Nuffield 4/60 TURBO -64
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Korjaus on varmasti ykkösvaihtoehto. Elokuussa on jälleen tekijät töissä.
Tuntuisi jotenkin oudolta, jos tämä kehitysversio jätettäisiin väliin eikä kokeiltaisi kisoissa....
Tuntuisi jotenkin oudolta, jos tämä kehitysversio jätettäisiin väliin eikä kokeiltaisi kisoissa....
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Onko tuossa vaara, että turbossa korventunutta öljyä on päässyt kiertoon? Ensimmäiset turbo-Saabit rikottiin sillä, että käytettiin liian huonoja öljyjä, eikä tasattu lämpöjä jälkikäytöllä ja tästä syystä karstaksi palanutta öljyä lähti turbolta kiertoon. Tosin se lähti kiertoon vasta seuraavassa käynnistyksessä, eikä ajon päätyttyä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuon rikon jälkeen käytin jonkin aikaa, ehkä 30sek vielä, ja tähän nyt muutenkin öljyjä vaihdeltu aika taajaan..... Yksilläkään ei ole viittäkytä, tai tuskin edes kolmeakaan kymmentä tuntia ajettu....
Öljy on koko ajan ollut 15W-40 Mobil Delvac 1400. Ja tuossa jo keväällä paukkeiden jälkeen pohtisin öljynvaihtoa, mutta kyllä ne tässä piakkoin vaihtuu taas....
Öljy on koko ajan ollut 15W-40 Mobil Delvac 1400. Ja tuossa jo keväällä paukkeiden jälkeen pohtisin öljynvaihtoa, mutta kyllä ne tässä piakkoin vaihtuu taas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
lisenssi kirjoitti: Jos siihen alkaa sovitella isoa turboa, niin tämä kesä voi mennä kisojen osalta ohi.
Niinpä. Jos muutoksia alkaa tekeen, on aika rakentaminen, ja toimivuus täysin arvailujen varassa, eli voi olla vähän hakemista sopivasta kombinaatiosta....
Jätetään se homma tulevaisuuteen, EVO IV version vaiheeseen .....
Datatallenteen sivu 2/3 ( tallennus alkoi ajassa 11.58.00 jolloin (pako 1) 1ch 410.9c , (pako 2/3 ) 2ch 479.6c , (pako 4 ) 3ch 435.6c , (moottorin lämpö) 4ch 82.5c
Tuossa ajassa noin 11.59.30 alkaa lämpöjen kasvu jyrkemmällä ( keskikanavassa jopa 20astetta/sekunti ) käyrällä, eli kutakuinkin siinäkohtaa, kun kuormitusta jo oli jonniin verran, vetäisin täydet ja dynokäyrässäkin täskohtaa oli hyppäys ylöspäin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Kovasti paljon piisaa Nuhvin virityksessä onkkelmia, mutta se lienee jutun suola. Eikä varmaan ihan halpaa touhua, vaikka kaikki harrastukset maksavat, purjehdus esimerkiksi. Sitä, enempi rantaruotsalaisten harrastusta, on kuvattu sattuvasti; -Purjehtiminen on kuin seisoisi vaatteet päällä kylmässä suihkussa ja repisi 500 euron seteleitä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Otinpas ahtimen irti.... Josko pe kerkeis käymään vaiks Porissa.....
Hyvin näkyy venakopas, missä kohtaa pakopesä on....
Ahtosiiven kiinnitysmutteri oli kans karvaa vaille irronnut kierteistään....
(kyllä tähänkin saanee rosvota erästä uutta hankintaa varten varatusta budjetista varmaan 2/3 osaa ainakin, toivottavasti sinne noin 800 luokkaan tai ainakin alta tonnin päästään..... )
Hyvin näkyy venakopas, missä kohtaa pakopesä on....
Ahtosiiven kiinnitysmutteri oli kans karvaa vaille irronnut kierteistään....
(kyllä tähänkin saanee rosvota erästä uutta hankintaa varten varatusta budjetista varmaan 2/3 osaa ainakin, toivottavasti sinne noin 800 luokkaan tai ainakin alta tonnin päästään..... )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuolta ahtosiipi näytti kun avattiin puhallin, taustalla myös pipiä ottanut pakosiipi....
Narahdus ollut senverran raju, että ahtopesä on romua kanssa....
Hyllystä löytyi "samanlainen" ( korjattu, pesät vanhaa, kaikki muu uutta) , erona se, että tuo ahtopesän kyljessä oleva tasopinta pulteille tässä klo 9 suuntaan,
kun edellisessä n. 1/2 7, eli n.45 astetta alempana, menee tuki uusiksi ja hieman voi aiheuttaa tuskaa asentaessa tilan puolesta..
Sitten tars alkaa tahkoomaan, tuosta viivan ulkopuolelta kaikki pois, ja toisestakin kohtaa ahtopesää vähän, ettei konepeltiin ota kii,
tuosta HOLSET tekstin SET kohdilta (eo kuvassa paremmin havainnollistettavissa kohta).... Ja pakopesästä pinnasta yhdestä kohtaa vähän, ettei nojaa venakoppaan...
Tyyppikilpeä
Narahdus ollut senverran raju, että ahtopesä on romua kanssa....
