Nuffield 4/60 TURBO -64

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

01 Syys 2011, 20:59

Ei ole mulle tullu vastaan tuommosta molemmista päistä viistettyä pohjaa
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Syys 2011, 21:42

Eli odotellaan viisaampien vastauksia sitten... :D
Jos Joonas tai kari t tai tarmo tietäis. Tai joku muu?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Syys 2011, 05:42

Universaalissa on pienempi eli tuollainen viistetty malli,460 kuuluu tuo isompi. käyvät kyllä ristiin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2011, 09:07

jusape kirjoitti:Eli odotellaan viisaampien vastauksia sitten... :D
Jos Joonas tai kari t tai tarmo tietäis. Tai joku muu?
Vai että viisaampia ollaan mitä jamppi :lol: Ei ole minullekaan vastaan tullut tuollaista viistettyä. Katselin noita varaosakirjojakin ja kolmenlaista öljypohjaa löytyi, mut ei tuollaista.
BMC 3-4 koneissa tuo perinteinen, ei viistetty. BMC petroolissa ja perkiisin P4 koneissa molemmissa erillaiset.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

02 Syys 2011, 19:01

Onko kolmiotuella merkitystä asiaan? Itellä tuo kantikas malli ja ei ole kolmiotukea.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Syys 2011, 20:56

Tää 460ppi on tuella ja pohja siis tää takaa pystyseinäinen, projektinuhvi (four ?) ei kolmiotukea ja molemmista päistä viistetty....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Syys 2011, 12:10

No nyt se selvis missä nuhvissa on tuo viistetty malli :wink: Kävin varikolla katsomassa oman kaluston ja sieltähän se selvis, minulla ainaskin tuossa 4/65:sessa viistetty :wink:
Eilen kävin Haahton Maurilla ja siellä oli myös yksi, aivan identtiset reijytyksen suhteen mitä nuo viistämättömät, joten vaihtokelpoisia keskenään :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Syys 2011, 20:59

Jooo- o , eli ? lohkon valupvm tos projektinuffas on kuitenkin joku -mikä se ny olikaan- jotain -61 tais olla?
Eli yhä enemmän sekasikiö taitaa olla mut sillä sinänsä väliä, se kun on nyt sit hyvil pitkälti uuden elimistön saava.
Eli enimmäkseen taitaa olla ns. varaosakone siis....nykyisillä suunnitelmilla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Syys 2011, 15:42

Vielä löytyi varikolta sellainen kone missä viistetty öljypohja.Usko tai elä "jamppi", taitaa itselläsikin olla noita viistettyllä öljypohjalla olevia koneita :wink: Kurkkaapa leukun mahan alle, minulla tuossa 255:sen koneessa viistetty öljypohja :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

09 Syys 2011, 19:04

Omassa leukussa on myös "viistetty", laskuroppu tässä on muuten pohjassa (peltinen öljypohja), eikä sivussa kuten tuossa 4DM:stä muistoksi jääneessä kannon särkemässä "pystyseinäisessä" pohjassa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Syys 2011, 19:17

Eli saammeko tähän öljypohjien muotoihin sitten mitään varmaa vastausta? Nää pohjat siis on kevytvalua...
10/42-10/60 osakirja mulla näyttää molempiin takaa pystyseinäisen pohjan,
ja kymppimalleis oli kolmiotuki etuakselilla vakiona, vaikos siis vain 4/60-10/60 malleis ettei kolmoskoneisissa?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Syys 2011, 19:21

342:sessa ja 10/42:sessa molemmissa kolmiotuet.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Syys 2011, 19:45

Kolmiotuet on suomivakiovaruste jostakin vuodesta eteenpäin. Sitä ennen suomessakin lisävaruste, ja muihin maihin se on ollut lisävarusteoptio. Tehtaan vakiovaruste se ei ole ollut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

11 Syys 2011, 17:30

Tänään tos híukan puuhastelin "osienluovuttajan" moottorin kanssa...
Ja moottoripukin kans, pitihän siihen tehdä nuffi-jako sit kans et moottorin kiinni sai.
Paha pelko kävi toteen, tän projektinuhvin moottorinkin kanssa.
Pikeä pohjas ei ollu kuin joku 3mm- vs460pin ~25mm
KK-laakerit pahasti urilla ja nelosessa muutama kymppi väljää, tosin punametallia ei ollu vielä näkyvissä.
Kaulat oli mauserilla mitaten jotain 61,85mm eli olis STD-koossa? Ja koneistamoreissulla selviäisi ja uusilla laakereilla?

9 uutta kuvaa tost iltapäivän muutaman tunnin puuhastelusta:

http://kuvablogi.com/nayta/3243687/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja siitä 8kpl eteenpäin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Syys 2011, 17:41

Mitenkäs soikeus?

Eikai remonttimies pelkkään tönäriin luota, kyllä ne oisi mikrometrillä mitattava...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin