Universal four.

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

19 Heinä 2013, 21:39

Tänään haettu mäntä renkaineen ja kankineen, kuin uus. Mukaan tarttui leukun sivurajoitin toiselle puolen, ratin mutteri ja 50% 7.50-18 eturengas virheettömällä vanteella..
Viimeksi muokannut kolmetonnine, 25 Heinä 2013, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

25 Heinä 2013, 17:47

Taas pitkästä aikaa projekti pyörähti eteenpäin, tässä kuvina tän päivän askareluja..

Kuva
Jatkokierrokselle selviytyneet..

Kuva
Ja jatkosta karsiutuneet..

Kuva
Peseskelyä 8)

Kuva
Kyllä kiiltää..

Kaikki sylinterinreikien väliset kannakkeet ovat lohkon yläpäästä halki, aiheuttaako toimenpiteitä :?: Loput putket saa irti kun setämies saa ulosvetäjätyökalun sorvattua niin näkee
lohkon kohtalon... :cry: :oops: :x Optimistina tilailin putkien O-renkaat ja kk;n 0,20 laakeriliuskat. Tiivisteet ja vesipumppu sitten vielä pitäis taikoa kanssa.

Edit, puhtaasta lohkosta kuvia..
Kuva

Kuva
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Heinä 2013, 10:49

Tarkastakaa noi venttiilin nostimet....aika useassa koneessa ollu poikkinaisia tai murtuneita :!: :!:
Mukana kuin peräpukama!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Elo 2013, 09:30

Ja viimein päästy askartelemaan taas.
Kuva
Ulosvetäjä 100mm putkille.

Kuva
Pientä syöpymää kahdessa putkessa havaittavissa-> Uusintaan..

Kuva
4-3 pytyn olake.

Kuva
2-1 olake.

Kuva
Keskiolake.

Luultavasti kahden putken uusinnalla, o-renkailla sekä holtzin ihmeaineella lohko pitää sen mitä tarvetta tulee minun käytölläni olemaan. Osat tilattu, tavoitteena vkl alkaa kasaamaan moottoria. :oops:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Syys 2013, 10:31

Uudet kk-liuskat, moottorin ylä- ja alapääntiivistesarjat, sylinteriputkia 2kpl, äänenvaimennin, korokerengas-sarja, sarja uusia o-renkaita vartoovat kotona.
Marjakankaalta tulossa uusi vesipumppu, termostaatti, suodattimet ja jäähdyttimen hihna.

Iikoohoolta pitäisi hakea laturi siivapyörineen ja kasata moottori loppuun asti, nesteet sisään ja kokeilukäynnistys. :roll:
Jampilta raudasta ja pedroolista noudettu stefasarja vasempaan takapyörään, tämä taitaa mennä paukkupakkasten aikaan tehtäväksi työksi.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

06 Loka 2013, 20:19

Suoraan sanottuna v*tuttaa kun toiselle traktorille olisi käyttöä ja tätä ei saa kasaan sitten millään..

Millä noita putkien korokerenkaita ootte tämmänneet paikoilleen, onko millaisista koneista löytynyt niitä yms ja mikä on putkien korko.

Tuli kokeiltua toholla lämmittää ja putkea kylmäämällä laittaa niitä renkaita paikoilleen, kamalaa touhua.
Toimisiko että pistää renkaan uuniin ja tipauttaa sitten putkeen :?:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Loka 2013, 20:43

Varmin tapa lienee viedä lohko koneistamoon, pinta suoraksi ja siittä sitten koneistaa joka reiän olake samaan korkoon, ja sitten putket mitata ja tarvittaessa sorvia jokaisen putken olakkeelle alapuolelle.....

Jää säätö ( shimmi ) levyt pois. Ei tietenkään halvin ratkaisu, mutta ehkä varmin ja kestävin.....
Harrastekoneisiin ajateltuna, vaan taitaa hinta mennä liian suureksi ko. operaatiossa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

06 Loka 2013, 20:52

Ikänsä kotimaisia korjanneen mielipide oli että nipsnaps poikki renkaat, jollain liimalla kiinni ja kone kasaan. Volvon koneissa niitä tullut vastaan.. Tässähän siis tosiaan oli shimmit valmiina paikoillaan kun purjin koneen, tilasin briteistä uusia 6kpl.

