Sivu 67/68

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 23 Marras 2016, 23:55
Kirjoittaja nuhvi63
Juu, laittelen...

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 12 Joulu 2016, 13:06
Kirjoittaja ramba
Nyt on nuffessa ketjut ja valmiina auraamaan. Käyntiin lähtö vähän heikkoa -10 kelissä kolmella pytyllä.

Uskaltaako syöttöpumppuun lorauttaa öljyihin wd40 reilusti, sillä viimeeksi toimi. Nyt moottoriöljyt niin käy ensimmäiset pari miinuttia kolmella.

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 12 Joulu 2016, 13:42
Kirjoittaja kari t
kari t kirjoitti:Sivuluukku auki, nokka-akselille, nostimille, nostinrullille ja vielä hiukan ylemmäs, sylintereille ja männille VD 40:stä koneen käydessä. Helpoin / joutuisin konsti saada ruiskupumppu toimimaan.
Luuku kiini. Laita polttoöljyä, samasta reiästä mistä lisätään öljy. Toista pölttoöljyhuuhtelua kunnes polttoöljy tulee puhtaana läpi. Tämän jälkeen normaalisti öljyjen lisäys.
Tässä maalikkoharrastelian ohjeet ruiskupumpun pesusta :wink:
Et sitten vieläkään ole saanut nuhvi63:sen lupamaa kantta :?:
Toistan vielä aiemin kertomaani, tee tuo polttoöljyhuuhtelu koneen käydessä, kannen olessa auki.
Kansi kiini. Mahdolisemman notkeaa mootoriöljyä pumppuun. Lisää kaksitahtiöljyä polttoaineen sekaan.

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 12 Joulu 2016, 13:45
Kirjoittaja ramba
En ole saanut. Pitää testata kun taas ehtii...

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 12 Joulu 2016, 18:18
Kirjoittaja nuhvi63
Kansi tulee kyllä, elkää hättäilkö :shock:

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 13 Joulu 2016, 19:43
Kirjoittaja ramba
Ei sillä minulle mikään hoppu ole, rauhassa vaan! :)

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 07 Tammi 2017, 22:37
Kirjoittaja ramba
Ekaa kertaa nuhvi pääsi lumitöihin pitkästä aikaa. Helpottaa kummasti kun ei tarvitse pihaa ja tietä kolata.

Käyntiin lähti kun tarpeeksi kauan sahasi vaikka -25 ollut useamman päivän tällä viikolla. Käy ensin kolmella kunnes lähtee neljäs mukaan, lähtisi huomattavasti paremmin jos starttaisi neljällä.

Pitää hakes mätänetistä halvin 30e ylläpitolaturi pellin alle että on virtaa kun seuraavan kerran tarvitsee starttailla. Työvalotkin pitäksi vielä kytkeä.

Kuva

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 01 Huhti 2017, 14:10
Kirjoittaja ramba
Linko tippui pois ja ketjut myös nurkkaan. Löpöä tankkiin ja nuffe sai vähän maantieajoa puun haku reissulla, kuorman kanssa ja tyhjänä.

Sai ekalla pysäkille pysähtyä ihmettelemään kun pellin alta nousi kunnon savu.. Putken liitoksesta tuli vesiöljykarstamössö seosta pakosarjan päälle. Loppui sentään parin kilometrin jälkeen. On tämä kyllä hullu vehje kun auton mittariin about 70 kulkee... Käsikaasu täysillä 60 ja loput ottaa jalkakaasulla..

Käyntiinlähtö saisi olla hieman parempi, aika kauan saa sahata. Venttiilien säätöä voisi harrastaa.. :roll:

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 19:21
Kirjoittaja ramba
Eipä käynnistynyt kun auraamaan piti lähteä, virta loppui ennen käynnistymistä. +20 kelillä lähtee herkästi käyntiin.

Olikos jollain hyvää ohjetta ajoituksen säätöön 4dm koneessa sekä venttiilien välysten säätöön..

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 19:47
Kirjoittaja nuhvi63
Joku muistaa venttiiliensäätöohjeen varmaan ulkoa, miulla ne lukee pajan seinällä...
Käännä siitä koplingista pumppua hitunen aikasemmalle niin käynnistyvyys paranee.
Jakoketju kun venyy niin pumppu menee myöhäselle ajastaan.

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 20:04
Kirjoittaja jusape
Venttiilit voi säätää kahella tapaa, tapa 1, että jokin tietty venttiili Y on täysin auki, ja tällöin säädetään venttiili Z ( edestäpäin laskettuna venttiilien järjestys siin 1-2-3-4-5-6-7-8 ) ja venttiilien ( säädettävän ja täysin auki olevan ) yhteenlasketttu summa on aina 9 ( pätee ainakin monissa koneissa ) .

Ite säätelen silleen, että kun esim sylinterin 1 venttiilit "vaihtaa" eli käyntisuuntaan pyöritettäessä pako sulkeutuu ja imu aukeaa, niin säädetään sylinterin 4 venttiilit, seuraavaksi vaihtaa nuffissa syl 3 jolloin säädetään kakkosmukin venat, sitten vaihtaa 4 jolloin säädetää syl 1 ja kun 2 vaihtaa säädetään syl 3 venttiilit.

4-sylinterissä koneissa kun likimain aina on sylinterit 1-4 tai 2-3 samaan aikaan yläkuolokohdassa, niin vaihtavan sylinterin "kaverin" venat säädetään.

Välystä venatapin ja keinuvivun välillä n. 0.3 mm vähän "löysänä" eli ettei liuska ihan todella nahkeasti liiku rakosessa, olikos se virallinen arvo mitalle 0.33mm

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 20:08
Kirjoittaja ramba
Kiitos molemmille, yritetäänpäs näillä ohjeilla!

Miten tuo ajoitus muuten, mikä on hieman? Koplingista puolisenttiä sentti vai enemmän?

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 20:16
Kirjoittaja nuhvi63
Käännä nyt viis milliä ensin, ei ole paljosta yleensä kiinni.

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 20:20
Kirjoittaja jusape
5mm on jo paljon, kun ajattelee et pumppu pyörii vaan puolet moottorin kierroksista.
Lähtisin kokeilemalla 2mm koplinkin pumpun puoleista osaa kääntään moottorin pyörimissuuntaan

Re: 10/60 KKK projektia

Lähetetty: 26 Loka 2017, 20:47
Kirjoittaja kari t
Tuossapa on yksi tapa missä järjestyksessä nelipyttyisen nuhvin ventiilit säädetään.
Tälläinen vanha hidasälyinen vanhus säätää ventiilit korjausohjekirjan antamien ohjeitten mukaan :wink:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... estys.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;