projektinuhvi vm?(muuttunut V8+automaatti+4WD projektiksi)
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kaikihan ajastaan särkyy mutta nuo pullinkimiehet revittelee kaiketi vakiovoimansiirrolla ja tehoja kuitenkin 400-500 heppaa, huhujen mukaan
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Täs pikkuhiljaa on tost selvinny niinpaljon että.....
Tosi sekasikiö on ja entisöintihomma on haudattu täysin, se energia laitetaan tuohon 460ppiin...
Ja visiot sekä ajatukset tuon kans alkaa mennä jo selllasel tasolla et huh-huh....
Ehkä tuo etuakseli, mis on väljää joka niveles ja tapis tarttis vaihtaa kans sit samal
Onkos jollain jotain räjäytys- tai muuta kuvii noist nelikkomalleista?
Valokuvat vaik jostain remonttihommista auttais kans....
Miten etupään voima on laatikost otettu? (rattaasta tietty)
Eli ?? Saako pinjonin rattaasta helpostikkin voiman ulos ???
Kaikkii suunnitelmii en haluis paljastaa täs kohtaa mut pakko kysyy jotain.....
Tosi sekasikiö on ja entisöintihomma on haudattu täysin, se energia laitetaan tuohon 460ppiin...
Ja visiot sekä ajatukset tuon kans alkaa mennä jo selllasel tasolla et huh-huh....
Ehkä tuo etuakseli, mis on väljää joka niveles ja tapis tarttis vaihtaa kans sit samal
Onkos jollain jotain räjäytys- tai muuta kuvii noist nelikkomalleista?
Valokuvat vaik jostain remonttihommista auttais kans....
Miten etupään voima on laatikost otettu? (rattaasta tietty)
Eli ?? Saako pinjonin rattaasta helpostikkin voiman ulos ???
Kaikkii suunnitelmii en haluis paljastaa täs kohtaa mut pakko kysyy jotain.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onnistuiskohan tuo etuakseliksi...
http://kuvablogi.com/nayta/3112582/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai , sanokaa suoraan jos tuntuu silt et mul pipo alkaa jo hiostaa nuppii liikaa,
ja aamulääkkeet on unohtunu ottaa muutaman päivän ajan....
http://kuvablogi.com/nayta/3112582/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai , sanokaa suoraan jos tuntuu silt et mul pipo alkaa jo hiostaa nuppii liikaa,
ja aamulääkkeet on unohtunu ottaa muutaman päivän ajan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Ei sulla pipo hiosta ensinkään vaan tuollaista asennetta sitä pitääkin olla .Kun itse on joutunut lopettamaan koneharrastuksen asiallisten tilojen puutteessa on mukava seurata toisten projekteja.Eli jatka samaan malliin
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onkos joku Suomes tehny itte Nuhvist nelikkoo
Eli tänhetken (täysin älytön ) visio olis seuraava:
Kerrotaan ny sit kaikille....
5 litrane bensa nokalle, manuaali koneistoiseksi muutetu GM TH350 aski (ehkä ylivaihteinen TH700, sais lisää vauhtii... ),
nämä siis nufan oman lootan eteen, tää ei nyt iso homma teknisesti ole toteuttaa....
Sitten mennään jo älyttömyyksiin ... tuo DANA 60 nelivetosen Jenkki pick-upin etuakseli (kuoma-autost, tosin kevyestä, 4200kg kokpaino)
ympätä nykysen etuaksilan tilalle (muitakin on "hyllys"...)
Voimanotto laatikost etuvedolle täs ny varmaan eniten mietintää aiheuttaa miten sielt sen saa otettua .... siihen kun ei ole osia "hyllys", muut romut on suurinpiirtein kaikki tontilla ollu jo vuosia .... (akseli, koneita, vaihteistoja.....)
Nuhvit tosin ostin vast tänävuonna....
Eli tänhetken (täysin älytön ) visio olis seuraava:
Kerrotaan ny sit kaikille....
5 litrane bensa nokalle, manuaali koneistoiseksi muutetu GM TH350 aski (ehkä ylivaihteinen TH700, sais lisää vauhtii... ),
nämä siis nufan oman lootan eteen, tää ei nyt iso homma teknisesti ole toteuttaa....
Sitten mennään jo älyttömyyksiin ... tuo DANA 60 nelivetosen Jenkki pick-upin etuakseli (kuoma-autost, tosin kevyestä, 4200kg kokpaino)
ympätä nykysen etuaksilan tilalle (muitakin on "hyllys"...)
Voimanotto laatikost etuvedolle täs ny varmaan eniten mietintää aiheuttaa miten sielt sen saa otettua .... siihen kun ei ole osia "hyllys", muut romut on suurinpiirtein kaikki tontilla ollu jo vuosia .... (akseli, koneita, vaihteistoja.....)
Nuhvit tosin ostin vast tänävuonna....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Hitsi, muistelin että galleriassa olis kuvia tuosta etuvedon lähdöstä mutta en osannu ettiä
Muistelisin että oli kuitenkin melko yksinkertaisesti toteutettu
Muistelisin että oli kuitenkin melko yksinkertaisesti toteutettu
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
jamppi kirjoitti:Hitsi, muistelin että galleriassa olis kuvia tuosta etuvedon lähdöstä mutta en osannu ettiä
Muistelisin että oli kuitenkin melko yksinkertaisesti toteutettu
Jotain kuvii löysin kalleeriasta, tosin niistä ei paljoa teknistä toteutusta selevinnyt...
Pistäkkee vinkkii jos löyvvätte kuvvii, koht tarvii tehä jo pipoon silimänreijät...
Edit: Odottelen et Warpu jotain asiaan kommentoisi.... Joonas sanos et vois jotai tietää....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuli vaan taas mieleen täs suunnitelles ja miettiessä...
Mikä cantatore nuhvien etusten koko mahtanu olla?
Muistin et hallis, kaiken "romun" takana, seinää vasten nojaa 14,9-24 renkaat, vanteilla.
Puimurista kotoisin, vanhasta SAMPO 30 koneesta kotosin..
Olleet siel jo yli 10v jouten... josko tuohon...
(Ja faijan 903 valluun just vahdoin toiset takaset, sellasetkin on tuol seinän nojalla, 18,4-34 vanteilla ja keskiöineen)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onko siitä kuvia jossain täst etupään voimanoton kotelost tai muuten voimansiirtopuolesta
Mahdollisia purkukuvia remonteista Kaikist olisin kiitollinen, ihan tuon nelivedon voimanoton suhteen...
Mahdollisia purkukuvia remonteista Kaikist olisin kiitollinen, ihan tuon nelivedon voimanoton suhteen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Perusnuhvin lootasta sie et sitä ulosottoa saa vaan se vaatii muutoksia sisälle lootaan jotta käy. En muista mikä akseli siellä oli erilainen, jotta ulostulolle saadaan siihen akseliin hammaspyörä ja siitä voima ala-voa:lle. Sen joutuu teettämään. Jos olet seurannut valmet 20 4wd projektia, siinä näkyi olevan varsin hyvin tilaa tuolle ketjuvoimansiirrolle. Niin ja sivussa lootan oikealla puolella on se "pahka" jossa on nelivedon kytkentä.
Helpompi ja mielenkiintoisempi nelivedon toteuttamistapa olisi seuraava:
Sivuhihnapyörän paikalle muuttuvatilavuuksinen pumppu ja etupäähän kartaanin paikalle hydraulimoottori. Napalukkoinen etuakseli ja siihen suljetulla hydraulijärjestelmällä neliveto. Hydrauliikkaan saa vaikka millaista vempelettä, joten vetotarvetunnustelukin olisi varmasti mahdollinen. Vähänkuin vetoapunelikko john deereissa oli. Tieajojen yhteydessä napalukoista veto pois niin säästyisi hydraulijärjestelmä ylikierroksilta.
Helpompi ja mielenkiintoisempi nelivedon toteuttamistapa olisi seuraava:
Sivuhihnapyörän paikalle muuttuvatilavuuksinen pumppu ja etupäähän kartaanin paikalle hydraulimoottori. Napalukkoinen etuakseli ja siihen suljetulla hydraulijärjestelmällä neliveto. Hydrauliikkaan saa vaikka millaista vempelettä, joten vetotarvetunnustelukin olisi varmasti mahdollinen. Vähänkuin vetoapunelikko john deereissa oli. Tieajojen yhteydessä napalukoista veto pois niin säästyisi hydraulijärjestelmä ylikierroksilta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuokin on jotenkin käynyt mielessä...
Sille ajatukselle en ole vielä lämmennyt.
Täs ku ei oo siivapyörää, 460pis on.
Tosin olen sitä vakavasti harkinnut josko vaihdan laatikot ristiin, tän kymppilootan 460mppiin, 460pin 5 vaihteisen uhrais sit tähän..
Eli tavallaan tekisin tuosta kesäkuussa -64? valmistuneesta 460pistä 10/60 mallin....
En luovuta vielä.... PRKL... kyl se pitää onnistua....
Tavoite pitää olla riittävän kova et saa onnistumisen iloa haasteiden jälkeen....
Edit: Tarkoitat tuota Kubota/Valmet 4WD juttua?
Törmäsin siihen kaiketi vasta eilen jossain (taavetti-tallin?) jutus...
En sit myöhään illal sitä lähteny kattomaan läpitte....
Missä tuo nyt sit olikin....
Sille ajatukselle en ole vielä lämmennyt.
Täs ku ei oo siivapyörää, 460pis on.
Tosin olen sitä vakavasti harkinnut josko vaihdan laatikot ristiin, tän kymppilootan 460mppiin, 460pin 5 vaihteisen uhrais sit tähän..
Eli tavallaan tekisin tuosta kesäkuussa -64? valmistuneesta 460pistä 10/60 mallin....
En luovuta vielä.... PRKL... kyl se pitää onnistua....
Tavoite pitää olla riittävän kova et saa onnistumisen iloa haasteiden jälkeen....
Edit: Tarkoitat tuota Kubota/Valmet 4WD juttua?
Törmäsin siihen kaiketi vasta eilen jossain (taavetti-tallin?) jutus...
En sit myöhään illal sitä lähteny kattomaan läpitte....
Missä tuo nyt sit olikin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Laitat tasauspyörästön lautaspyörälle toisen pikkupikkupyörän peräpäähän sojottamaan taaksepäin. Näin saat ajovoimanulosoton. Vaatii perärepun poistamisen, tai taaemmas siirtämisen välikappaleella mikäli nostolaitetta tarvitaan, jonka sisällä sovitusvaihde etuakselin pyörintänopeudelle (yksinkertaisimmillaan ketjulla, mikäli pyörimissuuntaa ei tarvitse muuttaa, ei jaksa nyt ajatella) ja siirto kardaanille mahan alle.
Tuosta kuva lautaspyörästä asian selventämiseksi:
http://www.nuhvi.net/index.php?view=det ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan siinä vähän sovittamista, mutta kyllä sen saa linjattua.
Tuosta kuva lautaspyörästä asian selventämiseksi:
http://www.nuhvi.net/index.php?view=det ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan siinä vähän sovittamista, mutta kyllä sen saa linjattua.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuollaista vaihtoehtoa olen kyllä pohtinut.
Pyörimissuunta siinä vaihtuu kyl ulostulevassa akselissa, mut se ei tietty ongelma olis.
Koska siinä joutuu varmasti välityksen muuttamaan vielä ennen kun täsmää etupään kanssa.
Eturenkaiden kokokin on vielä auki, sekin vaikuttaa paljon välityssuhteeseen...
Ja voimanotto, joutuisko sen jättään pois? Sitäki aattelin jos sen pistäis pystyyn,
suoraan alaspäin? sillon ei persiiseen tars koskea....
Toisaalta, siinä lautaspyörän rasitus kasvais kun etupäänkin voima menee sen kautta
Pyörimissuunta siinä vaihtuu kyl ulostulevassa akselissa, mut se ei tietty ongelma olis.
Koska siinä joutuu varmasti välityksen muuttamaan vielä ennen kun täsmää etupään kanssa.
Eturenkaiden kokokin on vielä auki, sekin vaikuttaa paljon välityssuhteeseen...
Ja voimanotto, joutuisko sen jättään pois? Sitäki aattelin jos sen pistäis pystyyn,
suoraan alaspäin? sillon ei persiiseen tars koskea....
Toisaalta, siinä lautaspyörän rasitus kasvais kun etupäänkin voima menee sen kautta
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nyt kyllä mennään jo semmosissa sfääreissä että tämmöstä tavallista harrastajaa hirvittää
Mutta kai ne on tekijämiehet erikseen
Mutta kai ne on tekijämiehet erikseen
Mukana kuin peräpukama!