En ainakaan tässä vaiheessa vielä vie lohkoa koneistettavaksi.. :cry: :x :roll:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Loka 2013, 21:00

Putket paikoilleen hyvin puhdistettuihin reikiin ilman mitään tiippareita, tms.....
sitten heitokellolla mitata jokaisen korkeus (paras jos saisi parilla kansipultilla+väliholkilla painettua piukkaan) ja senjälkeen sitten shimmailemaan....

Olikos (hämy muistikuva) että putken kansipahvia vasten tuleva pinta olisi lohkopintaa ylempänä jotain kympin luokkaa, keskinäinen heitto putkien korolle oli kait 0.02mm (voi olla että meni ihan metsään, tai ainakin liki, kari ainakin varmaan tarkentaa, tästä oli josain ketjussa juttua noista mitoista)

Ja levyjähän lienee saatavana eri paksuuksiakin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

06 Loka 2013, 21:07

Jees. Ensi vkl tavoitteena saada nesteet sisään.. Kyllä mää korkkaan konjakin kun tää romu käy niin että vesi ja öljy on eri konttoreissa.. :lol:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Loka 2013, 21:19

jusape kirjoitti:Putket paikoilleen hyvin puhdistettuihin reikiin ilman mitään tiippareita, tms.....
sitten heitokellolla mitata jokaisen korkeus (paras jos saisi parilla kansipultilla+väliholkilla painettua piukkaan) ja senjälkeen sitten shimmailemaan....

Olikos (hämy muistikuva) että putken kansipahvia vasten tuleva pinta olisi lohkopintaa ylempänä jotain kympin luokkaa, keskinäinen heitto putkien korolle oli kait 0.02mm (voi olla että meni ihan metsään, tai ainakin liki, kari ainakin varmaan tarkentaa, tästä oli josain ketjussa juttua noista mitoista)

Ja levyjähän lienee saatavana eri paksuuksiakin....
Jusapella "hämy muistikuva" kohillaan :wink:
Sylinteriputkien ulkonema 0,05 - 0,127 mm, korkeusero 0,02 mm.

Jaa, sullahan olikin 10/60:sen kone, siinä tuo ulknema 0.08 - 0,15 mm, korkeusero 0,02.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

18 Loka 2013, 11:46

En nyt nopeasti tietenkään löytänyt, mutta mikäs on 10/60 uudemman kk-kiristysmomentti.. Putkien laitto paikoilleen menossa nyt, ja saahan ne kiristettyä momenttiin kansi paikallaankin kunhan männät ovat pesässään.. :lol:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Loka 2013, 17:01

Kiertokankien pultit 8,3 kpm.
Runkolaakerien ja sylinterikannen mutterit 13,8 kpm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

18 Loka 2013, 19:24

Tiedosta kiittäen.

Putket paikoillaan uusien o-renkaiden kanssa, huomenna yrittää saada siihen kuntoon että nesteet pysyisivät sisällä. Jännittää niin perkeleesti mitä tapahtuu kun starttaa tässä joku päivä.

Laturia ja niitä suutinten ylivuotoputkien nippoja vailla. Laturi hakea ensi viikolla, kaveri tekee oppilastyönä tuon lucacin tasavirtaskan uutta vastaavaksi vartoomaan parempia aikoja. :)
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

19 Loka 2013, 22:23

Tälläiseen vaiheeseen tänään tehokkaan 9 tunnin tallissa puuhastelun jälkeen :)

Pistin vanhan vesipumpun vielä paikoilleen, jos vaikka pitäis. Sparex laadusta saisi ottaa tavaraa jonkun verran pois että menee paikoilleen, 3 tiivistettä ei riittänyt että olisi mennyt paikoilleen pohjaamatta.

Putket korossa +0,08mm, kaikki. Toivotaan että kannentiiviste pitää.

Laturi on ihan vaan hollillaan, ja tulee olemaan koekäynnistyksen ajan vesipumpun pyörittäjänä.
Liitteet
WP_000528.jpg
WP_000521.jpg
WP_000520.jpg
Vastaa Viestiin