10/60 KKK projektia

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

27 Helmi 2013, 17:48

http://www.tractorspareparts.co.uk/nt70 ... p-579.html" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Helmi 2013, 18:04

nuffiko kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Minusta hinta ei ole kohtuuton, kun ylipäätän niitä on saatavissa, puolenkymmentävuotta takaperin kaikki myivät ei oota :!:
juu näin se on ,hajoittamot myy varmaan samankuntoisia kuin sulla itselläs on(jos yleensä on minkäänlaisia) ja tuuria jos löydät jostain ehjät/siistit...onnea etsinnöille.. :!:
Ja onneksi harrastajat ovat alkaneet panostaa näihin koneisiinsa, niin syntyy kysyntää osille, joka luo markkinoita ja taas tuotteita saatavillemme :!:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

27 Helmi 2013, 22:01

Romuttamolle meni joskus toinen nuhvin raato mistä on otettu tähän varaosaa, 10 vuotta sitten. Muuta siitä ei otettu talteen kuin vanhemman mallin (4dm) vanteet ja laatikollinen jotakin muuta palikkaa.

Olisi ollut paljon käyttöä niille osille näin jälkeenpäin ajatellen. :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

01 Maalis 2013, 20:25

Olisiko kellään antaa sille laturin kiristysraudalle mittoja tai vaikkapa lähettää kuvaa?

Täällä kotona olisi paremmat välineet näin talvella tehdä se rauta jotta saisi ensikerralla ajaa nuhvin pihalle :wink:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Maalis 2013, 09:31

Voin käydä varikolla tämän päivän aikana ottamassa kuvat ja samalla myös mitat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

02 Maalis 2013, 10:57

Paljon kiitoksia!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Maalis 2013, 12:18

Tuossapa olis kuva http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... ta+010.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarkempia mittoja: Kokonaispittuus 7,900 in, leveys 1 in, hahlon pituus 4,760 in, hahlon leveys 0.340 in, reikä 0,390 in.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

02 Maalis 2013, 13:10

Kiitoksia, muunsin senteiksi että on helpompi vääntää :)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Maalis 2013, 13:33

Sentit ja millit on brittimiehelle käsittämätön mittayksikkö.... :mrgreen: :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Maalis 2013, 15:06

ramba kirjoitti:Kiitoksia, muunsin senteiksi että on helpompi vääntää :)
Joskus olen joitakin mittoja ilmoittanut suoraan milleinä niin siintäkin on tullut sanomista, toki olis ollut helppo muuttaa tuumamitat milleiksi tikitaalisella tönärillä, yhdellä napinpainalluksella se tapahtuu :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

03 Maalis 2013, 15:18

Tulipa käytyä veljen kanssa ajelemassa niin samalla piipahdettiin mökillä.

Laturia kattelin senverran että onkohan tuo hihna niin venynyt vai vääränlainen laturi ettei oli edes kiristysvaraa yhtään, saatikka kiristysrauta mene paikalleen.

Kytkin jää pohjaan, palautuu hetken päästä tai kädellä nostamalla. Hetken kun ränkkää niin alkaa toimimaan. Kuulemma aina talven jälkeen sama homma kun käyntiin saa niin kytkin ei hetkeen toimi, pitää ränkätä edestakaisin, pamahtaa ja alkaa toimimaan. ? :shock:

Tuossa pari kuvaa kaikesta, näkyy yhdessä myös itsetehty jalkakaasu :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Maalis 2013, 15:29

Kaasupoljin on ihan nuffin suomessa tehty varuste, ei omatekoinen. Tosin näyttäisi, että astinlaudassa on ollut ykkösmallin keskolainen poljin (vain tuo vaijeri ja rippeet nivelestä jäljellä) ja sitten kakkosmallin pedaali yhdistetty vaijerikäyttöiseen vivustoon. Kun tuossa pyöreänmallisessa kaasupedaalissa on rautatangolla vivusto. On vain tainnut taittua tai kiinnitys revetä tai jotain muuta sattua joskus, koska on nuin tuolla alhaalla, sen pitäisi olla nätisti siellä jarrupoljinten alla, että ylettää. Tulee kaasu pohjassa n. 2 cm yli astinlaudan, eli ei tarvitse kuten nyt, polkea yli astinlaudan pedaalia pohjaan.

Laturi on joku automallin, jossa korvakkeet erikohdin mitä esim. lucas acr 45:ssa, ei ihmekkään, ettei kiristysraudat yletä. Tuohon ei saa alkuperäismallista rautaa sopimaan mitenkään.

Moottori näkyy olevan vanha oea2:nen, eli 4DM moottori.

24.8.1964 on valettu tuo vaihteisto. Voipi olla ensimmäisiä kymppinuffeja ajaltaan...

Kytkimessä lienee ainakin vivusto jumissa, ja kytkin voi muutenkin takerrella, kun kerta tuo kytkinkopan ja moottorin välinen tiiviste puuttuu. Oisiko kenties kytkinvivuston poikittaisakselit jumissa... kun on tuo loikkari, niin katkaisuhoitoa vaatisi...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

03 Maalis 2013, 15:40

En muista mistä olivat tuon kaasupolkimen ottaneet mutta vaijeri on joku polkupyörän ja kiinnitykset ite väsätty joskus. Laturi on Opel Asconasta :mrgreen: Niin ja tuo kaasu on nyt pohjassa koska vaijeri jäätynyt.

Onnistuisikohan tuo laturihomma yksinkertaisesti että ostaisi vain vähän lyhyemmän hihnan? Onko tuolla mitään luukkua mistä kytkintä voisi vähän sörkkiä..?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Maalis 2013, 15:43

ramba kirjoitti:En muista mistä olivat tuon kaasupolkimen ottaneet mutta vaijeri on joku polkupyörän ja kiinnitykset ite väsätty joskus. Laturi on Opel Asconasta :mrgreen: Niin ja tuo kaasu on nyt pohjassa koska vaijeri jäätynyt.

Onnistuisikohan tuo laturihomma yksinkertaisesti että ostaisi vain vähän lyhyemmän hihnan? Onko tuolla mitään luukkua mistä kytkintä voisi vähän sörkkiä..?
Kytkimen näkee tuosta lunkusta joka kuvassa tuon hieman vinossa olevan sakkakupin takana neljä ristipääpulttia auki ja jo jotain näkee.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

14 Maalis 2013, 16:00

Minkälaisella kierteellä nämä nuhvin rasvanipat on? Olisiko kuvaa laittaa kierteestä jotta osaisi koulun sekasikiö laatikosta metsästää :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vastaa Viestiin