Leyland 255 ja muut projektit
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:39
- Konekalustoani: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Hei!
Sivustoltani voit seurata mm. Leyland 255 projektiani ja myös muita projekteja ja korjailuja.
Leyland 255 projekti löytyy sivustoltani traktorit osiosta ja sisältää mm. moottorin kunnostusta ja kytkimen korjausta.
Galleriassa pääsee ihmettelemään ja tarvittaessa kommentoimaan projekti selostuksen kuvia. Galleriaan lisäilen kuvia lisää kunhan saan ensin työstettyä kuvat esitys muotoon.
www.villejäntti.fi
Sivustoltani voit seurata mm. Leyland 255 projektiani ja myös muita projekteja ja korjailuja.
Leyland 255 projekti löytyy sivustoltani traktorit osiosta ja sisältää mm. moottorin kunnostusta ja kytkimen korjausta.
Galleriassa pääsee ihmettelemään ja tarvittaessa kommentoimaan projekti selostuksen kuvia. Galleriaan lisäilen kuvia lisää kunhan saan ensin työstettyä kuvat esitys muotoon.
www.villejäntti.fi
Viimeksi muokannut Ville J, 01 Helmi 2012, 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konekalusto: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tervetuloa palstalle, mukava katsella hyvin tehtyjä sivuja, tarvii oikein ajan kanssa paneutua kuviin
Mukana kuin peräpukama!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hyviä projekteja, kunnon toteutuksella sivut vieläspä. Mukava seurata ja kiitos tästä mahdollisuudesta!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Tervetuloa vaan palstalle,Ville J.
Kyllä näkee että sulla ei mene sormi suuhun,nuissa remonteissa,On tosi hyvä se,että teit tään topiikin tänne nuhvi foorumiin.
Ompahan meille mielekästä seurattavaa.
Kyllä näkee että sulla ei mene sormi suuhun,nuissa remonteissa,On tosi hyvä se,että teit tään topiikin tänne nuhvi foorumiin.
Ompahan meille mielekästä seurattavaa.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:39
- Konekalustoani: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Kiitos positiivisista kommenteista! Tarkoitushan on, että muut voivat hyötyä ottamistani kuvista ja projekti selostuksista. Toivottavasti niistä on foorumin lukijoille hyötyä.
jore: Joo, ei mene sormi ihan heti suuhun. On noita erilaisia koneita ja laitteita tullut rassattua
jore: Joo, ei mene sormi ihan heti suuhun. On noita erilaisia koneita ja laitteita tullut rassattua
Konekalusto: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tervetuloa vaan minunkin puolestani foorumille Ville J! On kyllä hienot sivut. Hatunnosto erityisesti tuon leukkukessun pelastamisesta , kaikkea sitä romuksi meinataan laittaa (ja laitetaankin... )
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:39
- Konekalustoani: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Kessu on kyllä sitkeä kone. Voimaa on kuin pienessä kylässä ja menee todella pehmeissä paikoissa. Kessu on hintansa jo hankkinut kaivuuhommissa. Eihän se mikään ruusu ole, mutta asiansa hoitaa ja tekniikka pelaa! Mukava on kuunnella työmaiden ohikulkevien konemiesten tarinoita heidän ajaltaan, joilloin Vammakset olivat ykköskoneita.Leukkumies kirjoitti:Tervetuloa vaan minunkin puolestani foorumille Ville J! On kyllä hienot sivut. Hatunnosto erityisesti tuon leukkukessun pelastamisesta , kaikkea sitä romuksi meinataan laittaa (ja laitetaankin... )
Vammaksen ohjekirja olisi kyllä tosi hieno saada hyllyyn. Löytyykö keneltäkään tai onko tullut jossakin vastaan?
Konekalusto: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tuollainen koneen ostajalle mukana tullut ohuehko kansio löytyy. On siinä jotain käyttöohjeita ja teknisiä piirustuksia. Samoin voitelukaavio. Käyttöohjeosio on kylläkin haalistunut, joten lukeminen hiukan hankalaa. Oli vuodelta 1969.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:39
- Konekalustoani: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Talvi-iltojen ratoksi tarinoin tuonne traktorit osioon hieman juttua Valmet 361 nostolaitteen korjauksesta ja tulihan sitä hieman tarinaa tuosta Leylandin vetopistekehikko rylläkästä.
Konekalusto: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Kiitos harrastajille jotka paneutuvat perusteellisesti kuvaamalla ja kertomalla selkeästi tekemistään remonteista. Nämä ovat mainiota lukemista vaikkapa talvi-illan ratoksi. Lisäksi materiaali on toisille harrastajille aarre arkku josta voi käytännön tietoa hakea myöhemmin.Ville J kirjoitti:Talvi-iltojen ratoksi tarinoin tuonne traktorit osioon hieman juttua Valmet 361 nostolaitteen korjauksesta ja tulihan sitä hieman tarinaa tuosta Leylandin vetopistekehikko rylläkästä.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Tuon vetokoukun kehyksen kiinnitys pulttien kireys,Olisi mielestäni hyvä ottaa kaikilla tavaksi joilla on tuon mallin vetokoukku Leukussaan,Niin kannattaa tarkistaa aika ajoin,Että pultit on kiinni.
Koska tuon koukkurungon pulttien löystyminen voi särkeä mielestäni perärepun,Jos huono säkä käy.
Ville J,llä on tosi hyvä tämä kuvasarja,Erinomainen kerrassaan.
Koska tuon koukkurungon pulttien löystyminen voi särkeä mielestäni perärepun,Jos huono säkä käy.
Ville J,llä on tosi hyvä tämä kuvasarja,Erinomainen kerrassaan.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:39
- Konekalustoani: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl
Täysin samaa mieltä kanssasi. Taitaa olla niin, että noiden 4 pultin kierteen on perärepussa ja auta armias jos korkkaavat..jore kirjoitti:Tuon vetokoukun kehyksen kiinnitys pulttien kireys,Olisi mielestäni hyvä ottaa kaikilla tavaksi joilla on tuon mallin vetokoukku Leukussaan,Niin kannattaa tarkistaa aika ajoin,Että pultit on kiinni.
Koska tuon koukkurungon pulttien löystyminen voi särkeä mielestäni perärepun,Jos huono säkä käy.
Ville J,llä on tosi hyvä tämä kuvasarja,Erinomainen kerrassaan.
Konekalusto: Valtra A72, Leyland 255 x 2 kpl, Vammas Kersantti, Valmet 361, Valmet 20 x 2kpl