Projekti: KKK 460:n
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Hommaa jostakin otsamallin kamera, sellainen mitä mäkimiehet ja mutkamäen laskijat, myös naiset käyttävät, esitellessään mäkeä / rataa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
itellä tommonen
http://shop.mamasan.fi/product/show/1/d ... 70-stealth" onclick="window.open(this.href);return false;
näkyy hinta tulleen alespäin ja varustelu parantuneen
http://shop.mamasan.fi/product/show/1/d ... 70-stealth" onclick="window.open(this.href);return false;
näkyy hinta tulleen alespäin ja varustelu parantuneen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
460:stä otettu jarrut auki. Pinnat kuluneet hieman eritahtiin ja toinen rumpu oli irti. Vasta sen kiristin, viime kesänä. Näkyi mutteri antautuneen. Samalla oli hakannut rummun tiivistepinnan, joka tulee laakeria vastaan, ruvelle. Rummut vein sorvarille, joka sorvaa tiivistepinnat kuntoon ja oikaisee samalla rumpujen kitkapinnat. Olisikohan mitään haittaa käyttää isoa kuparitiivisteprikkaa tuossa välissä?
Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
Vetokoukkuun lupasi nuutu tehdä maatalousvetolaite-sovelluksen, jotta saan vetää keväällä tuota hinattavaa kylvölannoitinta tällä.
Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
Vetokoukkuun lupasi nuutu tehdä maatalousvetolaite-sovelluksen, jotta saan vetää keväällä tuota hinattavaa kylvölannoitinta tällä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nappaa nyt samalla se vetokoukku irti, nosta takahutlariis ja vaikka pistäyvyt lumpiolammella kaffella niin piäsen sitten sitä sovellusta tekemään. Omassa nuhvissa on koukku mallia kyläseppä- Helvetin Dukeva eikä varmaankaan käy suorilla siun nuhviin jos niillä mitoilla tehdään
Nuffi= King of the road
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Neljä vuotta kesti motonetistä ostettu ryyppyvaijeri nuffin pysäytinvaijerina. Avomallissa näkyy ruostuvan, ja muovikuori oli myös halkeillut saattaen sisään vettä. Aika jännä juttu oli, että pois otettu vaijeri, sitä roskiin taitellessa, katkesi ulkokuoreltaan (muovitettu metallispiraali) helposti. Aika hapannu oli jo siis.
Keväthuoltoon kuuluu suodattimien vaihto sekä moottoriöljynvaihto moottoriin, ilmansuodattimeen ja ruiskutuspumppuun.
Etuvaloille vedän uudet suojaputket ja piuhat, entiset tuli tehtyä vähän huonosti kiireessä pari kesää takaperin
Jospa sillä taasen sitten kuruuttelee ilman isompia... Johan nuo tiet sulahtavan näyttävät, että pääsee mopoautoja härnäämään
Keväthuoltoon kuuluu suodattimien vaihto sekä moottoriöljynvaihto moottoriin, ilmansuodattimeen ja ruiskutuspumppuun.
Etuvaloille vedän uudet suojaputket ja piuhat, entiset tuli tehtyä vähän huonosti kiireessä pari kesää takaperin
Jospa sillä taasen sitten kuruuttelee ilman isompia... Johan nuo tiet sulahtavan näyttävät, että pääsee mopoautoja härnäämään
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitää näkkyy tankki irroittaa, vuotaa ryökäle etukiinnitystassunsa alta hieman.
Jarrurummut ovat vielä sorvarilla, pitää huomenna kysellä vähän mitä niille kuuluu. Jarrukilvestä pitää alemmat kengän kiinnittimet täytehitsata, nähtävästi tasopinta on ollut noissa tasainen, eikä viettävä kuten nyt näyttää olevan.
Jarruhihnat niittasin uudet ja niiden alle 0,5 mm messinkisen mellapellin (ohkolevynä ja rakotulkkipeltinäkin tunnettu) jos ottaisivat paremmin kuluneessa rummussa. Katotaan toimiiko tämä tehostavasti jarrujen toimintaan.
Jarrurummut ovat vielä sorvarilla, pitää huomenna kysellä vähän mitä niille kuuluu. Jarrukilvestä pitää alemmat kengän kiinnittimet täytehitsata, nähtävästi tasopinta on ollut noissa tasainen, eikä viettävä kuten nyt näyttää olevan.
Jarruhihnat niittasin uudet ja niiden alle 0,5 mm messinkisen mellapellin (ohkolevynä ja rakotulkkipeltinäkin tunnettu) jos ottaisivat paremmin kuluneessa rummussa. Katotaan toimiiko tämä tehostavasti jarrujen toimintaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Onkohan tämä samaa tavaraa kuin IKH:n startit?Nuffieldmaster kirjoitti: Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
http://www.hata-autosahko.com/product/5 ... i-nuffield
näytti olevan myös muiden traktoreiden startteja myytävänä mm valmet/zetor ja sitten ainakin Ferguson ja DB ja aika etuusia
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
oPetriH kirjoitti:Onkohan tämä samaa tavaraa kuin IKH:n startit?Nuffieldmaster kirjoitti: Startti tuossa oireili viime kesän, ei jaksanut enää startata kunnolla. Jos tuo ei ekapuristuksesta olisi käyntiin lähtevä, niin ei olisi viime kesää enää ajeltu. Käytin sen 2007 sähköampilla huollossa, joten pelasi sen 4 vuotta. Ostin, valitettavasti sortuen, IKH kamaan. Katsotaan nyt miten kestää, tuohon kun tulee starttauksia reilusti normaalia harrastetraktoria enempi. Valmutin startista huonot kokemukset, ko. liikkeestä ostettuna. No ei se maksanut kuin muutaman euron päälle 180 €.
http://www.hata-autosahko.com/product/5 ... i-nuffield
näytti olevan myös muiden traktoreiden startteja myytävänä mm valmet/zetor ja sitten ainakin Ferguson ja DB ja aika etuusia
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kevätsavut otettu
Laakista käyntiin, eka puristuksen yli ja tasainen bmc koneen hyrske täytti varaston. Ihan ihmettelin, kun talven kuitenkin seissyt, polttoaine järjestelmän ilmasin vain niin, että muutamalla pumppauksella alkoi lorina tankista kuulumaan. Pienen säilytystupsauksen päästi, mutta ulosajaessa ei erottanut putken päästä kuin lämpöväreilystä, että kävikö kone vai ei.
Jarrut toimivat nyt kyllä nätisti, asfaltilla renkaat lukkoon varpaanpäällä painamalla. Ja pitävät myös mäessä takaperin!
Olipa taas mukavata nostaa pitkä vipu ylös ja viihdyttää itseä kuivan asfaltin rullatessa alle ja kevätilman vilvoitellessa poskia
Heitin lenkin kirkolla, tankkasin ja tarkastin rengaspaineet. Ah, kyllä taas kelpaa turuutella
Laakista käyntiin, eka puristuksen yli ja tasainen bmc koneen hyrske täytti varaston. Ihan ihmettelin, kun talven kuitenkin seissyt, polttoaine järjestelmän ilmasin vain niin, että muutamalla pumppauksella alkoi lorina tankista kuulumaan. Pienen säilytystupsauksen päästi, mutta ulosajaessa ei erottanut putken päästä kuin lämpöväreilystä, että kävikö kone vai ei.
Jarrut toimivat nyt kyllä nätisti, asfaltilla renkaat lukkoon varpaanpäällä painamalla. Ja pitävät myös mäessä takaperin!
Olipa taas mukavata nostaa pitkä vipu ylös ja viihdyttää itseä kuivan asfaltin rullatessa alle ja kevätilman vilvoitellessa poskia
Heitin lenkin kirkolla, tankkasin ja tarkastin rengaspaineet. Ah, kyllä taas kelpaa turuutella
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tämmösen se nuutu taiko:
50 ha pitäisi nuffilla ja tumella kylvää kevään aikaan Nyt ei kanna oikein nurmetkaan vielä, viimevuonna 15 pv oli kaurat maassa.
50 ha pitäisi nuffilla ja tumella kylvää kevään aikaan Nyt ei kanna oikein nurmetkaan vielä, viimevuonna 15 pv oli kaurat maassa.
- Liitteet
-
- vetolaete.png (479.9 KiB) Katsottu 12129 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Asiallista työtä,ja nuhviin helppo vaihtaa kun vaan ketjujen alapään pultit hyvässsä rasvassa,tokihan tuohon voi laittaa omatkin ketjut valmiiksi niin vielä helpottuu
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Väitän kyllä että sen kylvökoneelle parempi paikka on vetovarsissa, mutta odotan mielenkiinnolla miten toi systeemi toimii. Itse olen jo 40ha saman näköstä konetta kiskonu tälle keväälle ja välillä tulee kyllä tarve nostaa koneen etupäätä korkeemmalle että menee isoimmista möykyistä ylitte.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei,
itellä nyt 20 ha, nurmikylvöjä urakointina n. 28 ha, viljaa 18 ha ja nyt tuli uusi paikka jonne n. 20 ha pitäisi kylvää tälle keväälle. Huomenna koetellaan.
Nuhvin vetovarsissa ei pidä pirukaan konetta, tuli huomattua pajalle tumea viedessä... jos olisi asennonsäätö niin ehkä sitten...
itellä nyt 20 ha, nurmikylvöjä urakointina n. 28 ha, viljaa 18 ha ja nyt tuli uusi paikka jonne n. 20 ha pitäisi kylvää tälle keväälle. Huomenna koetellaan.
Nuhvin vetovarsissa ei pidä pirukaan konetta, tuli huomattua pajalle tumea viedessä... jos olisi asennonsäätö niin ehkä sitten...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.