Nuffield 4/60 TURBO -64
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Harmin paikka ettet päässyt Kalantiin tänään, olis nuffi pessyt kaikki mukana olleista omassa sarjassaan alle 4 litrasissa.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Oho, piti konekansaan kirjottaa toi äskenen mutta kui se tänne tuli??? No kone tehnyt omiaan jo jonkin aikaa, päivittää pitäisi.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin harmi juttu, jottei sitten päässytkään.... Odotukset "saavutuksista" oli kuitenkin kohtuu korkeella, ehkä isompiakin haastaa......Ruudinkeksijä kirjoitti:Harmin paikka ettet päässyt Kalantiin tänään, olis nuffi pessyt kaikki mukana olleista omassa sarjassaan alle 4 litrasissa.
Mistäs allekirjoituksesi on muuten "lainattu"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Alle 5 litrasissa voiton vei Mari Pirttiniemi 665 Valmetilla, jäi yks 6850 valtrakin sille..jusape kirjoitti:Niin harmi juttu, jottei sitten päässytkään.... Odotukset "saavutuksista" oli kuitenkin kohtuu korkeella, ehkä isompiakin haastaa......Ruudinkeksijä kirjoitti:Harmin paikka ettet päässyt Kalantiin tänään, olis nuffi pessyt kaikki mukana olleista omassa sarjassaan alle 4 litrasissa.
Mistäs allekirjoituksesi on muuten "lainattu"
Facebookissa nähtävillä joitain videoita, omasta kännykästä akku finaalissa ettei kuviakaan saanut.
Ja juu toi allekirjotus muuttuu millon sattuu, tää nykynen tekstihän tiedät varmaan mistä mutta näin kerran yhden jenkki pick-upin takalaidassa isoilla kirjaimilla saman tekstin.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tätä lämpöistä ja sateetonta keliä kun on riittänyt nyt sitten taas, niin hain taas 6m3 purkin kasteluvettä muorille..... Voi että, kun se tuntui kevyeltä Nuffin perässä, tuolta puron notkosta ylös tullessa....
Pitää huomen koittaa joku pätkä kuvata, kun toista purkillista hakee.....
Ja ehkä "kellotus" tehdä tos "testiradalla"
Tosin jotain vähän negatiivistakin havaintoa, huomasin et pari suutinholkkia taitaa vähän hikoilla jäähynestettä ulos, kun trakvaattorin päivällä pihalle ajoin.....
Pitää huomen koittaa joku pätkä kuvata, kun toista purkillista hakee.....
Ja ehkä "kellotus" tehdä tos "testiradalla"
Tosin jotain vähän negatiivistakin havaintoa, huomasin et pari suutinholkkia taitaa vähän hikoilla jäähynestettä ulos, kun trakvaattorin päivällä pihalle ajoin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tänään alkoi öljynpaineet hiukkan huolestuttaa.... Kunnon normilämpöisellä koneella tyhjäkäynnillä ehkä 0.7bar ja 1200rpm nipinapin 2 bar.... Viisaris oli myös heilahtelua havaittavis vähän aiemmin, kierroksilla ( n. 1200-1400 ) n.1.8-2.2 haarukassa....
Täytyy päivällä tarkkailla tilannetta uudelleen, ja kenties käytättää pohja auki jos ei tokene.......
Täytyy päivällä tarkkailla tilannetta uudelleen, ja kenties käytättää pohja auki jos ei tokene.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jonkin tälläisen mahdollisuuden takia pitääkin noita viisareita seurata vähän normia tarkempaan nyt.....
Tässähän on orkkis-mekaaninen, ja tarvike-mekaaninen mittari myös....
Ettei pahempaa vahinkoa juuri jonkin tuollaisen takia pääsis tapahtumaan..... Kun ei nyt kuitenkaan ihan "vakiokone" ole kyseessä....
Ja jos epäilyt jatkuu niin vaikka ihan varoiksi käyttää pohjaluukku auki, tilanteiden tarkistamiseksi, samalla voi tietty kattoo/tarkistaa vaikka muutaman kk-laakerin kunnon, vaikka ne vasta juuri talvella taas jälleen "vuosihuollon yhteydessä" kaikki uusiksi laitoin......
Tässähän on orkkis-mekaaninen, ja tarvike-mekaaninen mittari myös....
Ettei pahempaa vahinkoa juuri jonkin tuollaisen takia pääsis tapahtumaan..... Kun ei nyt kuitenkaan ihan "vakiokone" ole kyseessä....
Ja jos epäilyt jatkuu niin vaikka ihan varoiksi käyttää pohjaluukku auki, tilanteiden tarkistamiseksi, samalla voi tietty kattoo/tarkistaa vaikka muutaman kk-laakerin kunnon, vaikka ne vasta juuri talvella taas jälleen "vuosihuollon yhteydessä" kaikki uusiksi laitoin......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sopivasti tää ölppiä syö, eli ei siis liikaa vaan mielestäni ihan passelisti.
Pitää huomioda viriaste siis. Eli vähäsen sopivasti on sitä mentäväkin....
Ölppi oli likimain alamerkis ja 1.3L lisättyä ylämerkis, ja ainakin toistaiseksi mittariväpinä mielestäni hävis.
Jatketaan siis edelleen tarkkailua paineiden suhteen....
Pitää huomioda viriaste siis. Eli vähäsen sopivasti on sitä mentäväkin....
Ölppi oli likimain alamerkis ja 1.3L lisättyä ylämerkis, ja ainakin toistaiseksi mittariväpinä mielestäni hävis.
Jatketaan siis edelleen tarkkailua paineiden suhteen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuosta ensin vasemmalle 22kpl tänpäivän kuvia. Sitten vielä lisäksi neljä viimeistä on eiliseltä.
Toivottavasti tuon nelosesta olevan vara-akselin, KK ja RK laakerit olisi matkiksessa aamulla noudettavissa.
Tää oma mutkarauta saattaa olla valmis tapaus, vaikka koneistusvaraa vielä olisi.
Aivan kuin nelosen kk-kaulan kupeilla olisi senttien mittaisia poreita, se selvinnee aikanaan, kun koneistamoon tän kiikutan tutkittavaksi.
Tuo neloskaulahan on joskus ajettu vähän sinertäväksikin, ennen mun aikaani.
Tässä nyt sunnuntaina petti tuo nelosen KK-liuskat, ne oli sellaiset "punametallipintaiset" laakerit, muissa liuskoissa ei juuri paljoa mitään vähäisen käytön jälkiä enempää edes ole.
On täs vielä 2 päivää aikaa saada kokoon, kisathan olis lauantaina.....
Toivottavasti tuon nelosesta olevan vara-akselin, KK ja RK laakerit olisi matkiksessa aamulla noudettavissa.
Tää oma mutkarauta saattaa olla valmis tapaus, vaikka koneistusvaraa vielä olisi.
Aivan kuin nelosen kk-kaulan kupeilla olisi senttien mittaisia poreita, se selvinnee aikanaan, kun koneistamoon tän kiikutan tutkittavaksi.
Tuo neloskaulahan on joskus ajettu vähän sinertäväksikin, ennen mun aikaani.
Tässä nyt sunnuntaina petti tuo nelosen KK-liuskat, ne oli sellaiset "punametallipintaiset" laakerit, muissa liuskoissa ei juuri paljoa mitään vähäisen käytön jälkiä enempää edes ole.
On täs vielä 2 päivää aikaa saada kokoon, kisathan olis lauantaina.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tosiasiahan se kyllä on, että tällä viriasteella, ja noilla kieroksilla, tuo poreilla olevan lohkon kestävyys ja varsinkin värähtelyjäykkyys alkaa olla jo itsessään aika suuri riski myös itse kampiakselillekkin, ja koko paketin kestävyydelle.
Noh, jos tästä nyt Sammiin kisaamaan pääsee, ja sen kestää, niin sen jälkeen rajoitinruuvi kierretään alle kolmeen tonniin, ja reippaasti.
Talvella sitten koitetaan taas miettiä uusia kujeita, ja terveemmällä lohkolla, kunhan sellainen eteen tulee sopivasti.....
Tämä lohko alkaa kyllä olla jo elinkaarensa päässä, näillä eväillä ja varsinkin tälläisessa käytössä, vakiommassa koneessa tuo lohko toki toimii vielä vuosia kyllä melko huoletta .
Ehkä mahdollista säröä voisi paikata, mutta kannattaneeko taloudellisesti ? Neloskaula kuitenkin on jo .045 alikoossa, ni ei paljoa enää koneistella.
Kerta, ehkä kaks maksimissaan, .050 laakereita satunnaisesti jostain saanut, ja .060 laakereita pienempiä ei ole saatavilla....
Noh, jos tästä nyt Sammiin kisaamaan pääsee, ja sen kestää, niin sen jälkeen rajoitinruuvi kierretään alle kolmeen tonniin, ja reippaasti.
Talvella sitten koitetaan taas miettiä uusia kujeita, ja terveemmällä lohkolla, kunhan sellainen eteen tulee sopivasti.....
Tämä lohko alkaa kyllä olla jo elinkaarensa päässä, näillä eväillä ja varsinkin tälläisessa käytössä, vakiommassa koneessa tuo lohko toki toimii vielä vuosia kyllä melko huoletta .
Ehkä mahdollista säröä voisi paikata, mutta kannattaneeko taloudellisesti ? Neloskaula kuitenkin on jo .045 alikoossa, ni ei paljoa enää koneistella.
Kerta, ehkä kaks maksimissaan, .050 laakereita satunnaisesti jostain saanut, ja .060 laakereita pienempiä ei ole saatavilla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Juu, kyllä ruiskutusta käytetään kaulojen täytössä. Joskus kivikauden jälkeen teetin yhden kaulan ruiskutuksen. Se jäi huokoiseksi ja meni piloille. Mutta nykyaikaisella plasmaruiskulla tulee kyllä tiivistä jälkeä ja saa vaikka kovametallipinnan. Kovakromaus ja kemiallinen nikkelöintikin ovat mahdollisia korjauskeinoja.
Tässä tapauksessa pinnassa saattaa olla säröjä, joista akseli voi myöhemmin mennä vaikka poikki. Siksi suosittelin aitoa hitsausta.
Ohessa selvityksiä pinnotuksista, jos jotakuta kiinnostaa http://www.bodycote.fi/fi-FI/services/s ... spray.aspx
Tässä tapauksessa pinnassa saattaa olla säröjä, joista akseli voi myöhemmin mennä vaikka poikki. Siksi suosittelin aitoa hitsausta.
Ohessa selvityksiä pinnotuksista, jos jotakuta kiinnostaa http://www.bodycote.fi/fi-FI/services/s ... spray.aspx
Viimeksi muokannut lisenssi, 10 Syys 2015, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.