Selasimpa tuossa joskus kuvablogiin laittamiani kuvia joutessani
Paljon on nuhvi kehittyny alkutilanteestaan http://kuvablogi.com/nayta/720789/" onclick="window.open(this.href);return false;
startilla se sillon lavetille hangattiin ja nyt mitä parhaimmassa kunnossa ja vielä loikkarinkin on mokoma saanu kytkimen taakse
Kyllähän vaan oli tämäkin reissu ellen paremmin sanos
Projekti: KKK 460:n
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Otin ja aloin remppaamaan lootaa koneesta. Pieni napsutus nelosella on kuulunut jo kotvasen, ja kevättöiden yhteydessä alkoi sitten hylkimään vaihdetta pois päältä. Syyllinen on oireen takia jo heti keskilaakeri, joka saa aikaan ko. ilmiön. Nyt vain oli käynyt isompi homma, kun alkuperäinen laakeri on kertaalleen vaihdettu, ja kuulahäkin materiaali vaihtunut messingistä rautaiseen. No tämä oli sitten katkennut, ja mennyt hampaiden väliin aiheuttaen korroosiota
Varaosavaihteistoa aloin purkamaan, josta löytyi hyväkuntoiset rattaat tuohon.
Loikkarikone vain vaatii nyt hieman lisätöitä, ai miten helppo olisi tuo koko vaihtohomma jos loikkaria ei olisi
Koetan saada samalla tästä koosteen syksyn jäsenlehteen raporttimuodossa. Nuhvin lootan taitaa ainut selkeästi rikkoutuva komponentti olla tuo keskilaakeri, ja sen vaihtotyö lienee tarpeellinen selventää jäsenillemme, jos samaa ongelmaa heilläkin ilmenee, on ohjeet miten remppa suoritetaan.
Varaosavaihteistoa aloin purkamaan, josta löytyi hyväkuntoiset rattaat tuohon.
Loikkarikone vain vaatii nyt hieman lisätöitä, ai miten helppo olisi tuo koko vaihtohomma jos loikkaria ei olisi
Koetan saada samalla tästä koosteen syksyn jäsenlehteen raporttimuodossa. Nuhvin lootan taitaa ainut selkeästi rikkoutuva komponentti olla tuo keskilaakeri, ja sen vaihtotyö lienee tarpeellinen selventää jäsenillemme, jos samaa ongelmaa heilläkin ilmenee, on ohjeet miten remppa suoritetaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kyllä se keskilaakeri oli minultakin mennyt jo kun ostin koneen.Velu kirjoitti:Onkos tämä keskilaakeri nyt juuri se murikka-akselin laakeri joka välistyessään päästää akselin liikkumaan päittäin? Minullakin liikkuu huomattavasti joten aukoa pitäisi jossain vaiheessa.
Aina kun veto loppui, niin vaihdelaatikosta kuului lonksaus
Hinta oli tosiaan uudella noin 500€, mutta ostin toisen vehkeen ja varaosiksi sain toisen vaihdelaatikon ja se on nyt paikallaan.
Loikkarissa se on tosiaan mukava vaihtaa ( katkaisu hoitoa se vaatiipi )
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Sama keskilaakeri se leukkussakin loppuu ,vaikka on järeämpi kuin nuffin.
Leukkussa riittää kun ronkat otta pois ja tasauspyörästön ,eli ei tarvi kytkimen puolta purkaa,
ainakaan kartano mallissa.
Leukkussa riittää kun ronkat otta pois ja tasauspyörästön ,eli ei tarvi kytkimen puolta purkaa,
ainakaan kartano mallissa.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Ihmettelenpä minä vain että miksi loikkarinuffi pitäisi katkaista tuon laakerivaihdon takia. Keskilaakerirempan olen kahdesti tehnyt normaali viitoslootaan ja siihen ei tarvitse purkaa kuin ronkat ja reppu pois sekä lautaspyörä tasauspyörästöineen. Pienen kartiopyörän akselin saa sitten purettua taaksepäin peräkoteloon, eikä ymmärtääkseni kertoja tee tätä sen hankalammaksi. Rempoista on tosin toistakymmentä vuotta aikaa että olenko jonkun jipon unohtanut mutta näin muistaisin. Oikaiskaa jos jollakulla on asiasta varmaa faktaa.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Samalla vaihdan ratasparin, jossa osallisena on 4 ja 5 vaihteen siirtohammaspyörä, eli ala-akseliakin purattaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
ant nöw
- Liitteet
-
- överumit2.jpg (44.39 KiB) Katsottu 12317 kertaa
-
- kylvö.jpg (36.39 KiB) Katsottu 12317 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuvat tästä projektista löytyy nyt täältä:
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... ffield-460" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... ffield-460" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 18:45
- Konekalustoani: Nuffi 460+kkk, Valmet 702
- NLCF r.y jäsen Nro: 453
- Paikkakunta: Valkeakoski
Hieno oli projektikuvia katsella.Mulla on just saman ikänen ja vaatis läpikäyntiä moottorin osalta.
eikä toi maalauskaan pahasta olisi.
Kyllä siitä komee tuli!
eikä toi maalauskaan pahasta olisi.
Kyllä siitä komee tuli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pumpun vaihdon yhteydessä tuli otettua koko hydraulic unit käsittelyyn. Purin ja kunnostin työntövarsitunnustelun elukan, jonka pölysuoja nyt odottaa oikeantyylisiä letkunkiristimiä ja bellevillepakan antamat viitteet huollon tarpeesta ovat nyt pöydällä.
Bellevillepakasta kaikki jouset ovat halkeamia täynnä ja yksi räjähtänyt.
Kun nostoteho ja nopeus nousee pitää jokapaikan olla tikissään.
Bellevillepakasta kaikki jouset ovat halkeamia täynnä ja yksi räjähtänyt.
Kun nostoteho ja nopeus nousee pitää jokapaikan olla tikissään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.