Nuffield 4/60 TURBO -64
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä tuo viimekesänä tehty vaihteistomuoksi oli ihan kohdallaan. ( Hiukkan varmaan viel ratasmuoksia askiin tullee tapahtumaan. ) Siihen nyt tää uus konepäivitys, ja uusi raskaampi vauhtipyörä kaksois-ajolevyillä ( org 26kg, nyt 39kg ) niin pitää kierrokset lisämassan avulla lähdössä huomattavasti paremmin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ai vauhtipyörä on vaihtunut painavammaksi. Minä luulin, että kevyemmäksi, kun kuulostaa, että ottaa aiempaa iloisemmin kierroksia.
Mistä tuo röpähdys johtuu yläkierroksilla? Ihan kuin olisi sähköinen rajoitin, vaikka ei taida olla.
Mistä tuo röpähdys johtuu yläkierroksilla? Ihan kuin olisi sähköinen rajoitin, vaikka ei taida olla.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pumpun herkkä säädin leikkaa täyssopalta syötön nollille vissiin n. apouttia 50rpm sisällä....
Juu ei sitä pyörivää massaa oikeen keventään mennä passaa, se vie liikkeellelähtömomenttia pois....
Ja vaatis tuo kytkinrakennekkin omansa..... eli 2 ajokytkinlevyä jolloin pinta-alaa on nyt yli tuplat entiseen, ja asetelma on sama vanha entinen viritelmä....
Kierrosherkkyyskuulostus voinee johtua liki tuplaantuneista tehoista....
Juu ei sitä pyörivää massaa oikeen keventään mennä passaa, se vie liikkeellelähtömomenttia pois....
Ja vaatis tuo kytkinrakennekkin omansa..... eli 2 ajokytkinlevyä jolloin pinta-alaa on nyt yli tuplat entiseen, ja asetelma on sama vanha entinen viritelmä....
Kierrosherkkyyskuulostus voinee johtua liki tuplaantuneista tehoista....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Onko siinä pumpussa sähköinen vai mekaaninen kierrosrajoitin, jos noin tarkka toiminta?
Sitä ihmettelinkin, että miksi olisi kevennetty vauhtipyörää, mutta siltä se kuulosti. Mutta oletkin laittanut ruuvia tiukemmalle, niin siksi visertää niin vikkelään
Sitä ihmettelinkin, että miksi olisi kevennetty vauhtipyörää, mutta siltä se kuulosti. Mutta oletkin laittanut ruuvia tiukemmalle, niin siksi visertää niin vikkelään
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pumppuhan on vaihtunut täysin toiseen myös.... P7100 tyyppinen ja 13mm tapeilla.
Viel kun koneeseen saa muutaman pikku viilauksen ja hienosäätömuoksin suoritettua, ni katotaan sitten.....
Viel kun koneeseen saa muutaman pikku viilauksen ja hienosäätömuoksin suoritettua, ni katotaan sitten.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Paukepäiviltä eräs pätkä..... Kärry ei todellakaan ollu ihan kovinkaan köykänen, ja tanner ku oli vähä pehmonen, niin vaihtaessa isompaa tumppas vauhdin hetkessä pois ...
https://www.youtube.com/watch?v=Grzaa8KfdQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Grzaa8KfdQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aloin tos sit purkaan vermestä, rataksia ja laakeria pitäis lootaan vaihtaa, kytkin ei oikein irroita eli jotain modausta vaatii sekin.
Ala-akselin mutukin näkyy olevan löystynyt, vaiks viimeks sen nopeutuksen yhteydessä mielestäni ihan oikein huolella kiristin ja peltilirpakelukituskin siellä on....
Venakoppa piti auki ottaa muun asian takia, niin huomasin et kakkosen imuvenas yli 2mm välystä ja nelosen imussa abouttia milli, kakkosen imun keinu kenties silmämääräisesti katottuna, TAAS, taipunut ?
Aukaisuttaako tää nyt kannenkin vielä ?
Noh, jottei siinä kaikki vielä olisi, niin turbo, pakopuolelta akselista kokeillen, ehkä n.3mm sivuklappia, imusiivikko näkyy kans pesään kiinni ottaneen.... ei prkl... mikä sitä oikeen riivaa ?
Eli turbo hoitoon myös.... Ajotunteja tällä moottorilla lienee n. 10h, ja sinä aikana öljyt vaihdettu kahdesti.....
Noh, onneks kisat on vasta lauantaina...... Eli 6pv aikaa kaikkeen....
