Nuffield 4/60 TURBO -64

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

30 Marras 2017, 02:09

jusape kirjoitti: --Kyllähän tollanen 3.5-4bar ahdot sitä lämpökuormaa tekee koneeseen, välijäähystä huolimatta ....
Soppaa kyl vissiin sais ehkä antaa koneel vähän enempi viel ....... :roll:

3,5-4 bar, dodii! :lol:
Hyvinhän tuo toinen veto painavammallakin kärryllä meni. Mielestäni merkittävin muutos aiempiin näkemiini videoihin on se, että kone on vetoalueella koko vedon.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Marras 2017, 11:23

Kyllä tuo viimekesänä tehty vaihteistomuoksi oli ihan kohdallaan. ( Hiukkan varmaan viel ratasmuoksia askiin tullee tapahtumaan. ) Siihen nyt tää uus konepäivitys, ja uusi raskaampi vauhtipyörä kaksois-ajolevyillä ( org 26kg, nyt 39kg ) niin pitää kierrokset lisämassan avulla lähdössä huomattavasti paremmin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

30 Marras 2017, 23:03

Ai vauhtipyörä on vaihtunut painavammaksi. Minä luulin, että kevyemmäksi, kun kuulostaa, että ottaa aiempaa iloisemmin kierroksia.
Mistä tuo röpähdys johtuu yläkierroksilla? Ihan kuin olisi sähköinen rajoitin, vaikka ei taida olla.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Joulu 2017, 00:06

Pumpun herkkä säädin leikkaa täyssopalta syötön nollille vissiin n. apouttia 50rpm sisällä....
Juu ei sitä pyörivää massaa oikeen keventään mennä passaa, se vie liikkeellelähtömomenttia pois....
Ja vaatis tuo kytkinrakennekkin omansa..... eli 2 ajokytkinlevyä jolloin pinta-alaa on nyt yli tuplat entiseen, ja asetelma on sama vanha entinen viritelmä....

Kierrosherkkyyskuulostus voinee johtua liki tuplaantuneista tehoista....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

01 Joulu 2017, 00:48

Onko siinä pumpussa sähköinen vai mekaaninen kierrosrajoitin, jos noin tarkka toiminta?

Sitä ihmettelinkin, että miksi olisi kevennetty vauhtipyörää, mutta siltä se kuulosti. Mutta oletkin laittanut ruuvia tiukemmalle, niin siksi visertää niin vikkelään :lol:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Joulu 2017, 21:08

Pumppuhan on vaihtunut täysin toiseen myös.... P7100 tyyppinen ja 13mm tapeilla.
Viel kun koneeseen saa muutaman pikku viilauksen ja hienosäätömuoksin suoritettua, ni katotaan sitten.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Touko 2018, 14:56

Paukepäiviltä eräs pätkä..... Kärry ei todellakaan ollu ihan kovinkaan köykänen, ja tanner ku oli vähä pehmonen, niin vaihtaessa isompaa tumppas vauhdin hetkessä pois ...

https://www.youtube.com/watch?v=Grzaa8KfdQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2018, 23:37

Aloin tos sit purkaan vermestä, rataksia ja laakeria pitäis lootaan vaihtaa, kytkin ei oikein irroita eli jotain modausta vaatii sekin.
Ala-akselin mutukin näkyy olevan löystynyt, vaiks viimeks sen nopeutuksen yhteydessä mielestäni ihan oikein huolella kiristin ja peltilirpakelukituskin siellä on....

Venakoppa piti auki ottaa muun asian takia, niin huomasin et kakkosen imuvenas yli 2mm välystä ja nelosen imussa abouttia milli, kakkosen imun keinu kenties silmämääräisesti katottuna, TAAS, taipunut ?
Aukaisuttaako tää nyt kannenkin vielä ?

Noh, jottei siinä kaikki vielä olisi, niin turbo, pakopuolelta akselista kokeillen, ehkä n.3mm sivuklappia, imusiivikko näkyy kans pesään kiinni ottaneen.... ei prkl... mikä sitä oikeen riivaa ?
Eli turbo hoitoon myös.... Ajotunteja tällä moottorilla lienee n. 10h, ja sinä aikana öljyt vaihdettu kahdesti.....

Noh, onneks kisat on vasta lauantaina...... Eli 6pv aikaa kaikkeen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Elo 2018, 23:58

Tiukka aikataulu pistää mieheen vipinää :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Elo 2018, 02:32

Että sitten kytkimen purkaminen voi ahdistaa, vasaraa, lekaa ja rälläkkää kytkinakselin holkkiin, n.1.5cm pois, vielä piti puolen sentin rakokin tehdä etuosan ja vaihteiston välille, et asetelman kytkinakseleineen sai kaivettua pois, kerpele, tupakkia rutosti, ja jokunen sihikin siiä meni .....
Mut kyl se siin vartin vaille 3 yöllä oli irti, ei menny ku jokin vaivaisen 4-5h siittä, kun ohjauspulpetti oli irroitettu ...... :shock:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Elo 2018, 13:28

Siks toi siis ahdisti, kun kytkinakseli on korkkiruuvilla, holkin etupuolelta boorit n.millin ainakin kiertyneet .... Ei ole mikään liukuholkki siis enää ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

27 Elo 2018, 20:13

Toi on sitä motorsporttia.
Vaan mistä tehdä vahvempi sulake tuohon paikkaan.
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

27 Elo 2018, 21:27

Tuossahan olisi nimimerkki lisenssille , metallien erikoismiehelle haastetta. Varmaan kehittyisi kestävä akseli ja holkki tuollaiseen vähän vireämpäänkin Nuffiin niinkuin tuo jusapen kone on :D .
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Elo 2018, 22:39

Ei ole haastetta hänelle. Aamusella kun hänen sorvaama teräsvauhtipyörä , kahdelle ajolevylle tehty, on viety jumioireiden vuoksi hoitoon, niin samalla on pakun perässä ollut kulahtanut kytkinakseli mallikappaleena toimitettu. Että tarvitaan tästä vahvempi versio, mut ei ole kiirusta tehdä.....
Meillä kun sattuu välimatkaa olemaan sellasen vajaan 40km.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Syys 2018, 20:00

Penkitettiin Nuffi kahdesti Sammin mäkikisojen yhteydessä. Ihan tappiin en varveja vetässyt, enkä kiertänyt pumpusta kaikkea ulos, siis kierroksia.

Dyno kertoi ~387 hp @ 3120rpm ja ~942Nm @2800rpm , voa-tehoa....

Siinä n.1800rpm kun oikein kunnolla heräsi, ahdot pomppas sekunnissa noin 3bar -> 4bar/60psi, mittarin asteikon ylitte puol senttiä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin