10/60 KKK projektia

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Syys 2016, 18:25

Kaikkissa nuhvien ruiskupumpuissa tarvitsee olla öljyt, uudemmassa mallissa siinä vaihessa jos puretaan / huoletaan laitetaan öljyä.
Tuo sinun ruiskupumppu on nimenomaan vanhempaa mallia.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... huolto.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Syys 2016, 19:03

Minivac-pumpultahan tuo näyttää, eli alipainesäätöinen..... Ja minivac-pumpuissa menee putket imusarjaan, kaasuläpän molemmin puolin, minimec-pumpullisissa ei kaasuläppää ole.

Että olis n. -61 / tästä vanhempi. Moottori ehkä joskus vaihdettu ?? Valukoodi pumpun takana moottorin kyljessä, näkyy jostain viistosti katsoen.
Minimec pumppuhan näyttää tuolta ( nuo pumpun ilmausruuveista lähtevät linjat ei kuulu tietenkään alkuperäiseen ) , ja pumpulle menee kaasuvipu suoraan sekä sammutinvaijeri :

Kuva

Tai Karin kuvista :

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Syys 2016, 19:59

-59 4dm kone edelleen. Pystyykö tuohon mitenkään öljyjä vaihtamaan :?:

Pitäisi tämä ennen talvea ajella nykyiseen osoitteeseen ettei tarvitse tietä ja pihaa kolata talvisin.. 40km olisi matkaa ajettavana, jos kestäisi ehjänä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Syys 2016, 20:16

Sillä nyt vaan jäin taas pohtimaan asiaa kanssa, koska otsikona on 10/60, joka tuli siis -64/65 taitteen paikkeilla markkinoille .....
Niin kun se oli traktorina oikeasti se 10/60 , johon on vaihdettu se fourin kone joskus jälkeen siis ......

Olikos nyt niin, ettei minivacissa ollut tyhjennysproppua pumpun öljylle eriksen ???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Syys 2016, 20:24

-64 runko, kone vaihdettu aikanaan kun vedet jäänyt talveksi.

Ei tuossa vissii täyttöproppuakaan ole... Vai luukusta suoraan.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Syys 2016, 20:34

Onhan siinä proppu, sivuluukussa yläviistoon, katso Karin laittaman linkin avaama kuva, kohta B
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Syys 2016, 20:37

Eipä ole, sivuluukku tasainen lättänä pelti ilman luukkuja.

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Syys 2016, 20:52

Ota tuo alimmain ruuvi irti, ja sivukansi, pumppukannuun löpöä ja huuhdo nuo sörsselit pois. Sen jälkeen motoriöljyt sisään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Syys 2016, 20:59

Paljos sinne öljyä?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Syys 2016, 21:07

jotain n.2desiä ... Karin linkissä puhutaan 230ml, eli 2,3desiä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Syys 2016, 21:12

Jees, kiitän. Voi vähän jumitus vähentyä kun saa öljyt sisään..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Syys 2016, 21:19

Ja jos jumia on ollut, kuten ruskeasta väristä voi päätellä, kannattaa muutamien käyttötuntien välein vaihdella vielä niitä öljyjä.
Omaan 460 koneeseen vaihtelin varmaan viidesti ainakin, jollen kymmenen kertaa, kunnes alkoi käynti pikkuhiljaa asettumaan.
Öljytilavuudesta ( n.2dl ) johtuen, vaikka 10 kertaa öljyt vaihtaisi, niin ei ole kustannuskysymys moinen varmaan kenellekkään ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

26 Loka 2016, 16:39

Öljyt liruttelin tänään pumppuun, meinasin käyttää jos olisi ajanut lähiaikoina tämän kotiin mutta eipä suostunut starttaamaan. Startti piti pienen äännähdyksen mutta ei mitään eloa. Olisiko oikosulussa ku mikään valokaan ei palanut ja kärysi.

Aikaisemmin luulin akun tyhjentyneen, nyt ladattu mutta sellaista...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Loka 2016, 20:26

Ne on ykköslaatua nuo Intian pojan tartit...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2016, 20:30

nuhvi63 kirjoitti:Ne on ykköslaatua nuo Intian pojan tartit...
Juu, jos takuuajan edes kestää, ni on jo hyvin mennyt ...... Eikös Joonaski ( vaiko joku muu ?? ) tälläsii kolme takuuaikana joskus uusia hakenu
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin