Universal four.

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2013, 20:19

Ainakin tolle omalle keväänaikana kotiutuvalle -54 perkins nuhville koitan tehdä ensin niin, että jos kone pyörimään lähtee, niin käyntiin yritän ensin, ennen koneen avaamista....
Meinaan tohon BMC moottoriin ei kansipahvi maksa kuin jotain 40eskoo, eli ei paha jos uudestaan avaamaan joutuu, perkinssin kanssa hiukan eri, tiivisteiden saatavuus voi olla hiukan kysymysmerkki, että saako kahdes-kolmesviikos vaiko puolesvuodessa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

05 Touko 2013, 16:46

Tässäpä kuvaa tuosta yhdestä männästä..
Kuva

Pistetään sitten tässä tilaukseen yks mäntäsarja täydellisenä, kaikki paperitiivisteet koneeseen, alikoon kk-laakerit ja sylinteriputkien o-renkaat.. Vesipumppu, pakoputki, laturin osia.. :oops:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Touko 2013, 19:34

Auts... se olikin noin ikävän näköinen... ei tollasella viitti juu edes kokeilukasata konetta..... :x
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

05 Touko 2013, 20:13

Sitten on toinen mäntä josta pinnoite kärsinyt, ja ohivuotoa ollut mutta sen nyt luulis menevän.. Voi olla että suihkut ottaneet itseensä ja siksi tuota ilmiötä tapahtunut.

Nyt en ainakaan uskalla suuttimia testaamatta ryhtyä kasaamaan moottoria.. :roll:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

15 Kesä 2013, 11:11

Ei mitään uutta tämän auringon alla..

Millä maalilla ootte pohjamaalanneet ennen tuota normaduria :idea:
Tilaan maalia samalla kun noita ohjauksen osia ja tiivisteitä, mutta olis mukava jos saisi pohjamaaleihin osia tässä jo pikkuhiljaa.

Tähän vehkeeseen pitäisi keulan osia tilailla jostain, ja ohjausta sekä etupyöränlaakereita entrata..
Kytkin ja hydepumppu onkin uusittu viime kesänä, renkaat viime vuosikymmenellä. :roll:
Kuva

http://aijaa.com/5HvhjO
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

15 Kesä 2013, 18:31

kolmetonnine kirjoitti:
Millä maalilla ootte pohjamaalanneet ennen tuota normaduria :idea:
Minä olen samalla kun normadurit tilannut Hirvoselta, niin tilannut siihen sopivan primerin mukaan, eli EPOCOAT 21 Primer muistaakseni.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Kesä 2013, 20:37

Minulle tuli Ruukin Pintako oy:ltä epoksipohjainen pohjamaali 10/42:seen ja peräkärryyn, tuon tarkemmin ei laskussa mainittu.
Tuosta normadur 65 hs:sta pintamaalista vähän huonot kokemukset näin yhden nuhvin maalautettua, ei kestä polttoainetta :twisted: Jäi polttoainesuodatin vähän löysälle ja tiputti talven aikana polttoainetta runkopalkille, maali rupes kupruilemaan, nyt muutama viiko sitten rupesin tutkimaan asiaa, maali lähti levyinä irti, pohjamaali kuitenkin pysyi ja kestää polttoaineen :twisted:
Pitäänekö kuvata, jotta uskotte :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Kesä 2013, 18:32

Nää on vähän semmosia mielipidejuttuja monasti..
Olen itse maalannu jonkin verran Nor-Maaleilla ja ei ole kovin hyvää sanottavaa verrattuna Tikkurilan Tema-sarjaan...

