OEB 5.1 kuutonen hommattu

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Velu

11 Helmi 2014, 15:40

Nyt on pumppukin paikallan. Aika suoraan näyttää passaavan vanha boschi minimecin telineeseen. Kytkimelläkin tuli ajoitus oikeaan kohtaan eli kiilaurat on samassa kohti.

Vähän ihmetytää nuo ruiskutusputket. Melkoiset pituuserot on. On kai ne englannissakin tieneet, ettei pituuseroa saa olla. Taidan soveltaa lopulliset jonkin muun moottorin sarjasta, tulee sitten ennakot kaikkiin pyttyihin samaksi.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Helmi 2014, 17:56

Ettei olis vaihettu putkia joskus,on ne ainakin neloskoneissa samanpituiset,niin kuin kuuluu ollakin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Velu

11 Helmi 2014, 19:46

Putket on varmaan dm4:sta. 50-luvulla oli ainakin joissain merkeissä eripituisia. Hyvä tietää että ainakin uudemmissa ovat samanmittaisia. Tässä tosin tarvitaan kuusi ja takimmaiseen tarvitaan vakiota pitempi putki ja se määrää loppujenkin pituuden.

Urkin putket on vähän pitkiä. Hintaa ei ole kuin vajaa kolme euroa kappaleelta. Taidan katsastaa volvon motin sopivien putkien varalta. Nyt siinä on kuitenkin väliaikaiset putket. Pitää vielä tehdä polttoaineen siirtoputket pumpulle.
Velu

17 Helmi 2014, 19:40

https://www.youtube.com/watch?v=v5Al-Gf ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Pyöriihän se
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

17 Helmi 2014, 19:43

Herkästi tärähti käyntiin :wink: Onnittelut savuista!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

17 Helmi 2014, 20:47

Komiasti jyllää woima, eikä vaadinut kevvääääämmällä mallin starttausta 8)
Velu

23 Helmi 2014, 17:38

Kyllä minä olen pitänyt olla yhtenä tavoitteena näissä omissa rassattavissa, että pitää pyöriä startilla kuin tulpaton mopo. :D

Nyt on suutinputket kaikki samaa sarjaa. Kuutosperkinsin putket löytyi sopivasti ja niistä luovalla taivuttelulla reitit löytyi. Seuraava vaihe on päästää putket irti ja vielä hienosäätää niistä turhat mutkittelut pois. Kyllä ero käynnissä kuuluu, kun vertaa vanhoihin putkiin. Kuvia asennuksista galleriassa.

Vähän houkuttaisi laittaa puhallin, mutta antaa nyt kuitenkin olla toistaiseksi vaparina. Imusarjan käytän nyt kuitenkin pois ja korjaan kannesta vuotavan kierretulpan. Samalla taidan laittaa imusarjaan liekkitulpan. Sitä kuitenkin tarvitaan kun koneita joutuu talvellakin siirtelemään ja avaimesta käyntiin - tyyli ilman kikkailuja on mieluisin.
Velu

27 Helmi 2014, 16:33

Oikaisin suutinputket ja nyt on hehkullekin paikka. Jos jollakin on tarvista tiedolle, niin hehkun kierre on 7/8NF. Sellainen tappi löytyy jokaisen talliuskottavan tallista. 8)

Mutta ei se ole niin helppoa. Käytin nyt moottorin lämpimäksi, mutta kitkua tulee edelleen reippaasti. Ei siis sovi volvon suutin tähän. Nuhvimalliset hankintaan. Samalla tuli todettua, että pakoputkesta tuli öljymäistä litkua todella paljon ja lattiallekin jäi siitä rapakko. Jospa tuo olisi palamatonta polttoainetta suuttimista. Pakokaasuissa ei ainakaan öljy haissut yhtään. Muutenhan se otattaa männät pöydälle. Huohota kone ei yhtään ja käynti on hyvä ja ottaa terhakasti kierroksia. Käyntiin lähtee melkein siitä jos startin lähellä aivastaa. :D

Kokeilen ensin oikeilla suuttimilla. Jos se ei auta, niin sitten on jcl techistä myyty väärää osaa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Helmi 2014, 23:14

Päädytäänkös täs kanssa kenties väärän paksuiseen kanspaffiin ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Velu

28 Helmi 2014, 08:16

Katsotaan, mihin tämä johtaa. Ostin kaksi pahvia, joten yksi uusi on hyllyssä. Sitähän voisi vähän mittailla.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Helmi 2014, 11:45

Eipä tullu mittailtua sitä sun alkuperäistä, ja on jo taas matkalla postissa muualle, kaverinaan pari muuta tiivistettä.....


Jos jollakulla on 2+2+2 mallinen kuutosen tiippari, mielellään otetaan mittaltavaksi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Velu

10 Maalis 2014, 07:59

Melkolailla kitkusi volvon kärjillä. Nyt pistin Bosion bdll150s 685. Olipa kyllä nopea vaihtaa. Huomaa tuon laatueron kyllä testatessa - nakkasin vain kärjet paikalleen ja kaikki toimi heti täydellisesti. Ei saanut kusemaan vaikka olisi yrittänyt. Paineet pistin siihen 180 bariin. Siitäpä ne asettuvat ohjearvoa kohti.

Hintaa oli noin kympin enemmän kuin seveneillä.

Jospa tuo alkaisi tuosta toimia. Ei oikein hyvälle vaikuta, kun pakoputkesta sitä öljyä valuu. Ei ole kyllä ikinä mikään tehnyt tuota uusilla osilla.pitää vielä käyttää ja vaikka odottaa siihen että pääsee joskus kuormittamaan, jos se sillä tokenee. Muussa tapauksessa pitää JCL Techin moottorin osat laittaa pannaan.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

10 Maalis 2014, 09:50

Putket voi olla hoonattu vähän turhan karkeiksi,silottuvat ajan kanssa ja öljynkulutus loppuu.
Tätä on ollut näissä tarvikeputkissa ennenkin,naapurissa oli ennen kutosleukku,se teki konerempan jälkeen samaa vähän aikaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Velu

10 Maalis 2014, 19:07

Aika hurjaa on tuon öljyn tulo.


https://www.youtube.com/watch?v=EysMsrQ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Eipä hätäillä. Luulisi helmarenkaalliset männät oppivan kaapimaan oljyn pois. Pistetään kone nuhviin ja annetaan vähän sille selkään. Jos ei sillä lopu, niin sitten se on otettava uudet männät kouraan ja alettava ihmettelemään niitä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Maalis 2014, 20:18

Kylläpäs joo ruiskiikin öljyy, hiukkan turhan reippaan puoleisesti...... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin