Nuffield 4/60 TURBO -64
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli odotellaan viisaampien vastauksia sitten...
Jos Joonas tai kari t tai tarmo tietäis. Tai joku muu?
Jos Joonas tai kari t tai tarmo tietäis. Tai joku muu?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Universaalissa on pienempi eli tuollainen viistetty malli,460 kuuluu tuo isompi. käyvät kyllä ristiin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vai että viisaampia ollaan mitä jamppi Ei ole minullekaan vastaan tullut tuollaista viistettyä. Katselin noita varaosakirjojakin ja kolmenlaista öljypohjaa löytyi, mut ei tuollaista.jusape kirjoitti:Eli odotellaan viisaampien vastauksia sitten...
Jos Joonas tai kari t tai tarmo tietäis. Tai joku muu?
BMC 3-4 koneissa tuo perinteinen, ei viistetty. BMC petroolissa ja perkiisin P4 koneissa molemmissa erillaiset.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tää 460ppi on tuella ja pohja siis tää takaa pystyseinäinen, projektinuhvi (four ?) ei kolmiotukea ja molemmista päistä viistetty....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No nyt se selvis missä nuhvissa on tuo viistetty malli Kävin varikolla katsomassa oman kaluston ja sieltähän se selvis, minulla ainaskin tuossa 4/65:sessa viistetty
Eilen kävin Haahton Maurilla ja siellä oli myös yksi, aivan identtiset reijytyksen suhteen mitä nuo viistämättömät, joten vaihtokelpoisia keskenään
Eilen kävin Haahton Maurilla ja siellä oli myös yksi, aivan identtiset reijytyksen suhteen mitä nuo viistämättömät, joten vaihtokelpoisia keskenään
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jooo- o , eli ? lohkon valupvm tos projektinuffas on kuitenkin joku -mikä se ny olikaan- jotain -61 tais olla?
Eli yhä enemmän sekasikiö taitaa olla mut sillä sinänsä väliä, se kun on nyt sit hyvil pitkälti uuden elimistön saava.
Eli enimmäkseen taitaa olla ns. varaosakone siis....nykyisillä suunnitelmilla....
Eli yhä enemmän sekasikiö taitaa olla mut sillä sinänsä väliä, se kun on nyt sit hyvil pitkälti uuden elimistön saava.
Eli enimmäkseen taitaa olla ns. varaosakone siis....nykyisillä suunnitelmilla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vielä löytyi varikolta sellainen kone missä viistetty öljypohja.Usko tai elä "jamppi", taitaa itselläsikin olla noita viistettyllä öljypohjalla olevia koneita Kurkkaapa leukun mahan alle, minulla tuossa 255:sen koneessa viistetty öljypohja
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Omassa leukussa on myös "viistetty", laskuroppu tässä on muuten pohjassa (peltinen öljypohja), eikä sivussa kuten tuossa 4DM:stä muistoksi jääneessä kannon särkemässä "pystyseinäisessä" pohjassa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli saammeko tähän öljypohjien muotoihin sitten mitään varmaa vastausta? Nää pohjat siis on kevytvalua...
10/42-10/60 osakirja mulla näyttää molempiin takaa pystyseinäisen pohjan,
ja kymppimalleis oli kolmiotuki etuakselilla vakiona, vaikos siis vain 4/60-10/60 malleis ettei kolmoskoneisissa?
10/42-10/60 osakirja mulla näyttää molempiin takaa pystyseinäisen pohjan,
ja kymppimalleis oli kolmiotuki etuakselilla vakiona, vaikos siis vain 4/60-10/60 malleis ettei kolmoskoneisissa?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
342:sessa ja 10/42:sessa molemmissa kolmiotuet.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kolmiotuet on suomivakiovaruste jostakin vuodesta eteenpäin. Sitä ennen suomessakin lisävaruste, ja muihin maihin se on ollut lisävarusteoptio. Tehtaan vakiovaruste se ei ole ollut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tänään tos híukan puuhastelin "osienluovuttajan" moottorin kanssa...
Ja moottoripukin kans, pitihän siihen tehdä nuffi-jako sit kans et moottorin kiinni sai.
Paha pelko kävi toteen, tän projektinuhvin moottorinkin kanssa.
Pikeä pohjas ei ollu kuin joku 3mm- vs460pin ~25mm
KK-laakerit pahasti urilla ja nelosessa muutama kymppi väljää, tosin punametallia ei ollu vielä näkyvissä.
Kaulat oli mauserilla mitaten jotain 61,85mm eli olis STD-koossa? Ja koneistamoreissulla selviäisi ja uusilla laakereilla?
9 uutta kuvaa tost iltapäivän muutaman tunnin puuhastelusta:
http://kuvablogi.com/nayta/3243687/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja siitä 8kpl eteenpäin
Ja moottoripukin kans, pitihän siihen tehdä nuffi-jako sit kans et moottorin kiinni sai.
Paha pelko kävi toteen, tän projektinuhvin moottorinkin kanssa.
Pikeä pohjas ei ollu kuin joku 3mm- vs460pin ~25mm
KK-laakerit pahasti urilla ja nelosessa muutama kymppi väljää, tosin punametallia ei ollu vielä näkyvissä.
Kaulat oli mauserilla mitaten jotain 61,85mm eli olis STD-koossa? Ja koneistamoreissulla selviäisi ja uusilla laakereilla?
9 uutta kuvaa tost iltapäivän muutaman tunnin puuhastelusta:
http://kuvablogi.com/nayta/3243687/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja siitä 8kpl eteenpäin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mitenkäs soikeus?
Eikai remonttimies pelkkään tönäriin luota, kyllä ne oisi mikrometrillä mitattava...
Eikai remonttimies pelkkään tönäriin luota, kyllä ne oisi mikrometrillä mitattava...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.