Universal four.

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

24 Touko 2014, 12:06

Sehän kyllä puolustaisi kahta pientä holkkia kun miettii voiman jakaantumista sinne pitkää kytkinpoljinta painaessa :D
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Touko 2014, 20:18

Ruudinkeksijä kirjoitti:
kari t kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Vaihteistoasia suht selvä 8)

Varrotaan muitakin ääniä tuohon holkkihommaan, vai riippuneeko vuosimallista.. Kiitos tähänastisista vastauksista :wink:
Varaosakataloogien mukaa kaikissa nuhveissa kahdella puslalla kytkinpoljin.
Joo niin ajattelinkin että alkujaan on ollut jo kahdella puslalla, kun hyvin todennäköistä on ettei kukaan ole ennen minua tota akselia irrottanut...
Joopa joo, olen kyseisen akselin puslat vaihtanut aiemminkin :wink: esim. 61 vm. fouriin, kahdella puslalla oli siinäkin :wink:
Voip, ollakin, ettei monikaan ole kyseisen polkimen akselin puslien väljyyksiin juurikaan huomiotaan kiinittänyt :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

24 Touko 2014, 21:26

kari t kirjoitti:
Ruudinkeksijä kirjoitti: Joo niin ajattelinkin että alkujaan on ollut jo kahdella puslalla, kun hyvin todennäköistä on ettei kukaan ole ennen minua tota akselia irrottanut...
Joopa joo, olen kyseisen akselin puslat vaihtanut aiemminkin :wink: esim. 61 vm. fouriin, kahdella puslalla oli siinäkin :wink:
Voip, ollakin, ettei monikaan ole kyseisen polkimen akselin puslien väljyyksiin juurikaan huomiotaan kiinittänyt :wink:
Mahtokohan kari ymmärtää väärin, tarkotin tolla ettei tosta omasta vehkeestä (dm4) ole kukaan kolmesta omistajasta ennen minua sitä avannut :wink:
"Black smoke don't mean it's broke"
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

29 Touko 2014, 20:00

Ruiskutuspumppu paikoillaan uudet öljyt sisällään, nyt toimii myös pakkosyöttö. Ainakin kuivaharjoittelun osin..

Vielä olisi kaikenlaista näpräystä, mm. laturin takakannakkeen uudelleenrakentelu vaihtovirtalaturille. Polttoaineen toisiosuodattimen jalan rakentaminen, polttoaineputkien uusimista. Sähköt rakentaa niin ettei polta heti uutta laturia :lol:

Mittaristohan pelas muuten, mutta j-nesteen lämpötilamittari on mykkä.

Olisko kenelläkään tarvetta syylärille joka pitää nesteet sisällään mutta on tinailtu rungon yläkannakkeista ja 3 pystypillistä..
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

10 Kesä 2014, 21:28

Käy, ja komeasti käykin. 4km lenkin heitin sunnuntaina, hyvin pelas. Moottoriosasto ei vuoda kuin poistopropusta enään.. Usit vaatinee lisäkiristystä. Ohjauksen ja perän vuotojen kimppuun kun ehtii, kellonympäryksiä palkkatöissä niin ei ehdi nuhvia laitella :lol:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

15 Kesä 2014, 21:30

Öljypohja vuotaa propun hitsauksesta öljyä. öljyntäytön ja venttiilikopan välinen kumi myös tihmii runsaasti, saakohan tätä uutena..

Sokerina pohjalla pötkö-cav taisi sanoa sopimuksensa irti, tosin sitäkin on kötöstelty jo riittävästi kun päätyä on hitsailtu eli taitaa IKH startti tulla tilalle.

On se paska, en antais edes sorkkarautaa tätä korjanneelle pajoitettavaksi..

Moottorin etukannakkeesta ei viitsi puhua ääneen, tämä on vaihdettu uuteen ja halkeilemattomaan johon ei koko kylän pojat olisi opetelleet hitsaamaan. Moottorin jakopään kopasta valu on lohjennut useilta kohtaa mistä tulee etukannakkeeseen kiinni, eturungossa on painotelineen kohdalla lohkeama. Näiden kanssa täytyy elää, mutta silti..

Sulattoon tämä olisi pitänyt laittaa saatana. Mieli virkistyi onneksi oheisia kuvia ottaessa.. :lol:
Liitteet
fbdbfd.jpg
hhh.jpg
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Kesä 2014, 21:34

Mä ymppäsin omaan täyttöputken/kopan väliin jonkin pa-suotimen? neliskulmasen kummirinkulan, hyvin on pitänyt....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

18 Kesä 2014, 21:44

Onko kukaan purkanut tuommoista pötköstarttia vai vippaanko suosiosta romulavalle :?: Pääty on aivan p*ska, eikä taida saada varaosana inhimilliseen hintaan ainakaan..
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

18 Kesä 2014, 21:59

Eijeijei romulavalle, kyllä siihen jostain osat löytyy :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

13 Heinä 2014, 13:39

Kymmenisen tuntia moottori käynyt, joko tyhjäkäyntiä tai huruajelua. Syöttöpumppuun öljyt vaihdettu kerran, pikkuhiljaa käynti alkaa sivistyä. Venakopantiiviste vuotaa solkenaan, kun on liika suuri?

Perä jollottaa nelos ja Vitosvaihteella, onko öljyn puutetta vai mitä.. Kytkin pohjassa jollotus loppuu vauhdissakin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

13 Heinä 2014, 15:47

Mites mahtaa lautaspyörä-pinjoniakselin säätö olla..... Kuullut tapauksista joissa välykset päin hevon peetä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

13 Heinä 2014, 16:18

Onkos toi kuonapiippa jottai ikh kamaa vai?
"Black smoke don't mean it's broke"
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

13 Heinä 2014, 17:38

Varaosaperä on onneksi tiedossa jo 10km päässä mikäli aivan surkea tilanne ronkissa tai murikassa..
Öljyille en tehnyt muuta kuin tarkastin pinnan tason, kone odottaa aikaa stefojen vaihtoon vetoakseleihin niin siinä ne asiat selviää. Ääni on tosiaan kamala, ja semmoinen kolahdus kuuluu kun jalan päästää kaasulta :( tasauspyörästön lukon toiminta kiinnostaa, tässä kun vipu ei liiku ylös eikä alas.

Korsteeni on marjakankaan tarvike, löytyy hopeinen kuva nuhvin osien alaisuudesta.
Alapää on rälläköity auki ja hitsattu isompi putki, originaalina yhtä suuri ulkohalkaisija kuin pakosarjan lähdöllä eli asennus olisi ollut tiukka :lol:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

22 Heinä 2014, 20:56

Klonk klonk kuuluu päästettäessä kaasulta jalka, viitosvaihteella. Samoin metsäajossa töykäreen yli mentäessä kolinaa tulee laatikon perän seutuvilta, joten keskilaakeri taitanee olla kaput.

Jos jotain positiivista hakee niin voin perärepun myydä ehjänä hydepumpunkin osalta
:roll: Ja oikea jarru jarruttaa.

Tekemistä olisi vielä ja paljon. Usko alkaa loppumaan että tuossa vehkeessä olisi yhtään mitään ehjää mikä toimisi sepittämättä.. :cry:
N70106
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 18:45
Konekalustoani: Nuffi 460+kkk, Valmet 702
NLCF r.y jäsen Nro: 453
Paikkakunta: Valkeakoski

24 Heinä 2014, 14:06

Näyttäis sun nuffissa olevan pellit hyvässä kunnossa ainaskin. Meikäläinen joutunee paukutteleen omiaan paljon jos haluaa suorat!!
Vastaa Viestiin