitää.
Laturi on ihan vaan hollillaan, ja tulee olemaan koekäynnistyksen ajan vesipumpun pyörittäjänä.