Täytyy sanoa, että en osaa sanoa. kattellaan... josko se kerkeäisiahven kirjoitti:mites maester kääpikö kello liijan noppeesti ja valamistuuko vapuks niin kun unissa kuvitelit.vaekka liijankn kommeelta näättää eehän tuolla jka kelillä voe varmaan ajjookaa.
Projekti: KKK 460:n
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään asennettu pikkuosia paikoilleen, syylärin ropelin suojan maalasin, muun syylärin jätin maalaamatta, se kun oli vielä hyvässä maalissa. Kun maali kuivui asensin myös syylärin kohdilleen. Alle asensin uudet vetreät värinänvaimennuskumit. Kyllä kelpaa syylärin nyt nokalla köllötellä
Sähköt olisivat valmiit valoja ja tööttiä vaille. Etuparkit ovat, mutta takakissansilmän runko ei ole vieläkään saapunut tänne
Etuvalotkin ovat valmiina, mutta putket letkuille puuttuvat.
Maalasin tänään myös "asennusrikamia" pulttien kannoista, ynnä muista kolahduksesta tms. johtuneista maalin ratkeamista. Tuoreeltaan kun maalaa niin ei kyllä eroa näe. Samalla maalasin myös sumulla yltämättömät kohteet. Hieno "puuteri"pensseli toimii melko hyvin. Alle 30 cm päästä ei erota onko ruiskun vai pensselin jälki.
Sähköt olisivat valmiit valoja ja tööttiä vaille. Etuparkit ovat, mutta takakissansilmän runko ei ole vieläkään saapunut tänne
Etuvalotkin ovat valmiina, mutta putket letkuille puuttuvat.
Maalasin tänään myös "asennusrikamia" pulttien kannoista, ynnä muista kolahduksesta tms. johtuneista maalin ratkeamista. Tuoreeltaan kun maalaa niin ei kyllä eroa näe. Samalla maalasin myös sumulla yltämättömät kohteet. Hieno "puuteri"pensseli toimii melko hyvin. Alle 30 cm päästä ei erota onko ruiskun vai pensselin jälki.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten kumit paikoillaan ja traktori pudotettu omille tassuilleen.
Vetokoukun, maskin, konepellin sekä loput vesiletkut asentelin tänään.
Jossain se oli se N -kromimerkkikin keulaan, kun vain muistaisi missä
Konepellissä on muutama isompi asettumisongelma keulassa, mutta sille ei voi mitään. Olisiko ollut peltisepässä vikaa
http://kuvablogi.com/nayta/1851815/
Vetokoukun, maskin, konepellin sekä loput vesiletkut asentelin tänään.
Jossain se oli se N -kromimerkkikin keulaan, kun vain muistaisi missä
Konepellissä on muutama isompi asettumisongelma keulassa, mutta sille ei voi mitään. Olisiko ollut peltisepässä vikaa
http://kuvablogi.com/nayta/1851815/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
on vähän yks värinen tuohon keulaan voes mualata kevennyksen
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei MISSÄÄN nimessäahven kirjoitti:on vähän yks värinen tuohon keulaan voes mualata kevennyksen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Hienolta näyttää
Mitäs mallia tuo vetovarsi mahtaa olla, onko orkkis?
Mitäs mallia tuo vetovarsi mahtaa olla, onko orkkis?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Arvasin että se huomataan. Se on nuhvetissa mukana tullut Volvo T814 -traktorihirmun (aikakautenaan) vetovarsi. Kun ei nuita hyviä originelleja ole liikenteessä liiemmälti niin jätän nuo. Eivätpähän säry ovat sen verta tanakkaa metallia neautomies560 kirjoitti:Hienolta näyttää
Mitäs mallia tuo vetovarsi mahtaa olla, onko orkkis?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään oli taas vapaapäivä, ja tuli puuhasteltua pajalla.
Tein rekisterikilven telineen, materiaalina rosteripelti. Vaan se tuo rst on niin komeaa kiillotettuna, ettei sitä raaskinut ainakaan vielä maalata niin jätin nuin vaikka ei olekaan alunpitäen ollut. http://kuvablogi.com/nayta/1858544/
Samoin kävin akun kellarista ja latasin sen täyteen, akkukotelon sivupäädyt päädyin tekemään helposti, kun ei löytynyt sopivaa kanttikonetta jolla olisi saanut tuon umpipäädyn tehtyä nätisti. Nekin rosteripintaiset toistaiseksi ja tarkoitus laittaa noihin joko kaiverrettuna tai tarralla nuhvi.net mainos.
Oikea moottoriöljynsuodatinkin saapui, joten kone on yhtä klemmaria vaille valmis. Sitä en muistanut vieläkään ostaa...
Käsikaasu yms. on nyt asennettu.
http://kuvablogi.com/nayta/1858545/
Nyt liimasin myös originellin ilmanputsaritarran kiinni putsariin. Tämä tuli myös Verhon Jussilta, mutta jo noin vuosisitten. On se vain komea yksityiskohta Samoin kuvassa näkyvät kangaspäällysteiset sähköjohdot. Kangas on kengännauhaa, vinkki ideaan tuli Jampilta.
http://kuvablogi.com/nayta/1858542/
Kuvasin myös konepeiton, tässä näkyvät jäljellejääneet lommot:
http://kuvablogi.com/nayta/1858541/
Tein rekisterikilven telineen, materiaalina rosteripelti. Vaan se tuo rst on niin komeaa kiillotettuna, ettei sitä raaskinut ainakaan vielä maalata niin jätin nuin vaikka ei olekaan alunpitäen ollut. http://kuvablogi.com/nayta/1858544/
Samoin kävin akun kellarista ja latasin sen täyteen, akkukotelon sivupäädyt päädyin tekemään helposti, kun ei löytynyt sopivaa kanttikonetta jolla olisi saanut tuon umpipäädyn tehtyä nätisti. Nekin rosteripintaiset toistaiseksi ja tarkoitus laittaa noihin joko kaiverrettuna tai tarralla nuhvi.net mainos.
