100mm mäntä variaatiot BMC - moottoreissa

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

12 Tammi 2013, 21:48

Onko tietoa, voiko jossain tietyssä versiossa BMC - moottoreissa olla tasapäiset 100mm männät? Tuollaisia mäntiä vaan oli sattumalta tämän tänään pelastetun / hankitun lohkon vieressä. Olivat myyjällekin tulleet irrallisina jonkin korjaamon siivouksen yhteydessä.

Onko muuten mitään estettä yhdistää tuollaista -66 vuoden BMC:n kuorma-auton kuutosen lohkoa ja -78 vuoden 6/98 traktorin moottorin sylinterin kantta? Lohko tuli joka tapauksessa pelastettua ja tuli vaan mieleen tuommoinen ristisiitos, kun sellainen tallissa olisi :wink: Pitänee huomenna päivän valossa tarkastella tilannetta...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

12 Tammi 2013, 22:53

tasapää männällä tarvis olla esikammiokone :roll:
riippuu risteytysmahdollisuus kumpi lohko eli onko sylinterit 2+2+2 vaiko 3+3
jos 2+2+2 niin vois olla mahdollista 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

12 Tammi 2013, 23:51

Muotoilin ekan viestin hieman epäselvästi. Tarkoitin, että samasta paikasta, josta kuutosen lohkon ostin, oli tuollaisia uusia osia, sekä osia muihin BMC-tuotteisiin, eli ne saattaisivat olla johonkin BMC - moottoriin. Viidellä renkaalla olivat ne.

Lohko on 2+2+2 tyyppinen ja kyljessä maininta, että olisi -66 tehty. Koskakohan tuo muutos 3+3:sta jaottelusta tapahtui? Minulla ei -63:sta uudempaa varaosakirjaa ole tuollaiseen kuutoseen ja siinä ainakin tunnetaan, vain tuo vanhempi versio. Lohko näyttäisi ehjältä, myös välikannakset.
Vastaa Viestiin