Nuffield 4/60 TURBO -64

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Syys 2015, 08:47

No voi perkele, sä hävisit ja sillä siisti!
Pitääkö sitä jossitella viikkotolkulla.
Teet seuraavaksi asiat paremmin kuin muut...
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

18 Syys 2015, 09:51

jamppi kirjoitti:No voi perkele, sä hävisit ja sillä siisti!
Pitääkö sitä jossitella viikkotolkulla.
...
:shock: :roll:
One thistle, maybe two among the roses.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Syys 2015, 11:24

Kyllä sitä voi melkeinpä voitettuna pitää tota kolmossijaa.
Ja asioita vaan tässä analysoin sekä vetoja, vertaillen viimevuotisiin omia ja muiden vetoja, ja mietinnässsä on jotain parannuksia, mitä pitää tehdä
Viimeksi muokannut jusape, 18 Syys 2015, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

18 Syys 2015, 13:28

Tuo vedettävä kärry on jusapen luokassa siis 4 tonnin painoinen. Oli artikkeli Sammin kisoista myös Aamulehdessä.

Nyt kannattaisi etsiä sopiva testipaikka ja katsoa koneen nykyinen suoritustaso ja muutoksien jälkeinen vetoaika.

Kyllä on varmasti ensi vuonna vastassa taas kovemmat koneet.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Syys 2015, 22:17

Joo, taso oli mielestäni kovempi mitä viimevuonna, ja siksi pitää selailla ja katsella vastustajien vetoja myöskin, tältä ja viimevuodelta, ja vertailla niitä.

Kyllä täs hommas aika satasella mukana ollaan, niin asioihin pitää perehtyä, tutkia toisten vetoja, vaihtohetkiä, yms, ja pohtia taas lisää parannuksia....
Joten, Jamppi, tervetuloa ensvuonna kokeilemaan, mihin pystyt omine laitteinensi ......

Ensivuonna rata huhujen mukaan eri paikassa, joten sen pituudesta, profiilista ja noususta ei kukaan tiedä vielä mitään......

Onko Aamulehden juttuun mitään linkkiä netissä ???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Syys 2015, 22:47

lisenssi kirjoitti:Tuo vedettävä kärry on jusapen luokassa siis 4 tonnin painoinen. Oli artikkeli Sammin kisoista myös Aamulehdessä.

Nyt kannattaisi etsiä sopiva testipaikka ja katsoa koneen nykyinen suoritustaso ja muutoksien jälkeinen vetoaika.

Kyllä on varmasti ensi vuonna vastassa taas kovemmat koneet.
Hiukan epäilen tota 4jää tonnia, että alakantissa olisi..... Viimevuonna puhuivat n. kuudesta , eikä se tänävuonna kaukana varmaan viimevuotisesta ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Syys 2015, 23:16

jamppi kirjoitti:No voi perkele, sä hävisit ja sillä siisti!
Pitääkö sitä jossitella viikkotolkulla.
Jossei herra Niemiselle kisojen, kisavetojen vertailu, koneen parannuksen, ym, mietintäni ja pähkäilyni täällä, ei sovi, voi jättää aivan vapaasti kyllä lukemattakin, kukaan ei pakota lukemaan.

Olen kuitenkin koittanut kertoa tän koneen tarinaa eri kehitysvaiheista, täällä kuitenkin melko kohtuu avoimesti, kaikkine pohdintoineen eri parannusajatelmista, jne......

Ja pitää lukijoiden mielenkiintoa tähänkin, normirivistön koneista, poikkeavaan asiaan yllä.

Tai voin sitten kyllä ihan hyvin vaihtoehtoisesti jättää myös totaalisesti kirjoittamattakin tästä, mitä mahdollisia päivityksiä värkille milloinkin tehdään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

18 Syys 2015, 23:51

Voisi ehkä päätellä jampin edellyttävän homman hoitamista muinaisten roomalaisten tyylillä: "TULIN...NÄIN... ja VOITIN". 8)

Kolmea sanaa enempää ei tarvita.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Syys 2015, 23:57

lisenssi kirjoitti:Voisi ehkä päätellä jampin edellyttävän homman hoitamista muinaisten roomalaisten tyylillä: "TULIN...NÄIN... ja VOITIN". 8)

Kolmea sanaa enempää ei tarvita.

Niin, voittoa lähdettiin hakemaan, mutta muutkin oli tehneet parannuksia koneisiinsa, niin ei tullut vielä tällä kertaa.
Kuitenkin, kaksi kisaa kahden vuoden aikana, ja molemmista kuitenkin pokaali tuotu, niin siittä vaan yrittämään samaa, aivan vapaasti.....

Tai sitten tarvitaan muutama sana enemmän..... En tähän vielä laita sitä, mitä meinasin sanoa lainauksella, vaikka mieli tekisi......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

19 Syys 2015, 06:07

Oliskohan tässä jo varaa turvautua voimalliseen ilmaisuun: "NO, VOI MURRAYN TAKA-AKSELIN SORVAUSOLOTILA!" :lol:
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

19 Syys 2015, 06:46

Tuo kirjoitus oli Aamulehdessä
Liitteet
190920151151.jpg
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Syys 2015, 08:19

Vaatimattomuus kaunistaa..
Ja puheet rohkaistui mitä pidemmälle ilta ehti :mrgreen:
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Syys 2015, 12:57

Annetaan vain jusapen kertoilla avoimesti virityksistään, kanssakilpailijathan tästä hyötyy, varmaan seuraavat tarkasti jusapen virityksiä ja virittelevät omat koneensa parempaan iskuun :wink:

Kuitenkin,aika vähän tässäkin osiossa nuhvistit / leukkumiehet kertoilevat enään mitään, mistään omista projekteistaan, minä itse mukaanluettuna.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Syys 2015, 13:56

En minä likikään kaikkea ole kuitenkaan julki kertonut, yleisellä tasolla lähinnä. Paljon on salaisuuksiakin, joista ei tiedä kuin muutamat.....

Ja siinä Kari on kyllä ihan oikeassa, aika valitettavan hiljainen tämä osio kaikkinensa kyllä on, erinäisten tarinoiden osalta ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

19 Syys 2015, 19:12

Harvat kirjoittaa projektistaan...toiset vaan tallissa tuhertaa...
Mukava on kyllä seurata/lukea, kuinka nuffin muskelit kehittyy.
Jotta kirjuuttaa vaan samalla innolla, voi satasen voimat olla vielä reservissä...?
Ja siistiä työtä on, ei repsota pellit, eikä kurki kuulerit.

Voi joidenkin kriittisyys jättää muutamia "harrastajia" palstat rauhaan... :roll:
Vastaa Viestiin