Projekti: KKK 460:n

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Marras 2011, 18:43

Hommaa jostakin otsamallin kamera, sellainen mitä mäkimiehet ja mutkamäen laskijat, myös naiset käyttävät, esitellessään mäkeä / rataa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

21 Marras 2011, 00:38

itellä tommonen
http://shop.mamasan.fi/product/show/1/d ... 70-stealth" onclick="window.open(this.href);return false;
näkyy hinta tulleen alespäin ja varustelu parantuneen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Maalis 2012, 14:42

460:stä otettu jarrut auki. Pinnat kuluneet hieman eritahtiin ja toinen rumpu oli irti. Vasta sen kiristin, viime kesänä. Näkyi mutteri antautuneen. Samalla oli hakannut rummun tiivistepinnan, joka tulee laakeria vastaan, ruvelle. Rummut vein sorvarille, joka sorvaa tiivistepinnat kuntoon ja oikaisee samalla rumpujen kitkapinnat. Olisikohan mitään haittaa käyttää isoa kuparitiivisteprikkaa tuossa välissä?

Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.

Vetokoukkuun lupasi nuutu tehdä maatalousvetolaite-sovelluksen, jotta saan vetää keväällä tuota hinattavaa kylvölannoitinta tällä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

28 Maalis 2012, 15:02

Nappaa nyt samalla se vetokoukku irti, nosta takahutlariis ja vaikka pistäyvyt lumpiolammella kaffella niin piäsen sitten sitä sovellusta tekemään. Omassa nuhvissa on koukku mallia kyläseppä- Helvetin Dukeva eikä varmaankaan käy suorilla siun nuhviin jos niillä mitoilla tehdään :D
Nuffi= King of the road
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Huhti 2012, 20:38

Neljä vuotta kesti motonetistä ostettu ryyppyvaijeri nuffin pysäytinvaijerina. Avomallissa näkyy ruostuvan, ja muovikuori oli myös halkeillut saattaen sisään vettä. Aika jännä juttu oli, että pois otettu vaijeri, sitä roskiin taitellessa, katkesi ulkokuoreltaan (muovitettu metallispiraali) helposti. Aika hapannu oli jo siis.

Keväthuoltoon kuuluu suodattimien vaihto sekä moottoriöljynvaihto moottoriin, ilmansuodattimeen ja ruiskutuspumppuun.

Etuvaloille vedän uudet suojaputket ja piuhat, entiset tuli tehtyä vähän huonosti kiireessä pari kesää takaperin :oops:

Jospa sillä taasen sitten kuruuttelee ilman isompia... Johan nuo tiet sulahtavan näyttävät, että pääsee mopoautoja härnäämään :twisted:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Huhti 2012, 20:22

Pitää näkkyy tankki irroittaa, vuotaa ryökäle etukiinnitystassunsa alta hieman.

Jarrurummut ovat vielä sorvarilla, pitää huomenna kysellä vähän mitä niille kuuluu. Jarrukilvestä pitää alemmat kengän kiinnittimet täytehitsata, nähtävästi tasopinta on ollut noissa tasainen, eikä viettävä kuten nyt näyttää olevan.

Jarruhihnat niittasin uudet ja niiden alle 0,5 mm messinkisen mellapellin (ohkolevynä ja rakotulkkipeltinäkin tunnettu) jos ottaisivat paremmin kuluneessa rummussa. Katotaan toimiiko tämä tehostavasti jarrujen toimintaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

15 Huhti 2012, 20:53

Nuffieldmaster kirjoitti: Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
Onkohan tämä samaa tavaraa kuin IKH:n startit?
http://www.hata-autosahko.com/product/5 ... i-nuffield
näytti olevan myös muiden traktoreiden startteja myytävänä mm valmet/zetor ja sitten ainakin Ferguson ja DB ja aika etuusia
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Huhti 2012, 21:05

PetriH kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti: Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
Onkohan tämä samaa tavaraa kuin IKH:n startit?
http://www.hata-autosahko.com/product/5 ... i-nuffield
näytti olevan myös muiden traktoreiden startteja myytävänä mm valmet/zetor ja sitten ainakin Ferguson ja DB ja aika etuusia
o
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Huhti 2012, 18:26

Kevätsavut otettu :mrgreen:

Laakista käyntiin, eka puristuksen yli ja tasainen bmc koneen hyrske täytti varaston. Ihan ihmettelin, kun talven kuitenkin seissyt, polttoaine järjestelmän ilmasin vain niin, että muutamalla pumppauksella alkoi lorina tankista kuulumaan. Pienen säilytystupsauksen päästi, mutta ulosajaessa ei erottanut putken päästä kuin lämpöväreilystä, että kävikö kone vai ei.

Jarrut toimivat nyt kyllä nätisti, asfaltilla renkaat lukkoon varpaanpäällä painamalla. Ja pitävät myös mäessä takaperin!

Olipa taas mukavata nostaa pitkä vipu ylös ja viihdyttää itseä kuivan asfaltin rullatessa alle ja kevätilman vilvoitellessa poskia 8)

Heitin lenkin kirkolla, tankkasin ja tarkastin rengaspaineet. Ah, kyllä taas kelpaa turuutella :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Touko 2012, 13:19

Tämmösen se nuutu taiko:

50 ha pitäisi nuffilla ja tumella kylvää kevään aikaan :roll: Nyt ei kanna oikein nurmetkaan vielä, viimevuonna 15 pv oli kaurat maassa.
Liitteet
vetolaete.png
vetolaete.png (479.9 KiB) Katsottu 12129 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Touko 2012, 16:17

Asiallista työtä,ja nuhviin helppo vaihtaa kun vaan ketjujen alapään pultit hyvässsä rasvassa,tokihan tuohon voi laittaa omatkin ketjut valmiiksi niin vielä helpottuu :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

14 Touko 2012, 21:07

Väitän kyllä että sen kylvökoneelle parempi paikka on vetovarsissa, mutta odotan mielenkiinnolla miten toi systeemi toimii. Itse olen jo 40ha saman näköstä konetta kiskonu tälle keväälle ja välillä tulee kyllä tarve nostaa koneen etupäätä korkeemmalle että menee isoimmista möykyistä ylitte.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

14 Touko 2012, 21:24

Onko nuffieldmasterin peltopinta-ala laajentunu nuin hurjasti?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Touko 2012, 19:44

Ei,

itellä nyt 20 ha, nurmikylvöjä urakointina n. 28 ha, viljaa 18 ha ja nyt tuli uusi paikka jonne n. 20 ha pitäisi kylvää tälle keväälle. Huomenna koetellaan.

Nuhvin vetovarsissa ei pidä pirukaan konetta, tuli huomattua pajalle tumea viedessä... jos olisi asennonsäätö niin ehkä sitten...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

17 Touko 2012, 14:21

Meilläki on tuommonen kevythinattava tume, se on sitä vanhempaa mallia. 272 leukulla ois tarkotus kylyvää.
Vastaa Viestiin