Oikea moottoriöljynsuodatinkin saapui, joten kone on yhtä klemmaria vaille valmis. Sitä en muistanut vieläkään ostaa...
Käsikaasu yms. on nyt asennettu.
http://kuvablogi.com/nayta/1858545/
Nyt liimasin myös originellin ilmanputsaritarran kiinni putsariin. Tämä tuli myös Verhon Jussilta, mutta jo noin vuosisitten. On se vain komea yksityiskohta Samoin kuvassa näkyvät kangaspäällysteiset sähköjohdot. Kangas on kengännauhaa, vinkki ideaan tuli Jampilta.
http://kuvablogi.com/nayta/1858542/
Kuvasin myös konepeiton, tässä näkyvät jäljellejääneet lommot:
http://kuvablogi.com/nayta/1858541/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten ensimmäinen koeajo takana
Nuffi kiitää kuin lintu, mutta muutamia asioita vielä on...
Hydrauliikka pelaa ok, voimaa tuntuu olevan ja tuottoa, myös työntövarsitunnustelu ja työsyvyydensäätö pelaavat.
Nosto/lasku vipu on vain saaketin jäykkä toimimaan sekä ylös että alas. Vika on siis todennäköisesti matalapainehydrauliikan puolella.
Jarrut pitävät melkoista urinaa ajaessa, ne pitää kanssa vielä tutkia.
Kolmas ongelma on syöttöpumppu. Se heijaa käyntiä tyhjäkäynnillä, ei niin pahasti mitä minivac pumppu yleensä kylmänä mutta kuitenkin. Uskoisin öljynvaihdon auttavan ja 2 tahtiöljyä löpön sekaan. Tuota se ei ennen tehnyt.
Vielä kun saisi ne lokasuojat kuntoon niin alkaisi olla valmista.
Nuffi kiitää kuin lintu, mutta muutamia asioita vielä on...
Hydrauliikka pelaa ok, voimaa tuntuu olevan ja tuottoa, myös työntövarsitunnustelu ja työsyvyydensäätö pelaavat.
Nosto/lasku vipu on vain saaketin jäykkä toimimaan sekä ylös että alas. Vika on siis todennäköisesti matalapainehydrauliikan puolella.
Jarrut pitävät melkoista urinaa ajaessa, ne pitää kanssa vielä tutkia.
Kolmas ongelma on syöttöpumppu. Se heijaa käyntiä tyhjäkäynnillä, ei niin pahasti mitä minivac pumppu yleensä kylmänä mutta kuitenkin. Uskoisin öljynvaihdon auttavan ja 2 tahtiöljyä löpön sekaan. Tuota se ei ennen tehnyt.
Vielä kun saisi ne lokasuojat kuntoon niin alkaisi olla valmista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
uudet öljyt auttaa siihen heijaamiseen,kokemusta on,pitkän seisonnan jälkeen öljyä aina puuttuu pumpusta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on sitten muutama tuntinen ajoa takana.
Mitattiin vuokranantajan kanssa nuffin nopeus suoralla asfaltilla.
52 km/h moottorin kierroksilla 2100 rpm. Hiacen mittari näyttänyt 58 - 60, mutta gps 50-52. Moottorin kierrokset mitattuna paikoillaan bilteman sähkömittarilla syöttöpumpun koplingista X2.
Hydrauliikassa on jotain hämminkiä. Ulkopuolinen hydrauliikka ei pelaa, vaan vipu vääntää vastaan. Kun kytkimen polkee niin vipu liikkuu vaan kun kytkimen nostaa niin ei jaksa käsin pitää ylhäällä. Nostolaite pelaa kyllä, mutta vivut kytkin ylhäällä erittäin jäykät ja väliin eivät liiku oikein ollenkaan. Epäilen, että matalapainehydrauliikan puolella on liikaa painetta, koska perärepun sisästä kuuluu jännä surina kun vivut ovat keskiasennossa.
Mitattiin vuokranantajan kanssa nuffin nopeus suoralla asfaltilla.
52 km/h moottorin kierroksilla 2100 rpm. Hiacen mittari näyttänyt 58 - 60, mutta gps 50-52. Moottorin kierrokset mitattuna paikoillaan bilteman sähkömittarilla syöttöpumpun koplingista X2.
Hydrauliikassa on jotain hämminkiä. Ulkopuolinen hydrauliikka ei pelaa, vaan vipu vääntää vastaan. Kun kytkimen polkee niin vipu liikkuu vaan kun kytkimen nostaa niin ei jaksa käsin pitää ylhäällä. Nostolaite pelaa kyllä, mutta vivut kytkin ylhäällä erittäin jäykät ja väliin eivät liiku oikein ollenkaan. Epäilen, että matalapainehydrauliikan puolella on liikaa painetta, koska perärepun sisästä kuuluu jännä surina kun vivut ovat keskiasennossa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Nostapa kierrokset tuonne 2800-2900r/min, niin alkaa maisemat vaihtumaan. kone kestää, mutta vakio pakoputki voi vähän ahdistaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt putkena oli rokkaputken pätkä taivutettuna sivulle, mutta se vaihtuu heti kun vain posti tuo alkuperäisen tilaan. Kyllä nuhvissa pitää alkuperäinen pakoputki olla, ei siitä koneesta muuten kuulu "Nufnufnuf"_Leyland_ kirjoitti:suora rosteri putkeksi nii ei pitäs enää ahistaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.