Projekti: KKK 460:n

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

22 Touko 2012, 20:50

Selasimpa tuossa joskus kuvablogiin laittamiani kuvia joutessani :)
Paljon on nuhvi kehittyny alkutilanteestaan http://kuvablogi.com/nayta/720789/" onclick="window.open(this.href);return false;
startilla se sillon lavetille hangattiin ja nyt mitä parhaimmassa kunnossa ja vielä loikkarinkin on mokoma saanu kytkimen taakse :)
Kyllähän vaan oli tämäkin reissu ellen paremmin sanos :lol: :lol:
Nuffi= King of the road
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Elo 2012, 14:48

Otin ja aloin remppaamaan lootaa koneesta. Pieni napsutus nelosella on kuulunut jo kotvasen, ja kevättöiden yhteydessä alkoi sitten hylkimään vaihdetta pois päältä. Syyllinen on oireen takia jo heti keskilaakeri, joka saa aikaan ko. ilmiön. Nyt vain oli käynyt isompi homma, kun alkuperäinen laakeri on kertaalleen vaihdettu, ja kuulahäkin materiaali vaihtunut messingistä rautaiseen. No tämä oli sitten katkennut, ja mennyt hampaiden väliin aiheuttaen korroosiota :(

Varaosavaihteistoa aloin purkamaan, josta löytyi hyväkuntoiset rattaat tuohon.

Loikkarikone vain vaatii nyt hieman lisätöitä, ai miten helppo olisi tuo koko vaihtohomma jos loikkaria ei olisi :!:

Koetan saada samalla tästä koosteen syksyn jäsenlehteen raporttimuodossa. Nuhvin lootan taitaa ainut selkeästi rikkoutuva komponentti olla tuo keskilaakeri, ja sen vaihtotyö lienee tarpeellinen selventää jäsenillemme, jos samaa ongelmaa heilläkin ilmenee, on ohjeet miten remppa suoritetaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Velu

06 Elo 2012, 19:01

Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

06 Elo 2012, 20:41

Velu kirjoitti:Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.
Kyllä se keskilaakeri oli minultakin mennyt jo kun ostin koneen.
Aina kun veto loppui, niin vaihdelaatikosta kuului lonksaus :?:
Hinta oli tosiaan uudella noin 500€, mutta ostin toisen vehkeen ja varaosiksi sain toisen vaihdelaatikon ja se on nyt paikallaan.
Loikkarissa se on tosiaan mukava vaihtaa ( katkaisu hoitoa se vaatiipi :oops: )
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

06 Elo 2012, 22:50

Sama keskilaakeri se leukkussakin loppuu ,vaikka on järeämpi kuin nuffin.

Leukkussa riittää kun ronkat otta pois ja tasauspyörästön ,eli ei tarvi kytkimen puolta purkaa,
ainakaan kartano mallissa.
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

07 Elo 2012, 10:10

Ihmettelenpä minä vain että miksi loikkarinuffi pitäisi katkaista tuon laakerivaihdon takia. Keskilaakerirempan olen kahdesti tehnyt normaali viitoslootaan ja siihen ei tarvitse purkaa kuin ronkat ja reppu pois sekä lautaspyörä tasauspyörästöineen. Pienen kartiopyörän akselin saa sitten purettua taaksepäin peräkoteloon, eikä ymmärtääkseni kertoja tee tätä sen hankalammaksi. Rempoista on tosin toistakymmentä vuotta aikaa että olenko jonkun jipon unohtanut mutta näin muistaisin. Oikaiskaa jos jollakulla on asiasta varmaa faktaa. 8)
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Elo 2012, 12:36

Samalla vaihdan ratasparin, jossa osallisena on 4 ja 5 vaihteen siirtohammaspyörä, eli ala-akseliakin purattaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Marras 2013, 11:05

Kuvablogi nurin, niin antsan linkki ei toimi.

Behvöör:
Liitteet
nuffi1.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Marras 2013, 11:05

ant nöw
Liitteet
överumit2.jpg
överumit2.jpg (44.39 KiB) Katsottu 12317 kertaa
kylvö.jpg
kylvö.jpg (36.39 KiB) Katsottu 12317 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Marras 2013, 13:15

Kuvat tästä projektista löytyy nyt täältä:

http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... ffield-460" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
N70106
Vitos -nuffisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 18:45
Konekalustoani: Nuffi 460+kkk, Valmet 702
NLCF r.y jäsen Nro: 453
Paikkakunta: Valkeakoski

04 Joulu 2013, 10:08

Hieno oli projektikuvia katsella.Mulla on just saman ikänen ja vaatis läpikäyntiä moottorin osalta.
eikä toi maalauskaan pahasta olisi.

Kyllä siitä komee tuli!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Tammi 2014, 18:57

Pumpun vaihdon yhteydessä tuli otettua koko hydraulic unit käsittelyyn. Purin ja kunnostin työntövarsitunnustelun elukan, jonka pölysuoja nyt odottaa oikeantyylisiä letkunkiristimiä ja bellevillepakan antamat viitteet huollon tarpeesta ovat nyt pöydällä.

Bellevillepakasta kaikki jouset ovat halkeamia täynnä ja yksi räjähtänyt.

Kun nostoteho ja nopeus nousee pitää jokapaikan olla tikissään.
Liitteet
bellew.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin