10/60 KKK projektia

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

ramba kirjoitti:Uudet juu, originaalit on.
Ihanko totta, että olis orginellit :?: Elikkä Simssin NL 159, astekulma 150 reikä 0,26 mm :?:
Ettei vain olis IKH:n vastaavat BDLL 140 S 6581, astekulma 140 reikä 0,30 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Ei ole ikh kautta vaan foorumilaisen jemmasta. Sims lukee paketissa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Eli ilmeisesti Alpon varastoista ? Vaiko Karin ?? ..... NL341 oli muistaakseni simmsin numero 460pissä ...... ( muistikuva, asiaa tarkistamatta epävarma )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

kari t kirjoitti:
ramba kirjoitti:Uudet juu, originaalit on.
Ihanko totta, että olis orginellit :?: Elikkä Simssin NL 159, astekulma 150 reikä 0,26 mm :?:
Ettei vain olis IKH:n vastaavat BDLL 140 S 6581, astekulma 140 reikä 0,30 mm

Tuo IKH:n kärkihän ei ole vastaava, vaikka sitä siihen ehkä myyvät, mutta oikea se ei ole .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Eiköhän näiden haltija ilmoittaudu jos siltä tuntuu, ei missään julkisessa myynnissä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Hups taisin huijata, cav nuo näyttää olevan.

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3968
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Joka tapauksessa orggislaatua, ei mitään Seiskoja :o
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Nyt on kärjwt vaihdettu ja suuttimet putsattu paskasta. Yksi oli jumissa ja ei ihme että muutenkin käynti oli huonoa..

Vielä kun löytäisi pajan minne veisi, toisessa diesel huollossa oli tympeä asentaja ketä ei vissiin kiinnostanut työtä tehdä kun monta kertaa selitti kuinka en osaisi suuttimia kasata oikein kun siinä omanlainen tekniikka ja heidän vika jos ei toimikkaan :lol: Toisessa pyytivät 20e/kpl..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8931
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Monasti niitä ei kiinnosta vaihdella tai säädellä kärkien paineita, jollei kärjet ole heiltä ostettuja.......
Täälläkin päin eräs diiselpumppupaja ei suostu edes asentamaan asiakkaan suutinten mukana tuomia uusia 7-merkkisiä kärkiä, vaan hän haluu myydä bossilaiset, ja säädöstä veloittaa sitten 17€/kpl vielä lisäksi ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Jep.. Cav kärjet oli paikallaan, paikalleen eksyi uudet cavit. Vähän oli suutinkärkien pohjassa eroa mutta reikä silti oikeassa kohtaa.

Sain suuttimet tutulle kuka kaupungin pajalla pumpulla säätää 8)

Jos paineen säätö onnistuu niin motonettiin hakemaan öljyt ja nesteet niin kohtahan tämä käy taas pitkästä aikaa .
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Käy ja kukkuu. 2x suuttimia 175bar, yksi 173 ja yksi piti laittaa 180 ettei kussut.

Syöttöpumppuhan sieltä oli myös jumissa, kolmoselle ja neloselle ei tullut ainetta. Herkistelyllä alkoi kolmoselle tulla ja wd40 kylvyn jälkeen myös neloselle kun lähti käymään.

Pikkusen käy eritavalla kuin ennen.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Kuva

Kuuluisiko tuosta alimmasta tyhjennysruuvista tullakkin jotain? Sörkin rautalangallakin ettei ole tukossa.. :?:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Kuuluisiko tuosta alimmasta tyhjennysruuvista tullakkin jotain? Sörkin rautalangallakin ettei ole tukossa.. :?:
Tuo on ruiskupumpun öljynkorkeusputki, ylimääräinen oljy tulee tuon kautta ulos.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Eikös tämä ollut löpövoideltu ettei ole öljyä?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vastaa Viestiin