Ala-akselin mutukin näkyy olevan löystynyt, vaiks viimeks sen nopeutuksen yhteydessä mielestäni ihan oikein huolella kiristin ja peltilirpakelukituskin siellä on....
Venakoppa piti auki ottaa muun asian takia, niin huomasin et kakkosen imuvenas yli 2mm välystä ja nelosen imussa abouttia milli, kakkosen imun keinu kenties silmämääräisesti katottuna, TAAS, taipunut ?
Aukaisuttaako tää nyt kannenkin vielä ?
Noh, jottei siinä kaikki vielä olisi, niin turbo, pakopuolelta akselista kokeillen, ehkä n.3mm sivuklappia, imusiivikko näkyy kans pesään kiinni ottaneen.... ei prkl... mikä sitä oikeen riivaa ?
Eli turbo hoitoon myös.... Ajotunteja tällä moottorilla lienee n. 10h, ja sinä aikana öljyt vaihdettu kahdesti.....
Noh, onneks kisat on vasta lauantaina...... Eli 6pv aikaa kaikkeen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tiukka aikataulu pistää mieheen vipinää
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Että sitten kytkimen purkaminen voi ahdistaa, vasaraa, lekaa ja rälläkkää kytkinakselin holkkiin, n.1.5cm pois, vielä piti puolen sentin rakokin tehdä etuosan ja vaihteiston välille, et asetelman kytkinakseleineen sai kaivettua pois, kerpele, tupakkia rutosti, ja jokunen sihikin siiä meni .....
Mut kyl se siin vartin vaille 3 yöllä oli irti, ei menny ku jokin vaivaisen 4-5h siittä, kun ohjauspulpetti oli irroitettu ......
Mut kyl se siin vartin vaille 3 yöllä oli irti, ei menny ku jokin vaivaisen 4-5h siittä, kun ohjauspulpetti oli irroitettu ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siks toi siis ahdisti, kun kytkinakseli on korkkiruuvilla, holkin etupuolelta boorit n.millin ainakin kiertyneet .... Ei ole mikään liukuholkki siis enää ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
Toi on sitä motorsporttia.
Vaan mistä tehdä vahvempi sulake tuohon paikkaan.
Vaan mistä tehdä vahvempi sulake tuohon paikkaan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Tuossahan olisi nimimerkki lisenssille , metallien erikoismiehelle haastetta. Varmaan kehittyisi kestävä akseli ja holkki tuollaiseen vähän vireämpäänkin Nuffiin niinkuin tuo jusapen kone on .
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ole haastetta hänelle. Aamusella kun hänen sorvaama teräsvauhtipyörä , kahdelle ajolevylle tehty, on viety jumioireiden vuoksi hoitoon, niin samalla on pakun perässä ollut kulahtanut kytkinakseli mallikappaleena toimitettu. Että tarvitaan tästä vahvempi versio, mut ei ole kiirusta tehdä.....
Meillä kun sattuu välimatkaa olemaan sellasen vajaan 40km.......
Meillä kun sattuu välimatkaa olemaan sellasen vajaan 40km.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Penkitettiin Nuffi kahdesti Sammin mäkikisojen yhteydessä. Ihan tappiin en varveja vetässyt, enkä kiertänyt pumpusta kaikkea ulos, siis kierroksia.
Dyno kertoi ~387 hp @ 3120rpm ja ~942Nm @2800rpm , voa-tehoa....
Siinä n.1800rpm kun oikein kunnolla heräsi, ahdot pomppas sekunnissa noin 3bar -> 4bar/60psi, mittarin asteikon ylitte puol senttiä.....
Dyno kertoi ~387 hp @ 3120rpm ja ~942Nm @2800rpm , voa-tehoa....
Siinä n.1800rpm kun oikein kunnolla heräsi, ahdot pomppas sekunnissa noin 3bar -> 4bar/60psi, mittarin asteikon ylitte puol senttiä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffikooste Sammista. Kakkoseksi jäin niukasti, 0.15sek olis riittänyt voittoon.
Tää nyt menee vähän uutuuden piikkiin, eli kun vaihteistoa on entisestään nopeutettu 3 ja 4 vaihteiden osalta.
Lisenssin tekemillä rattailla.
https://www.youtube.com/watch?v=ARrd5fnP7fI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää nyt menee vähän uutuuden piikkiin, eli kun vaihteistoa on entisestään nopeutettu 3 ja 4 vaihteiden osalta.
Lisenssin tekemillä rattailla.
https://www.youtube.com/watch?v=ARrd5fnP7fI" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68