Tosin en ole mikään maalari
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Kesä 2013, 19:17

Nämä henkilöt jotka suorittii minulle tuon 10/42:sen maalauksen on kumpikin ammattilaisia, joten ei ollut tekijässä vika, vaan maalissa, kyllä työkoneitten maalaukseen tarkoitetun maalin maalin pitäis sentään polttoaineita kestää :twisted:
Harmittaa vain kun tuli tilattua 20:ntä litraa tuota normaduuria :twisted:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

16 Kesä 2013, 20:35

Jees, kiitoksia tiedosta kaikille vastaajille, tiedän mitä hankin. Pintamaalit luultavasti tulen tilaamaan Leypartilta samalla kun muita osasia tilailen tässä kesän mittaan. Tähän että mikä noista on paras, en kommentoi kun en tiedä asiasta mitään..

Sellainen kötöshän tästä vähän tulee jos on tullakseen, ja kun kone on maalattu jollain 1-k ikh maalilla 80-luvulla niin sellaisekseen jättäminen ei tule kyseeseen. Kuitenkaan moottori ei tule ikinä olemaan niin puhdas kuin tällä hetkellä, ja päälle vielä hiekkapuhallus kun tulee kasaan.. :?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Kesä 2013, 20:45

Maaluksen jälkeen olis viikko tai kaks syytä välttää löpöroiskeita pinnoille, jotta maali ehtii kovettumaan......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

16 Kesä 2013, 20:48

Allekirjoittanut maalasi oman vanhan honda monkinsa alkuperäisväreihin, tilas tarvikerrat ja kauhee himo koittamaan remontin jälkeen vehjettä.. Tulos oli se että bensaroiskeet pilasi lakkapinnan, tankintarrat ja maalikin vielä kupli alta.. Koetteli, vähän harmitti ostajalle antaa pohjamaalissa tankiltaan oleva vehje kun myyntikuvissa tankki kiilti kilpaa auringon kanssa.. :lol:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Kesä 2013, 08:36

jusape kirjoitti:Maaluksen jälkeen olis viikko tai kaks syytä välttää löpöroiskeita pinnoille, jotta maali ehtii kovettumaan......
Minun tapauksessa tais olla lähes kuukaudenpäivät kunnes polttoaineet laitettiin tankiin.
Maalauksen jälkeen, ennen luovutusta, maalaushallissa lämmöt päällä kaksivuorokautta, lämpötila lähemmäs kolmekymmentä astetta :wink:
Ei löydy syytä sepistä, savessa syy :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

17 Kesä 2013, 10:59

jamppi kirjoitti:Nää on vähän semmosia mielipidejuttuja monasti..
Olen itse maalannu jonkin verran Nor-Maaleilla ja ei ole kovin hyvää sanottavaa verrattuna Tikkurilan Tema-sarjaan...
Juuh, paha vertailla minunkaan maalien välillä, kun ei tullut maalailtua muulla kuin normadurilla. Ehkä sitä joskus voisi koittaa muitakin (pitäisi perehtyä asiaan enemmän), mutta kun on nyt yhteen maali-liikkeen (hyvään) toimintaan tottunut, niin hommat hoituu tuhrailematta.

Vuoti muuten polttoainehanasta lähtevä putki nuhvissa pari vuotta takaperin ja roilotteli runkopalkin päälle, mutta onneksi näytti maalit kestävän paikoillaan :roll: :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Kesä 2013, 21:30

Hirvosella palvelu pelaa, ja ne sekoittajattaret jotka maalipurkkien kanssa viuhuu on myös ihan ok sano isot pojat :wink:

Ei tuo normadur mikään paras maali ole, mutta kun ei ole tikkurilan liikkeissä saaneet maalia nuffin maaliksi sävytetyksi :( Leypartilta on itselläkin tarkoitus tilata tulevaisuudessa leukku ja nuffisävyt kun sieltä saa ne oikeanlaisina ja tikkurilan pohjiin tehtynä käsittääkseni.

En ole kyllä huomannut mitään reagointia normadurissa nuffin pintamaaleissa löpöön, ovat olleet sen kanssa tekemisissä tuoreeltaankin.
Oikein kova liuotinpesu kyllä jättää jälkensä jos pääsee hiukankin kuivahtamaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin