Universal four.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ainakin tolle omalle keväänaikana kotiutuvalle -54 perkins nuhville koitan tehdä ensin niin, että jos kone pyörimään lähtee, niin käyntiin yritän ensin, ennen koneen avaamista....
Meinaan tohon BMC moottoriin ei kansipahvi maksa kuin jotain 40eskoo, eli ei paha jos uudestaan avaamaan joutuu, perkinssin kanssa hiukan eri, tiivisteiden saatavuus voi olla hiukan kysymysmerkki, että saako kahdes-kolmesviikos vaiko puolesvuodessa....
Meinaan tohon BMC moottoriin ei kansipahvi maksa kuin jotain 40eskoo, eli ei paha jos uudestaan avaamaan joutuu, perkinssin kanssa hiukan eri, tiivisteiden saatavuus voi olla hiukan kysymysmerkki, että saako kahdes-kolmesviikos vaiko puolesvuodessa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Auts... se olikin noin ikävän näköinen... ei tollasella viitti juu edes kokeilukasata konetta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Sitten on toinen mäntä josta pinnoite kärsinyt, ja ohivuotoa ollut mutta sen nyt luulis menevän.. Voi olla että suihkut ottaneet itseensä ja siksi tuota ilmiötä tapahtunut.
Nyt en ainakaan uskalla suuttimia testaamatta ryhtyä kasaamaan moottoria..
Nyt en ainakaan uskalla suuttimia testaamatta ryhtyä kasaamaan moottoria..
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei mitään uutta tämän auringon alla..
Millä maalilla ootte pohjamaalanneet ennen tuota normaduria
Tilaan maalia samalla kun noita ohjauksen osia ja tiivisteitä, mutta olis mukava jos saisi pohjamaaleihin osia tässä jo pikkuhiljaa.
Tähän vehkeeseen pitäisi keulan osia tilailla jostain, ja ohjausta sekä etupyöränlaakereita entrata..
Kytkin ja hydepumppu onkin uusittu viime kesänä, renkaat viime vuosikymmenellä.
http://aijaa.com/5HvhjO
Millä maalilla ootte pohjamaalanneet ennen tuota normaduria
Tilaan maalia samalla kun noita ohjauksen osia ja tiivisteitä, mutta olis mukava jos saisi pohjamaaleihin osia tässä jo pikkuhiljaa.
Tähän vehkeeseen pitäisi keulan osia tilailla jostain, ja ohjausta sekä etupyöränlaakereita entrata..
Kytkin ja hydepumppu onkin uusittu viime kesänä, renkaat viime vuosikymmenellä.
http://aijaa.com/5HvhjO
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Minä olen samalla kun normadurit tilannut Hirvoselta, niin tilannut siihen sopivan primerin mukaan, eli EPOCOAT 21 Primer muistaakseni.kolmetonnine kirjoitti:
Millä maalilla ootte pohjamaalanneet ennen tuota normaduria
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulle tuli Ruukin Pintako oy:ltä epoksipohjainen pohjamaali 10/42:seen ja peräkärryyn, tuon tarkemmin ei laskussa mainittu.
Tuosta normadur 65 hs:sta pintamaalista vähän huonot kokemukset näin yhden nuhvin maalautettua, ei kestä polttoainetta Jäi polttoainesuodatin vähän löysälle ja tiputti talven aikana polttoainetta runkopalkille, maali rupes kupruilemaan, nyt muutama viiko sitten rupesin tutkimaan asiaa, maali lähti levyinä irti, pohjamaali kuitenkin pysyi ja kestää polttoaineen
Pitäänekö kuvata, jotta uskotte
Tuosta normadur 65 hs:sta pintamaalista vähän huonot kokemukset näin yhden nuhvin maalautettua, ei kestä polttoainetta Jäi polttoainesuodatin vähän löysälle ja tiputti talven aikana polttoainetta runkopalkille, maali rupes kupruilemaan, nyt muutama viiko sitten rupesin tutkimaan asiaa, maali lähti levyinä irti, pohjamaali kuitenkin pysyi ja kestää polttoaineen
Pitäänekö kuvata, jotta uskotte
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nää on vähän semmosia mielipidejuttuja monasti..
Olen itse maalannu jonkin verran Nor-Maaleilla ja ei ole kovin hyvää sanottavaa verrattuna Tikkurilan Tema-sarjaan...
Tosin en ole mikään maalari
Olen itse maalannu jonkin verran Nor-Maaleilla ja ei ole kovin hyvää sanottavaa verrattuna Tikkurilan Tema-sarjaan...
