Sivu 117/118

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 30 Marras 2017, 11:23
Kirjoittaja jusape
Kyllä tuo viimekesänä tehty vaihteistomuoksi oli ihan kohdallaan. ( Hiukkan varmaan viel ratasmuoksia askiin tullee tapahtumaan. ) Siihen nyt tää uus konepäivitys, ja uusi raskaampi vauhtipyörä kaksois-ajolevyillä ( org 26kg, nyt 39kg ) niin pitää kierrokset lisämassan avulla lähdössä huomattavasti paremmin .....

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 30 Marras 2017, 23:03
Kirjoittaja audiq
Ai vauhtipyörä on vaihtunut painavammaksi. Minä luulin, että kevyemmäksi, kun kuulostaa, että ottaa aiempaa iloisemmin kierroksia.
Mistä tuo röpähdys johtuu yläkierroksilla? Ihan kuin olisi sähköinen rajoitin, vaikka ei taida olla.

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 01 Joulu 2017, 00:06
Kirjoittaja jusape
Pumpun herkkä säädin leikkaa täyssopalta syötön nollille vissiin n. apouttia 50rpm sisällä....
Juu ei sitä pyörivää massaa oikeen keventään mennä passaa, se vie liikkeellelähtömomenttia pois....
Ja vaatis tuo kytkinrakennekkin omansa..... eli 2 ajokytkinlevyä jolloin pinta-alaa on nyt yli tuplat entiseen, ja asetelma on sama vanha entinen viritelmä....

Kierrosherkkyyskuulostus voinee johtua liki tuplaantuneista tehoista....

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 01 Joulu 2017, 00:48
Kirjoittaja audiq
Onko siinä pumpussa sähköinen vai mekaaninen kierrosrajoitin, jos noin tarkka toiminta?

Sitä ihmettelinkin, että miksi olisi kevennetty vauhtipyörää, mutta siltä se kuulosti. Mutta oletkin laittanut ruuvia tiukemmalle, niin siksi visertää niin vikkelään :lol:

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 01 Joulu 2017, 21:08
Kirjoittaja jusape
Pumppuhan on vaihtunut täysin toiseen myös.... P7100 tyyppinen ja 13mm tapeilla.
Viel kun koneeseen saa muutaman pikku viilauksen ja hienosäätömuoksin suoritettua, ni katotaan sitten.....

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 30 Touko 2018, 14:56
Kirjoittaja jusape
Paukepäiviltä eräs pätkä..... Kärry ei todellakaan ollu ihan kovinkaan köykänen, ja tanner ku oli vähä pehmonen, niin vaihtaessa isompaa tumppas vauhdin hetkessä pois ...

https://www.youtube.com/watch?v=Grzaa8KfdQ0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 25 Elo 2018, 23:37
Kirjoittaja jusape
Aloin tos sit purkaan vermestä, rataksia ja laakeria pitäis lootaan vaihtaa, kytkin ei oikein irroita eli jotain modausta vaatii sekin.
Ala-akselin mutukin näkyy olevan löystynyt, vaiks viimeks sen nopeutuksen yhteydessä mielestäni ihan oikein huolella kiristin ja peltilirpakelukituskin siellä on....

Venakoppa piti auki ottaa muun asian takia, niin huomasin et kakkosen imuvenas yli 2mm välystä ja nelosen imussa abouttia milli, kakkosen imun keinu kenties silmämääräisesti katottuna, TAAS, taipunut ?
Aukaisuttaako tää nyt kannenkin vielä ?

Noh, jottei siinä kaikki vielä olisi, niin turbo, pakopuolelta akselista kokeillen, ehkä n.3mm sivuklappia, imusiivikko näkyy kans pesään kiinni ottaneen.... ei prkl... mikä sitä oikeen riivaa ?
Eli turbo hoitoon myös.... Ajotunteja tällä moottorilla lienee n. 10h, ja sinä aikana öljyt vaihdettu kahdesti.....

Noh, onneks kisat on vasta lauantaina...... Eli 6pv aikaa kaikkeen....

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 25 Elo 2018, 23:58
Kirjoittaja nuhvi63
Tiukka aikataulu pistää mieheen vipinää :lol:

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 27 Elo 2018, 02:32
Kirjoittaja jusape
Että sitten kytkimen purkaminen voi ahdistaa, vasaraa, lekaa ja rälläkkää kytkinakselin holkkiin, n.1.5cm pois, vielä piti puolen sentin rakokin tehdä etuosan ja vaihteiston välille, et asetelman kytkinakseleineen sai kaivettua pois, kerpele, tupakkia rutosti, ja jokunen sihikin siiä meni .....
Mut kyl se siin vartin vaille 3 yöllä oli irti, ei menny ku jokin vaivaisen 4-5h siittä, kun ohjauspulpetti oli irroitettu ...... :shock:

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 27 Elo 2018, 13:28
Kirjoittaja jusape
Siks toi siis ahdisti, kun kytkinakseli on korkkiruuvilla, holkin etupuolelta boorit n.millin ainakin kiertyneet .... Ei ole mikään liukuholkki siis enää ...

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 27 Elo 2018, 20:13
Kirjoittaja Staatsmann
Toi on sitä motorsporttia.
Vaan mistä tehdä vahvempi sulake tuohon paikkaan.

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 27 Elo 2018, 21:27
Kirjoittaja NuffiPekka
Tuossahan olisi nimimerkki lisenssille , metallien erikoismiehelle haastetta. Varmaan kehittyisi kestävä akseli ja holkki tuollaiseen vähän vireämpäänkin Nuffiin niinkuin tuo jusapen kone on :D .

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 27 Elo 2018, 22:39
Kirjoittaja jusape
Ei ole haastetta hänelle. Aamusella kun hänen sorvaama teräsvauhtipyörä , kahdelle ajolevylle tehty, on viety jumioireiden vuoksi hoitoon, niin samalla on pakun perässä ollut kulahtanut kytkinakseli mallikappaleena toimitettu. Että tarvitaan tästä vahvempi versio, mut ei ole kiirusta tehdä.....
Meillä kun sattuu välimatkaa olemaan sellasen vajaan 40km.......

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 01 Syys 2018, 20:00
Kirjoittaja jusape
Penkitettiin Nuffi kahdesti Sammin mäkikisojen yhteydessä. Ihan tappiin en varveja vetässyt, enkä kiertänyt pumpusta kaikkea ulos, siis kierroksia.

Dyno kertoi ~387 hp @ 3120rpm ja ~942Nm @2800rpm , voa-tehoa....

Siinä n.1800rpm kun oikein kunnolla heräsi, ahdot pomppas sekunnissa noin 3bar -> 4bar/60psi, mittarin asteikon ylitte puol senttiä.....

Re: Nuffield 4/60 -64

Lähetetty: 03 Syys 2018, 11:49
Kirjoittaja jusape
Nuffikooste Sammista. Kakkoseksi jäin niukasti, 0.15sek olis riittänyt voittoon.
Tää nyt menee vähän uutuuden piikkiin, eli kun vaihteistoa on entisestään nopeutettu 3 ja 4 vaihteiden osalta.
Lisenssin tekemillä rattailla.

https://www.youtube.com/watch?v=ARrd5fnP7fI" onclick="window.open(this.href);return false;