10/60 KKK projektia

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

26 Loka 2016, 21:00

Olisko syytä tarkastaa kaapeloinnit. Mä en ainakaan ymmärrä miten risa käynnistysmoottori vaikuttaa valoihin...
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2016, 21:16

Johdotuksissa voi hyvinkin olla kontaktivikaa.
Eräissäkin vanhois koneis tullu vastaan, et virrat päälle -> ok merkkivalot palaa ihan jees, avainta starttiasentoon ja kaikki pimenee saman tein, ei naks eikä mitään senjälkeen...

Yleensä ollu syynä hapettunut jompikumpi akunkenkä, tahi maadoitusliitin runkoon -> alta ruosteessa tai startin päässä hapettumaa liitinten väliin mennynnä ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

27 Loka 2016, 17:14

Voipi olla, katsotaan kun ensikerralla palaan traktorin pariin. Tosiaan starttasi normaalisti kunnes lopetti toiminnan. Käryää siihen malliin kun virrat päällä että ihankuin olisi startti oikosulussa jotenkin päällä...

Eikä suoralla virrallakaan pyörinyt.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

02 Marras 2016, 13:51

Starttihan siellä paskana. Yrittää kerran ja jää oikosulkuun niin kauaksi aikaa kunnes akunkengän käyttää irti.

Irtonaisena pyörii laiskasti kerran ja sitten taas oikosulussa.

Takuuta tuossa ei taida enään olla.. Tämä jää varmaan taas seisomaan kun vähän alle 200e uusi.. Ja samaa paskaa nekin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

04 Marras 2016, 09:20

Ymmärtääkö kukaan näistä starteista. Onkohan tuo valmista kauraa vai mikä tuollaisen aiheuttaa?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

04 Marras 2016, 09:35

Katso ensin solenoidin kunto. Jumittava ja kontaktipinnoistaan palanut solenoidi mm on juuri tuollainen.

Kyllä se startti nyt ensin on hyvä tarkastaa, mikä vika siinä on, ennen kuin heittää romuihin.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

04 Marras 2016, 12:43

Pitää testata. Tosiaan irtonaiseni pyörii ekalla yrityksellä hetken hiljaa mutta kiinni ollessa ei muuta kuin kerran kolahda. Sen jälkeen ei pyöri niin kauaa kuin akunkengän käyttää irti. Myöskään mikään valo ei pala kun startti jää päälle :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

04 Marras 2016, 13:20

Purin solenoidin ja kasasin niin taas rokkaa. Ei räiskikkään enään :lol:

Ihan ehjältä näytti ja puhtaalta mutta pääasia että toimii. Ainakin hetken :mrgreen:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

21 Marras 2016, 21:27

Ajoin viime viikolla tämän kotia odottamaan uutta talvea. "Uusi" linko perässä ja nivelakseli tilattu.

Ajon jälkeen taas jumittaa syöttöpumppu, heikosti käynnistyi pilotilla ja aluksi kävi taas kolmella. Työvaloja asennettu myös että näkee tehdä lumitöitä töitten jälkeenkin.

50-60 oli sellainen siedettävä matkavauhti isolla tiellä, karvan vaille 70 tuo laitos kulkee.. On aika hirvittävä vauhti kun ohjauksessa puoli kierrosta löysää :D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Marras 2016, 16:09

Vaihtele niitä pumpun öljyjä ja laita 2-t öljyä löpön sekaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Marras 2016, 17:07

Sivuluukku auki, nokka-akselille, nostimille, nostinrullille ja vielä hiukan ylemmäs, sylintereille ja männille VD 40:stä koneen käydessä. Helpoin / joutuisin konsti saada ruiskupumppu toimimaan.
Luuku kiini. Laita polttoöljyä, samasta reiästä mistä lisätään öljy. Toista pölttoöljyhuuhtelua kunnes polttoöljy tulee puhtaana läpi. Tämän jälkeen normaalisti öljyjen lisäys.
Tässä maalikkoharrastelian ohjeet ruiskupumpun pesusta :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

22 Marras 2016, 22:04

2t öljyä oon silloin tälläin käyttäny löpössä. Wd voitelun annoin myös silloin kun ei toiminut. Tässä vähän hankaloittaa huuhtelua ja öljyn lisäystä kun koko kansi pumpun kyljestä pitää olla irti.. kun siinä tosiaan ole mitään pultinreikää. Menee ikuisuus lasketella toodella hiljaa öljyä sinne kun samalla tasolla kannen alareunan kanssa ne minireiät mistä valuu. Samoin tyhjennyspultissa oli tuollainen putki joka laski kaiken läpi. Painoin tilapäisesti lyttyyn, pitää siihen pultti laittaa.

Saa tarjota jos jollain ylimääräisenä sivuluukku missä olisi täyttöreikä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Marras 2016, 22:11

Niinku täs oli se minivac-pumppu ( ja vanhemman DM4 -59 koko moottori ) , ei 10/60 koneeseen kuuluva mecci-pumppu....
Viimeksi muokannut jusape, 22 Marras 2016, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Marras 2016, 22:21

Miulla vois olla täyttöpropullinen sivuluukku.
Voin toimitella sen esim. Jylppyyn ristorämän varaosamyymälän tiskille joku kerta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

23 Marras 2016, 06:58

Jees, ois hieno homma. Laittele vaikka yv!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vastaa Viestiin