Projekti: KKK 460:n

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Huhti 2009, 21:18

Etuvalojen sähköt kytketty, samoin mittaritaulun valo. Toimii
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Huhti 2009, 08:44

Mistä tilasit tuon alkuperäisen pakoputken ja minkä hintainen :?: Minulla on 58:ssa alkuperäinen ja kyllä on miellyttävämpi ääni kuin 61:ssä jossa on IKH:n 35:sen ferkun putki :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Huhti 2009, 18:50

kari t kirjoitti:Mistä tilasit tuon alkuperäisen pakoputken ja minkä hintainen :?: Minulla on 58:ssa alkuperäinen ja kyllä on miellyttävämpi ääni kuin 61:ssä jossa on IKH:n 35:sen ferkun putki :wink:
Verhon Jussilta, keltäpä muultakaan :wink:
Hinta taitaa olla 55 - 60 € pintaan, eli ei verrattuna niihin IKH:n nopeasti hapantuviin kovin kallis. Valmetissa kesti sellainen 4 vuotta, se materiaali niissä IKH putkissa on todella ohutta
:!:

Tänään ajettu nuhvilla noin 50 - 60 km. Mukavasti matka taittuu :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

26 Huhti 2009, 19:15

Mitä noihin IKH:n pakoputkiin tulee niin ei kyllä oikein hyvää sanottavaa ole :? .Työpaikan kaivinkoneeseen laitettiin uusi IKH:n pakoputki eikä kauaa mennyt kun murtui poikki alaosastaan.Oli niin ohutta peltiä ettei mitään rajaa.Sitten hommattiin parempilaatuinen pakoputki ja hienosti on kestänyt.Olisi tullut halvemmaksi kerralla ostaa kunnon äänenvaimennin :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

26 Huhti 2009, 22:24

Nuffieldmaster kirjoitti:
_Leyland_ kirjoitti:suora rosteri putkeksi nii ei pitäs enää ahistaa 8) :lol:
Nyt putkena oli rokkaputken pätkä taivutettuna sivulle, mutta se vaihtuu heti kun vain posti tuo alkuperäisen tilaan. Kyllä nuhvissa pitää alkuperäinen pakoputki olla, ei siitä koneesta muuten kuulu "Nufnufnuf" :D
ja sitten kun sen mehupillin heivaa hitoille siittä pakosarjasta niin lakkaa nuhvi kuulostamasta rattorilta.. lähinnä tulee mieleen nelireikänen autonkone.. ja tosiaan alkaa maisema vaihtumaan (olettaen että hupiruuvilla on käyty) :wink:
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Huhti 2009, 19:29

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

29 Huhti 2009, 22:53

Mahtaa olla upea näky tienpäällä, kun isoveli vetää pikkuveljeä trailerilla :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

04 Touko 2009, 15:50

Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:

http://kuvablogi.com/nayta/1875491/

http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Touko 2009, 16:02

automies560 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:

http://kuvablogi.com/nayta/1875491/

http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Oli kiinni kolmosen perärepussa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Touko 2009, 18:34

Nuhvetilla on nyt ajettu tieajoa noin 400 - 450 km, hyvin tuntuu pelaavan vaikka öljyvuotoja vielä pieniä on havaittavissa. Sivuvalot lokasuojan päällä tuntuivat ottaneen itseensä, olisikohan hylkimisoireita kun nuhviin laitetaan majorin valot :oops: Tärinä irroittanut lasinpitimen...

No loppuviikosta tulee noin 150 km lisää mittariin kunhan käväisen hakemassa pöyhimen Tohmajärveltä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

05 Touko 2009, 21:07

Nuffieldmaster kirjoitti:
automies560 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:

http://kuvablogi.com/nayta/1875491/

http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Oli kiinni kolmosen perärepussa.
No kerrotko että millatavoin kiinnitit sen sinne peräreppuun, et kai sentään rautalangalla?
Tuntuu vaan siltä että ei ole kovin hyvää paikkaa sille kolmiolle olemassa siinä peräpäässä ja kuitenkin se pitäisi siellä olla tiellä ajettaessa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Touko 2009, 21:09

automies560 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:
automies560 kirjoitti: Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Oli kiinni kolmosen perärepussa.
No kerrotko että millatavoin kiinnitit sen sinne peräreppuun, et kai sentään rautalangalla?
Tuntuu vaan siltä että ei ole kovin hyvää paikkaa sille kolmiolle olemassa siinä peräpäässä ja kuitenkin se pitäisi siellä olla tiellä ajettaessa.
Aa, juu hätäsesti unehtu.

Oli kiinni siinä työkalulaatikon kiinnitysruuvin paikalla, mikä on siinä lukitustapin takana se kierre. Sellanen L -rauta toisinpäin ja siinä kiinni. Yhdellä ruuvilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Kesä 2009, 17:02

Tänään sitten valmisteltu nuffia tuonne perinnepäiville.

Asensin töötin, hitaan ajoneuvon kolmion ja korjasin hydrauliikan vian. Oli vikana se, että jouset olivat väärinpäin. Ts. matalapainehydrauliikan jousi korkeapainepuolella ja toisinpäin. Oireenahan oli, että vivut pistävät pirusti vastaan, ja nostovoimaa ei löytynyt. On muuten kipakkaliikkeinen nostolaite kertoja päällä tyhjäkäynnilläkin, helpottaa tasaisen kyntöpäisteen tekoa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

04 Kesä 2009, 22:14

vois olla fiksuu pitää pumppu pois päältä kertoja nopealla,
3000rpm ei välttämättä tee hyvää 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Marras 2011, 18:16

Joku voisi kertoa mistä saisi kunnon kameran ja telineen noita tieajelujen kuvausta varten. Ärsyttää kuvata ja varsinkin julkaista paskaa tärisevää matskua, mutta kun en kykene parempaan :cry:

Tässä ylös vaihtoa 1:stä ->loikkarin 5 pykälään tienpäällä viime kesänä:

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin