Nuffield dl3 v.61 Pieni muodon muutos:)
Valvoja: automies560
Harvinaisen asiallisen näköisesti rakennettu muutos!
Olihan se itselläkin suunnitteilla 4/60 istuttaa O.400 leukun kone, mutta vaihtuikin sitten koko traktori toiseksi.
Olihan se itselläkin suunnitteilla 4/60 istuttaa O.400 leukun kone, mutta vaihtuikin sitten koko traktori toiseksi.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuolla lailla se pitää tehdä Joku on joskus täällä viisaasti todennut että kannattaa vaihtaa kerralla kunnolla kun kerran vaihtamaan alkaa, ja esim. tässä on varmasti niin tehty
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 16
- Liittynyt: 08 Marras 2011, 22:15
- Konekalustoani: Nuffield DL3, v61, 6 mukia
Tässä vireo leynuffista:
http://www.youtube.com/watch?v=V-Ztdxpb ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=V-Ztdxpb ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Haluaisin nähdä tuon vetopedon todellisessa työssä ensikesänä, esimerkiksi keväällä vetämässä jotain 5 metristä äestä tai kyntämässä 4 siipisillä 16" auroilla tms. kuitenkin sellaisessa työssä missä kone tosiaan joutuu voimia näyttämään
Ei tietysti huono vaihtoehto laittaa linkoa perään ja tuupata puolimetriseen hankeen "hanikat kaakossa", luulisi "voimasavua" irtoavan
Ei tietysti huono vaihtoehto laittaa linkoa perään ja tuupata puolimetriseen hankeen "hanikat kaakossa", luulisi "voimasavua" irtoavan
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kyllä se holokki kestää mutta kestääkö poorit kytkin levyllä
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
minun kötöksestä ne poorit hävis muutaman saan km, ajon jäläkeen siilinjärven liikenne valo risteekseen ja kysseessä patrollin 6:tonen noin 100/hv
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Warpu tietää paremmin, mutta englannin puolen tehtaalaiset kertovat, että nuffi-leyland laatikko ajalta ennen synchroja, niissä kaikki yli 80 hevosvoimaa on murha vaihteistolle.
Kun nuita kuutos bmc:itä asensivat, he vahvistivat ulos-ottoa ja kytkintä vastaamaan tehonlisäyksen vaatimukset.
Jos tuollaista rakentaa, isoa konetta niin minusta vähintään kytkin on kyllä muutettava myös, edes jäykempijousiseksi. Myös ns. HD levyä on saatavissa ja rallimiehillä konstit. Halpaahan se ei ole, mutta jos rakentaa niin rahaa palaa. Eikä tarvitse nuffin osia syyttää huonoiksi!
Minusta koneella pitää pystyä siihen mihin se on tarkoitettu eli raskaaseen peltotyöntekoon
Kun nuita kuutos bmc:itä asensivat, he vahvistivat ulos-ottoa ja kytkintä vastaamaan tehonlisäyksen vaatimukset.
Jos tuollaista rakentaa, isoa konetta niin minusta vähintään kytkin on kyllä muutettava myös, edes jäykempijousiseksi. Myös ns. HD levyä on saatavissa ja rallimiehillä konstit. Halpaahan se ei ole, mutta jos rakentaa niin rahaa palaa. Eikä tarvitse nuffin osia syyttää huonoiksi!
Minusta koneella pitää pystyä siihen mihin se on tarkoitettu eli raskaaseen peltotyöntekoon
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 16
- Liittynyt: 08 Marras 2011, 22:15
- Konekalustoani: Nuffield DL3, v61, 6 mukia
Jep! Meillä ei oo peltoa eikä maata, ku 3200neliötä, vaikka moonkin pohojanmaalta , Ei oo tarvetta revitellä. Lumet tyännän talavella ja kesällä turvetta tallihin. joskus pihaa vähä lanaan. eli eiköhän se kestä tuan. tiäsin rakentaes että kones on reiruhun suuri muuhun tekniikkahan verrattuna, mutta sen verran pihaviriä kaveri mä oon että pitää aina päästä vähä kokeelemahan HEH
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
78 tuli synchrovaihteisto leylandeihin.
ei ne hevoset sinällään niin vaarallisia ole vaan se vääntömomentti. esim vetotraktoripuolella
tuosta nuhvin voimansiirrosta viedään useita satoja läpi ilman tolkuttomia ongelmia, kierroksia
vaan on liki kolme tuhatta ja alavääntö kohtuu vähäistä. kytkimiähän tuolle akselille saa
monenlaisia kun vakiona on 11" niin 13" löytyy helposti ja tuohon vakiolevyn kestoikäänkin
vaikuttaa missä kunnossa on sattunu olemaan aloittaessa ja miten sattuu moottorin linjaus
osumaan. sinällään tuo 11" on varmaan ihan hyvä sulake vääntävämmän moottorin kanssa
ei ne hevoset sinällään niin vaarallisia ole vaan se vääntömomentti. esim vetotraktoripuolella
tuosta nuhvin voimansiirrosta viedään useita satoja läpi ilman tolkuttomia ongelmia, kierroksia
vaan on liki kolme tuhatta ja alavääntö kohtuu vähäistä. kytkimiähän tuolle akselille saa
monenlaisia kun vakiona on 11" niin 13" löytyy helposti ja tuohon vakiolevyn kestoikäänkin
vaikuttaa missä kunnossa on sattunu olemaan aloittaessa ja miten sattuu moottorin linjaus
osumaan. sinällään tuo 11" on varmaan ihan hyvä sulake vääntävämmän moottorin kanssa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 16
- Liittynyt: 08 Marras 2011, 22:15
- Konekalustoani: Nuffield DL3, v61, 6 mukia
mä oon itte lopulta aika uuno näis nuffi ja leukku asioos. mä kans ajattelin jotta helepompi asentaa nuffin omalla kytkimellä ku esim. tua kuarma-auton oma kytkin, nii se olis tuanu aika paljo lisä hommia. toki laitoon uuren levyn ja asetelman. niinku warpu sanoo että kytkin on hyvä sulake. eres kytkin poikii ennen ku loota. kytkimiä viälä saa uusia.
vihdistä löytyy tuo vanha lohko,eikä mene ainakaan romuihin.kovin on vaan syöpynyt.Nuffieldmaster kirjoitti:On rojekti
Missä entinen lohko? Kait meni kunnostukseen?
Vaatii muuten hyvät koneet ja ammattitaidon tuollainen rojekti!
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49