Hyllystä löytyi "samanlainen" ( korjattu, pesät vanhaa, kaikki muu uutta) , erona se, että tuo ahtopesän kyljessä oleva tasopinta pulteille tässä klo 9 suuntaan,
kun edellisessä n. 1/2 7, eli n.45 astetta alempana, menee tuki uusiksi ja hieman voi aiheuttaa tuskaa asentaessa tilan puolesta..
Sitten tars alkaa tahkoomaan, tuosta viivan ulkopuolelta kaikki pois, ja toisestakin kohtaa ahtopesää vähän, ettei konepeltiin ota kii,
tuosta HOLSET tekstin SET kohdilta (eo kuvassa paremmin havainnollistettavissa kohta).... Ja pakopesästä pinnasta yhdestä kohtaa vähän, ettei nojaa venakoppaan...
Tyyppikilpeä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
JulkkisNuhvi saa uuden puhaltimen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mikä julkkis...
Vähän hierontaa suoritettu...
Tyyppikilvessä HX25W
Tuohon vaiheeseen tänään sitten jäi, huomenna keula purkaa ja kuuleri otta irti puhdistukseen, ja rakentaa uusi tukirauta takapäähän.....
Vähän hierontaa suoritettu...
Tyyppikilvessä HX25W
Tuohon vaiheeseen tänään sitten jäi, huomenna keula purkaa ja kuuleri otta irti puhdistukseen, ja rakentaa uusi tukirauta takapäähän.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ne ole olleet ongelmana tuossa alhaalta-ylös rykäisyssä....
Ja mahdollista on, että turbossa oli jo orastavaa laakerivikaa, joka mahdollisesti olisi osasyynä ollut rikolle, eli kenties nyt olisi akseli vähän hirttänyt osin estäen ahtojen nousun, ja nostaen pakopaineet turhan korkeiksi....
Välijäähyä vähän putsailin.... Tuossa osa ulos saadusta silpusta, yks kokkare on vielä alakennossa helisemässä, ja pirullako sitä sieltä pois saa....
Ja mahdollista on, että turbossa oli jo orastavaa laakerivikaa, joka mahdollisesti olisi osasyynä ollut rikolle, eli kenties nyt olisi akseli vähän hirttänyt osin estäen ahtojen nousun, ja nostaen pakopaineet turhan korkeiksi....
Välijäähyä vähän putsailin.... Tuossa osa ulos saadusta silpusta, yks kokkare on vielä alakennossa helisemässä, ja pirullako sitä sieltä pois saa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Teinpäs samalla sitten 10mm ristitapit pakoputkeen, niitä kun vaaditaan joissain jutuissa, niin onpa sitten ne valmiina....
DAMN..... PERKL..... Ahtoilman lämpösensori ottanut pipiä lentävistä siivenpalasista, anturi putkessa mutkan jälkeen ulkolaidalla, pitäiskös siirtää kurvin jälkeiselle sisäreunalle vastaisuutta varten ...
Josko tuollaista anturia nyt edes erikseen saa jostain tilattua....
Käy se.....
https://www.youtube.com/watch?v=BfyDS-n ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DAMN..... PERKL..... Ahtoilman lämpösensori ottanut pipiä lentävistä siivenpalasista, anturi putkessa mutkan jälkeen ulkolaidalla, pitäiskös siirtää kurvin jälkeiselle sisäreunalle vastaisuutta varten ...
Josko tuollaista anturia nyt edes erikseen saa jostain tilattua....
Käy se.....
https://www.youtube.com/watch?v=BfyDS-n ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ruuvailin Nuffista ennakon tänään sinne 22 asteen paikkeille.....
Käyntiääni hiukan terävöityi taas, ja pienellä koeajolla, tyhjänä, tuntui että pakolämmöt on heti alhaisemmat mitä viimeksi....
Hukkaportin otin takaisin käyttöön, kun se oli tuossa ennen välillä säädetty piukaksi ja aukeamattomaksi, nyt alkaa aukeamaan siinä 1.4-1.5bar ahdoilla.
Josko pakopaineet pysyisi maltillisena.
Pari lisämittaria tuli kans viikolla, lämpöjä..... Mekaanisen lämmön rinnalle tullee siis diginäyttöinen, ja paremmin näkyvään paikkaan, eli mittariston laajennusta ylöspäin.
Toinen samanlainen lämpömittari tulee moottoriöljylle
Käyntiääni hiukan terävöityi taas, ja pienellä koeajolla, tyhjänä, tuntui että pakolämmöt on heti alhaisemmat mitä viimeksi....
Hukkaportin otin takaisin käyttöön, kun se oli tuossa ennen välillä säädetty piukaksi ja aukeamattomaksi, nyt alkaa aukeamaan siinä 1.4-1.5bar ahdoilla.
Josko pakopaineet pysyisi maltillisena.
Pari lisämittaria tuli kans viikolla, lämpöjä..... Mekaanisen lämmön rinnalle tullee siis diginäyttöinen, ja paremmin näkyvään paikkaan, eli mittariston laajennusta ylöspäin.
Toinen samanlainen lämpömittari tulee moottoriöljylle
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu saa..... Pari anturia on tilattuna itämailta jo viikko sitte......Warpu kirjoitti:minkä merkin mittari? oli tuo anturivaivane, noita plämpö antureita kyllä saa erillään
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68