10/60 KKK projektia

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

20 Tammi 2013, 15:23

Tuli kävästyä mökillä linkoamassa tie auki niin räpsäisin samalla parit kuvat ressukasta. :mrgreen:

http://s1234.beta.photobucket.com/user/ ... rary/Nuhvi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Tammi 2013, 16:23

Kuvia katsellessa, näkyi että on vanhemman mallin koetaulu, samoin kuin parkkivalot :wink:
Tässä kymppimallin koetaulu ja lisää sähköjen asennuskuvia.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Kymppi+nel ... ia+011.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla haavena entisöinti, siksi kaikki alkuperäistä, saa sitten nähdä mitä kriitinen raati sanoo lopputuloksesta.
Lauantaina oli tarkoitus maalauksen jälkeen laittaa nuhvi tulille ja ottaa kuvia ulkosalla, mutta starttimoottorin virtaliitimen eristeet oli saanut hiekkapuhalluksessa vähän siipeensä ettei onnistunut käynnistys :evil:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

20 Tammi 2013, 16:37

Tuossa on virtalukko kojetaulun oikealla puolella tuolla sivulla. Eikä tuo kojelauta muutenkaan näytä samanlaiselta? :shock:

Ja kiitoksia kuvista!

Huomasin että laturi on senverran liiian edessä(vääränlainen?) että hihna menee aivan vinossa. :|

Olisi jo kaamea polttelu päästä rassailemaan, ihan pensselimaalilla ajattelin tuon sitten maalata. Kyllä se varmaan kestää?

Ainiin ja onkohan tuo venttiilikopantiiviste sellainen ettei tarvi jokaisen venttiiliensäädön yhteydessä vaihtaa? Jos säädän heti ensitöiksi ne venttiilit niin tarviikohan metsästää jostakin uusi tiiviste.
Viimeksi muokannut ramba, 20 Tammi 2013, 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Tammi 2013, 17:43

Tarkoitat varmaan venttiilikopantiivistettä?
Ite sain ainakin vanhan vielä pitämään kun laitoin Hylomaria väliin,eipä kyllä uusikaan montaa ekua kustanna.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

20 Tammi 2013, 18:03

Juuri sitä, onko tiiviste kumirengas tms vai minkälainen?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Tammi 2013, 18:09

Korkkitiiviste,vanhanliiton koneesta kun on kysymys 8) 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Tammi 2013, 23:28

nuhvi63 kirjoitti:Jotensakkin kannattaa hakea se kumitutti dieselpajalta siihen kunhan saapi toimimaan.
Huomasitteko veljet että on kolme vaihdekeppiä ramban Nuhvetissa,kadettaa vähäsen...
Nyt kattelin omia kuviani kymppilootakoneesta, niin eipä tuo taidakkaan olla kolmekeppinen, taitaa olla vaan kympin puolittajakeppi siinä näkyvissä....
Laittaisin kuvan vertailuksi, mutten ole vielä onnistunut tuossa liitoshommassa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

21 Tammi 2013, 18:28

Kolme keppiä siinä on: Vaihdekeppi, High/Low sekä loikkarin. En sitten tiedä lasketaanko tuota loikkaria vai tarkoitatteko jotakin muuta?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Tammi 2013, 19:05

No on siinä sitten... Nuo kuormaajankiinnikkeet hiukka häiritti kattomista....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Tammi 2013, 19:13

Kuvia kattoessa huomasin että koneessa on ainakin alipainesäätönen suihkupumppu,lieneekö koko keulaosasto vanhasta universalista,viittaa vähän tuo kojetaulukin siihen kun on vanhempaa mallia.
Eikös jusapellakii ole jonkunlainen vastaava ristisiitos :?: :?: :?:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Tammi 2013, 19:37

Tuos -61 (-64) sekasikiössä alip.pumppu, tossa -64 460 sellanen kun sihen kuuluuki
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

21 Tammi 2013, 19:38

Kone oli muistaakseni vm -58 vai -59 nuhvista, samantehoinen kone kuitenkin ja kiinnikkeet samat yms? Muu nuhvi pitäisi olla muistaakseni -63. Löytyy tuolta vielä toiset vanteet taakse, taitaa olla olla vähän vanhempaa mallia kuin nuo mitkä on kiinni. Uudet etuvalotkin löytyy ja jotakin muita koneen osia.

Varmaa tietoa tuo ei ole mutta muistelisin noin. Tämä ja toinen osanluovuttaja on joskus ostettu uutena mummoni ja pappani maatilalle ja pitkä taival on tuonut nytten tänne. Koneella ei pitäisi olla paljoa tunteja, oli senverran vähällä käytöllä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Tammi 2013, 20:24

Vuoden 1964 lopussa esiteltiin 10+2 -vaihteiset 10/42 ja 10/60. Pienemmän mallin moottori kasvoi 2,8-litraiseksi ja vaihteistoon oli lisätty alennusvaihde. Jarrut olivat nyt levyjarrut ja hydrauliikassa oli kaksoispumppu. Kojetaulu oli uusittu ja käynnistys tapahtui nyt virta-avaimella. Vuonna 1965 hydrauliikan tuottoa lisättiin 31,5 litrasta 35:een.

Joten täytyy olla 64:nen taikka nuorempi.
Tuolla sivulla ohjeet nuhvin iän määrittämiseksi.
http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... &Itemid=55" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvia katsellessa, näkyi että on vanhemman mallin koetaulu, samoin kuin parkkivalot
Sen verran täytyy korjata omia kirjoituksia :wink: kyllä tuossa ramban nuhvissa näkyy olevan kymppimallin parkit :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

21 Tammi 2013, 20:40

Mulla taas on tuolla kotipajassa tuo 59vm dm4, jossa on 10/60 kone mekaanisella pumpulla... :oops:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Tammi 2013, 20:51

Onhan näitä ristiinsiitettyjä nuhveja :wink: mullakin cantatoore neliveto, betfoortin kuutoskoneella ja kymppimallin kynkillä :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin