Nuffield 4/60 TURBO -64

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

23 Heinä 2015, 18:26

Korjaus on varmasti ykkösvaihtoehto. Elokuussa on jälleen tekijät töissä.

Tuntuisi jotenkin oudolta, jos tämä kehitysversio jätettäisiin väliin eikä kokeiltaisi kisoissa....
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

23 Heinä 2015, 20:10

Onko tuossa vaara, että turbossa korventunutta öljyä on päässyt kiertoon? Ensimmäiset turbo-Saabit rikottiin sillä, että käytettiin liian huonoja öljyjä, eikä tasattu lämpöjä jälkikäytöllä ja tästä syystä karstaksi palanutta öljyä lähti turbolta kiertoon. Tosin se lähti kiertoon vasta seuraavassa käynnistyksessä, eikä ajon päätyttyä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Heinä 2015, 20:50

Tuon rikon jälkeen käytin jonkin aikaa, ehkä 30sek vielä, ja tähän nyt muutenkin öljyjä vaihdeltu aika taajaan..... Yksilläkään ei ole viittäkytä, tai tuskin edes kolmeakaan kymmentä tuntia ajettu....

Öljy on koko ajan ollut 15W-40 Mobil Delvac 1400. Ja tuossa jo keväällä paukkeiden jälkeen pohtisin öljynvaihtoa, mutta kyllä ne tässä piakkoin vaihtuu taas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Heinä 2015, 21:02

lisenssi kirjoitti: Jos siihen alkaa sovitella isoa turboa, niin tämä kesä voi mennä kisojen osalta ohi.

Niinpä. Jos muutoksia alkaa tekeen, on aika rakentaminen, ja toimivuus täysin arvailujen varassa, eli voi olla vähän hakemista sopivasta kombinaatiosta....

Jätetään se homma tulevaisuuteen, EVO IV version vaiheeseen .....

Datatallenteen sivu 2/3 ( tallennus alkoi ajassa 11.58.00 jolloin (pako 1) 1ch 410.9c , (pako 2/3 ) 2ch 479.6c , (pako 4 ) 3ch 435.6c , (moottorin lämpö) 4ch 82.5c
Tuossa ajassa noin 11.59.30 alkaa lämpöjen kasvu jyrkemmällä ( keskikanavassa jopa 20astetta/sekunti ) käyrällä, eli kutakuinkin siinäkohtaa, kun kuormitusta jo oli jonniin verran, vetäisin täydet ja dynokäyrässäkin täskohtaa oli hyppäys ylöspäin

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

24 Heinä 2015, 08:08

Kovasti paljon piisaa Nuhvin virityksessä onkkelmia, mutta se lienee jutun suola. Eikä varmaan ihan halpaa touhua, vaikka kaikki harrastukset maksavat, purjehdus esimerkiksi. Sitä, enempi rantaruotsalaisten harrastusta, on kuvattu sattuvasti; -Purjehtiminen on kuin seisoisi vaatteet päällä kylmässä suihkussa ja repisi 500 euron seteleitä. :)
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Heinä 2015, 18:05

Otinpas ahtimen irti.... Josko pe kerkeis käymään vaiks Porissa.....
Hyvin näkyy venakopas, missä kohtaa pakopesä on....
Ahtosiiven kiinnitysmutteri oli kans karvaa vaille irronnut kierteistään....

(kyllä tähänkin saanee rosvota erästä uutta hankintaa varten varatusta budjetista varmaan 2/3 osaa ainakin, toivottavasti sinne noin 800 luokkaan tai ainakin alta tonnin päästään..... )

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Heinä 2015, 17:41

Tuolta ahtosiipi näytti kun avattiin puhallin, taustalla myös pipiä ottanut pakosiipi....

Kuva

Narahdus ollut senverran raju, että ahtopesä on romua kanssa....

Kuva

Hyllystä löytyi "samanlainen" ( korjattu, pesät vanhaa, kaikki muu uutta) , erona se, että tuo ahtopesän kyljessä oleva tasopinta pulteille tässä klo 9 suuntaan,
kun edellisessä n. 1/2 7, eli n.45 astetta alempana, menee tuki uusiksi ja hieman voi aiheuttaa tuskaa asentaessa tilan puolesta..

Kuva

Sitten tars alkaa tahkoomaan, tuosta viivan ulkopuolelta kaikki pois, ja toisestakin kohtaa ahtopesää vähän, ettei konepeltiin ota kii,
tuosta HOLSET tekstin SET kohdilta (eo kuvassa paremmin havainnollistettavissa kohta).... Ja pakopesästä pinnasta yhdestä kohtaa vähän, ettei nojaa venakoppaan...

Kuva

Tyyppikilpeä

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

31 Heinä 2015, 21:17

JulkkisNuhvi saa uuden puhaltimen :wink: :wink: :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Heinä 2015, 22:01

Mikä julkkis... :roll:

Vähän hierontaa suoritettu...

Kuva

Kuva

Kuva

Tyyppikilvessä HX25W

Kuva

Kuva

Tuohon vaiheeseen tänään sitten jäi, huomenna keula purkaa ja kuuleri otta irti puhdistukseen, ja rakentaa uusi tukirauta takapäähän.....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
VeeWee
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
NLCF r.y jäsen Nro: 399
Paikkakunta: Salo

01 Elo 2015, 14:42

Miten pakopaineet saadaan pysymään alhaalla?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Elo 2015, 17:05

Ei ne ole olleet ongelmana tuossa alhaalta-ylös rykäisyssä....
Ja mahdollista on, että turbossa oli jo orastavaa laakerivikaa, joka mahdollisesti olisi osasyynä ollut rikolle, eli kenties nyt olisi akseli vähän hirttänyt osin estäen ahtojen nousun, ja nostaen pakopaineet turhan korkeiksi....

Välijäähyä vähän putsailin.... Tuossa osa ulos saadusta silpusta, yks kokkare on vielä alakennossa helisemässä, ja pirullako sitä sieltä pois saa....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Elo 2015, 19:33

Teinpäs samalla sitten 10mm ristitapit pakoputkeen, niitä kun vaaditaan joissain jutuissa, niin onpa sitten ne valmiina....

Kuva

Kuva

DAMN..... PERKL..... Ahtoilman lämpösensori ottanut pipiä lentävistä siivenpalasista, anturi putkessa mutkan jälkeen ulkolaidalla, pitäiskös siirtää kurvin jälkeiselle sisäreunalle vastaisuutta varten ...
Josko tuollaista anturia nyt edes erikseen saa jostain tilattua....

Kuva

Kuva

Kuva

Käy se.....

https://www.youtube.com/watch?v=BfyDS-n ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Elo 2015, 21:53

Ruuvailin Nuffista ennakon tänään sinne 22 asteen paikkeille.....
Käyntiääni hiukan terävöityi taas, ja pienellä koeajolla, tyhjänä, tuntui että pakolämmöt on heti alhaisemmat mitä viimeksi....

Hukkaportin otin takaisin käyttöön, kun se oli tuossa ennen välillä säädetty piukaksi ja aukeamattomaksi, nyt alkaa aukeamaan siinä 1.4-1.5bar ahdoilla.
Josko pakopaineet pysyisi maltillisena.
Pari lisämittaria tuli kans viikolla, lämpöjä..... Mekaanisen lämmön rinnalle tullee siis diginäyttöinen, ja paremmin näkyvään paikkaan, eli mittariston laajennusta ylöspäin.
Toinen samanlainen lämpömittari tulee moottoriöljylle
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Elo 2015, 15:28

minkä merkin mittari? oli tuo anturivaivane, noita plämpö antureita kyllä saa erillään 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2015, 22:41

Warpu kirjoitti:minkä merkin mittari? oli tuo anturivaivane, noita plämpö antureita kyllä saa erillään 8)
Juu saa..... Pari anturia on tilattuna itämailta jo viikko sitte...... :wink:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin