Nuffield 4DM -59

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

29 Kesä 2012, 22:15

Harmittaa kun sattuu olemaan täällä Raahessa nuo Pekan päivät samaan aikaan :evil: Olis mukava hurauttaa nuhvilla Kestilään, entisen kasvupitäjän tapahtumaan :wink: :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

05 Heinä 2012, 12:45

kari t kirjoitti:Harmittaa kun sattuu olemaan täällä Raahessa nuo Pekan päivät samaan aikaan :evil: Olis mukava hurauttaa nuhvilla Kestilään, entisen kasvupitäjän tapahtumaan :wink: :D
Tiivistelmä leikkimielisestä mutta totisesta vanhojen traktoreiden veto/kiihdytyskisasta Kestilä päivillä.
Kuva
Viimeksi muokannut Lepa, 09 Heinä 2012, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

06 Heinä 2012, 15:14

Takavalojen sähköhommat pitäisi vielä saada viimeisteltyä. Ostin Marjakankaalta melko karkeatekoiset tarvikesivuvalot, joissa kartiot mukana. Pistin kuitenkin ainakin toistaiseksi paikalleen nuhvissa olleet uudemman malliset butler valot kun sitä ei aivan alkuperäisen näköiseksi ole tarkoitus nyt pistää vaan tavoitteena on enemmänkin "vanhaa kunnioittava" pikkuisen tuunattu käyttöentisöinti.

Kuva Kuva

Nuhvilla tulee tarvetta ajella hämärässäkin ja jonkinlaiset suunnannäyttäjät olisi hyvä olla, joten onko joku onnistunut tuollaisiin virittämään vilkkusysteemit? Erilliset vilkut kun ovat melko ruman näköiset.

Valojen johdotuskin pitäisi suunnitella, joko alkuperäiseen tapaan putkittamalla taikka sitten lokasuojan tukiraudan sisältä vetämällä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Heinä 2012, 18:47

Nuihinhan saat kojelaudan sisään ihan sellaisen vilkun, joka vain katkoo jompaa kumpaa sivuvaloa, kuten jenkkiautoissa.

Tuo uudempi valaisin ei ole butler vaan rocket -tyyppinen.

Ja tuo tarvikevalo näyttää olevan mallia major.

Hyvin sointuvat käyttöehostuksessa molemmat nuffiin tuolla tavalla kuten olet laittanut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

14 Tammi 2013, 16:02

Moottorin letkulämmitin mallia Calix (posliinitöpselillä, 60 luvulta?) väsähti viimein ja tilalle asennettiin Calixin uudempi malli. Liekö kestävyys enää samaa luokkaa.

Kuva
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

28 Elo 2013, 20:40

Jakopään ketju tuli taannoin vaihdettua uuteen, mutta en kuvia ole ehtinyt latailemaan. Entinen oli venynyt jo sen verran, että huolestutti mahdollinen katkeaminen ja koneremonttiin käytetyn työn meneminen hukkaan.

Tämän verran oli ketjuissa eroa ilman sen kummempaa venytystä.
Kuva

Uusi ketju asennettuna:
Kuva
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Tammi 2014, 19:22

Kun asensit ikh pumpun, käytitkö pumpussa mukana tullutta kaksoisnippaa putken yhdistämiseen?

Kun minä olen tässä pyöritellyt alkuperäistä putkea siihen kaksoisnippaan, niin toinen pää joka tulee ylös venttiilipakettiin käy, mutta se pumpun puoleinen ei... kierre lähtee vetämään kyllä, mutta on erittäin väljä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

07 Tammi 2014, 11:51

Nuffieldmaster kirjoitti:Kun asensit ikh pumpun, käytitkö pumpussa mukana tullutta kaksoisnippaa putken yhdistämiseen?

Kun minä olen tässä pyöritellyt alkuperäistä putkea siihen kaksoisnippaan, niin toinen pää joka tulee ylös venttiilipakettiin käy, mutta se pumpun puoleinen ei... kierre lähtee vetämään kyllä, mutta on erittäin väljä.
Tuonne painepuolelle ei tarvinnut tehdä muutoksia, imupuolelle joutui hieman säveltämään ja vaihtamaan mm. kulman matalampaan. Muistaakseni tuo nippa oli pumpussa tuo jo valmiiksi melko tiukasti paikalleen ruuvattuna eikä sitä tullut irroteltua. Mitään ongelmia en ainakaan muista siinä olleen. Tuonnäköinen nippa siinä oli.

Kuva
Vastaa Viestiin