Tosin en ole mikään maalari
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nämä henkilöt jotka suorittii minulle tuon 10/42:sen maalauksen on kumpikin ammattilaisia, joten ei ollut tekijässä vika, vaan maalissa, kyllä työkoneitten maalaukseen tarkoitetun maalin maalin pitäis sentään polttoaineita kestää
Harmittaa vain kun tuli tilattua 20:ntä litraa tuota normaduuria
Harmittaa vain kun tuli tilattua 20:ntä litraa tuota normaduuria
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jees, kiitoksia tiedosta kaikille vastaajille, tiedän mitä hankin. Pintamaalit luultavasti tulen tilaamaan Leypartilta samalla kun muita osasia tilailen tässä kesän mittaan. Tähän että mikä noista on paras, en kommentoi kun en tiedä asiasta mitään..
Sellainen kötöshän tästä vähän tulee jos on tullakseen, ja kun kone on maalattu jollain 1-k ikh maalilla 80-luvulla niin sellaisekseen jättäminen ei tule kyseeseen. Kuitenkaan moottori ei tule ikinä olemaan niin puhdas kuin tällä hetkellä, ja päälle vielä hiekkapuhallus kun tulee kasaan..
Sellainen kötöshän tästä vähän tulee jos on tullakseen, ja kun kone on maalattu jollain 1-k ikh maalilla 80-luvulla niin sellaisekseen jättäminen ei tule kyseeseen. Kuitenkaan moottori ei tule ikinä olemaan niin puhdas kuin tällä hetkellä, ja päälle vielä hiekkapuhallus kun tulee kasaan..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Maaluksen jälkeen olis viikko tai kaks syytä välttää löpöroiskeita pinnoille, jotta maali ehtii kovettumaan......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Allekirjoittanut maalasi oman vanhan honda monkinsa alkuperäisväreihin, tilas tarvikerrat ja kauhee himo koittamaan remontin jälkeen vehjettä.. Tulos oli se että bensaroiskeet pilasi lakkapinnan, tankintarrat ja maalikin vielä kupli alta.. Koetteli, vähän harmitti ostajalle antaa pohjamaalissa tankiltaan oleva vehje kun myyntikuvissa tankki kiilti kilpaa auringon kanssa..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minun tapauksessa tais olla lähes kuukaudenpäivät kunnes polttoaineet laitettiin tankiin.jusape kirjoitti:Maaluksen jälkeen olis viikko tai kaks syytä välttää löpöroiskeita pinnoille, jotta maali ehtii kovettumaan......
Maalauksen jälkeen, ennen luovutusta, maalaushallissa lämmöt päällä kaksivuorokautta, lämpötila lähemmäs kolmekymmentä astetta
Ei löydy syytä sepistä, savessa syy
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juuh, paha vertailla minunkaan maalien välillä, kun ei tullut maalailtua muulla kuin normadurilla. Ehkä sitä joskus voisi koittaa muitakin (pitäisi perehtyä asiaan enemmän), mutta kun on nyt yhteen maali-liikkeen (hyvään) toimintaan tottunut, niin hommat hoituu tuhrailematta.jamppi kirjoitti:Nää on vähän semmosia mielipidejuttuja monasti..
Olen itse maalannu jonkin verran Nor-Maaleilla ja ei ole kovin hyvää sanottavaa verrattuna Tikkurilan Tema-sarjaan...
Vuoti muuten polttoainehanasta lähtevä putki nuhvissa pari vuotta takaperin ja roilotteli runkopalkin päälle, mutta onneksi näytti maalit kestävän paikoillaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hirvosella palvelu pelaa, ja ne sekoittajattaret jotka maalipurkkien kanssa viuhuu on myös ihan ok sano isot pojat
Ei tuo normadur mikään paras maali ole, mutta kun ei ole tikkurilan liikkeissä saaneet maalia nuffin maaliksi sävytetyksi Leypartilta on itselläkin tarkoitus tilata tulevaisuudessa leukku ja nuffisävyt kun sieltä saa ne oikeanlaisina ja tikkurilan pohjiin tehtynä käsittääkseni.
En ole kyllä huomannut mitään reagointia normadurissa nuffin pintamaaleissa löpöön, ovat olleet sen kanssa tekemisissä tuoreeltaankin.
Oikein kova liuotinpesu kyllä jättää jälkensä jos pääsee hiukankin kuivahtamaan.
Ei tuo normadur mikään paras maali ole, mutta kun ei ole tikkurilan liikkeissä saaneet maalia nuffin maaliksi sävytetyksi Leypartilta on itselläkin tarkoitus tilata tulevaisuudessa leukku ja nuffisävyt kun sieltä saa ne oikeanlaisina ja tikkurilan pohjiin tehtynä käsittääkseni.
En ole kyllä huomannut mitään reagointia normadurissa nuffin pintamaaleissa löpöön, ovat olleet sen kanssa tekemisissä tuoreeltaankin.
Oikein kova liuotinpesu kyllä jättää jälkensä jos pääsee hiukankin kuivahtamaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.