Projekti: KKK 460:n

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Huhti 2009, 20:29

Nyt on nuutulta suatu etuaksilan tumppi ja olka-aksel purettu. Laakervika oli navassa, mutta siihen on varaosia. Joku oli muttinut olka-akselin sisään kuparipellin palasen laakeriksi :? :lol: Se tippui hetialkuunsa. Mutta hyvät näistä tulee.

Ahvenelta tuli myös erittäin hyvä varaosa nuhvettiin, oltiin kuin pahimmat diilerit motonetin pihassa takalunkut auki :lol:

Nyt on mualattu konepeitto, maski ja tankki tyydyttävästi. Tankin maalasin jo kertaalleen ennen samoin konepeiton keskiosan. Nyt ne tyydyttivät omaa silmää, saavat kelvata muillekkin.

Samoin tilasin Marjakankaalta edullisen amperimittarin (14,30€), käy kuin nenä päähän. On näkyy sparex:n mittari. Ei täysin samanlainen kuin originel, mutta hinta/laatu kohdallaan.

Tämän hetkinen toive olisi, että 19 päivä tätä kuuta tehdään koeajo. Saas nähdä :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Huhti 2009, 21:31

Tänään sitten paneuduttu enemmälti noihin etuakseleiden osiin.

Vaihdoin ehjälaakerisen navan toiseen ehjäbooriseen olka-akseliin
Kuvat tästä eteenpäin 5 kuvaa http://kuvablogi.com/nayta/1827126/

Puhdistin laakerit ja tarkistin ne. Asensin paikoilleen vanhan stefan kanssa.

Vaihdoin myös olka-akselin helat. 3 kuvaa tuosta eteenpäin. Tiukkuuden sovitin hoonaamalla. Nyt se hieman nihkeästi ohjautuu, eli on melko passeli. http://kuvablogi.com/nayta/1827132/


Valmis paketti maalausta odottamaan:

http://kuvablogi.com/nayta/1827135/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

08 Huhti 2009, 06:30

ite tein kans ton saman homman yhteen etuakseliin kun oli yksi ylimääräinen. olka-akseli täytehitsattiin ja sorvattiin sopivaksi kun ostin uudet helat leypartilta niin saatiin mittooihinsa oli aika loppu noi olka-akselit. nyt olis valmis etuakselipaketti kun projekti etenee :D
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Huhti 2009, 11:58

PetriH kirjoitti:kuten löytyy myös täältä
Tuolta tilasin, kattotaan nyt sattuuko oikeat :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

10 Huhti 2009, 09:14

kummat banaanihylsyt on oikeat 2,6 vai 4 milliset :?:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Huhti 2009, 09:18

nuffiman kirjoitti:kummat banaanihylsyt on oikeat 2,6 vai 4 milliset :?:
Nyt meni pahan kysymään, tilasin 4 mm, mutta katsotaan... 2,6 on aika ohut...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Huhti 2009, 12:42

Eilissäpäivä meni erinäisiä puuhia tekien. Nyt olisi sitten etuakseli kunnossa, tappi täytehitsattu ja sorvattu, olka-akselit nihkeän jämäkät yms yms. Kaikki etuakselin osat myös maalattu.

Tänä iltana saa runko uuden punaisen värin, huomenna pitää kopistella niitä lokasuojan rontoja. Niistä ei hyvää saa, vaan teen niille pienen remontin kuitenkin ja maalaan. Olkaat niin kauan paikoillaan kunnes saan paremmat tilaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Huhti 2009, 19:40

Nyt on runko maalattuna, hommassa ei mennyt kaikki aivan mieleen, nimittäin jostain kumman syystä maali kuivi liian nopeaan enkä saanut jokapaikkaan kiiltopintaa vedettyä. Maali, ohenne ja kovete olivat samoja kuin viime vuonna, lämpökin lähes. Ei edes tuulta ja aurinkoa joka haihduttaisi ohenteen pois. Kolmosen maalaus onnistui paremmin viime vuonna ulkosalla tuon kerkeämisen suhteen. Nyt kun suhuutti, niin toisesta paikkaa kerkesi jo kuivaa ennenkuin sai maalattua kokonaan ja tuli niitä "sumu" kohtia...
Täytyy huomenna maalin kuivettua katsoa mitä tehdään...

Mutta kuvia...

http://kuvablogi.com/nayta/1836576/

http://kuvablogi.com/nayta/1836596/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

12 Huhti 2009, 19:54

Hyvältä näyttää :wink: .Olen edelleen hiukan kateellinen tuollaisesta työtilasta :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Huhti 2009, 20:51

turhan komia tulee,hyvä jos pukille uskaltaa kiivetä,astinlaudoista maali kulluu... ei vaiskaa,komia on! :lol: :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Huhti 2009, 20:01

Tänään tulivat nuo kojetaulun nastat. Sopivat pienellä asettelulla, eli piti vingulla ajaa reijät hitusen isommiksi, kyse ihan hitusista, jottei säry muovikierteet.

Hyvännäköiset ne ovat, ei tietenkään aivan originellit, mutta melkein.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Huhti 2009, 18:59

Kuva mittaristosta:

Kuva

Nastat ovat hyvin sopivat tuohon tyyliin, vaikkeivät olekkaan alkuperäisen näköiset suurennuslasilla katsottuna. Lämpömittari ei ole vielä oikeassa asennossa, sanon tuon, koska joku kuitenkin huomauttaa. Muutenkaan mittariston komponentit eivät ole täysin samoilla sijoillaan, koska osa reijistä oli suurennettu jälkikäteen, ja osa komponenteista on erikokoisia. Noin ne mahtuivat paikoilleen ilman reikien täyttämistä, uudelleen porausta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Huhti 2009, 19:47

Kasasin tänään myös ohjausta, uutta tuli puslat raidetangon päihin, simpukkaan ja olka-akseleihin. Etuakseliin tuli uusi keskitappi ja korvakot. Ne täytehitsasi ja sorvasi Seppo Hassinen Havel oy:stä. Kiitos hälle. Noin 3 - 5 minuuttia jäi ratin kehälle klappia, ja se kaikki on simpukan ruuvissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

16 Huhti 2009, 21:09

Todella hyvältä näyttää :D
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

16 Huhti 2009, 21:16

mites maester kääpikö kello liijan noppeesti ja valamistuuko vapuks niin kun unissa kuvitelit.vaekka liijankn kommeelta näättää eehän tuolla jka kelillä voe varmaan ajjookaa. :oops:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin